Anonym bruker Skrevet 17. mars 2013 #1 Skrevet 17. mars 2013 Var på besøk hos min bror og hans nye kjøreste, samt barna hans på fredag. Jeg må ærlig talt si jeg reagerte sterkt på stemors måte å behandle barna på, og meg for den saks skyld. Hun var veldig kommanderende,kontrollerende og brukte en del rare maktutsagn for å få det som hun ville. Jeg fikk ikke engang lov å legge ned de 3 minste, de skulle hun gjøre, hun bare rev de ut av armene på meg. Jeg fikk ikke hjelpe med noe, og hun hausa barna rundt som om de var sauer. Hun oppførte seg rett og slett som om hun er mammaen deres, noe hun ikke er. De har en fantastisk mamma. Det var trist å se reaksjonen deres på hvordan de ble behandlet. Og jeg ble veldig lei meg fordi jeg følte at min mening ikke hadde noe å si, hervar det hun som kjenn barna, hun som vet hva de liker, hun som bestemmer hva de skal og hvordan. Slik har de faktisk vært siden hun og min bror ble sammen. Etter de hadde vært kjærester i 2 måneder så traff jeg de sammen. Denne damma bestemte da over barna, jeg som tante hadde ingenting jeg sku sagt. Det irrioterer meg forferdelig mye. Det kan nesten virke som om hun tror de er hennes egne barn. Enda en ting jeg reagerer på er at hun kyssa babyene på munnen. Det gjør da ikke stemor vel, spesielt ikke når mor er så mye inni bildet som hun er. Hadde vært noe annet om mor hadde vært veldig fraværende. Hun var opgså veldig på det å poengtere at barn var mer hos henne og min bror enn hos mammaen. En setning var - da snakka hun direktetil barna. Dere skal være his meg og pappa. Ikke mamman deres nei. Ikke sant ? Dikke dikke dikke... Isj. Vet dere kommer til å si, snakk med din bror. Men det nytter ikke i det hele tatt. Han har kun ører for den nye kjæresten. Mor til barna har min bror knust såpass at hun nytter det i alle fall ikke med. Hun har nok med da hun har de. -fortvilt tante Anonym poster: 67fc3236f7e0774ea24785a76b40933e
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2013 #2 Skrevet 17. mars 2013 Var på besøk hos min bror og hans nye kjøreste, samt barna hans på fredag. Jeg må ærlig talt si jeg reagerte sterkt på stemors måte å behandle barna på, og meg for den saks skyld. Hun var veldig kommanderende,kontrollerende og brukte en del rare maktutsagn for å få det som hun ville. Jeg fikk ikke engang lov å legge ned de 3 minste, de skulle hun gjøre, hun bare rev de ut av armene på meg. Jeg fikk ikke hjelpe med noe, og hun hausa barna rundt som om de var sauer. Hun oppførte seg rett og slett som om hun er mammaen deres, noe hun ikke er. De har en fantastisk mamma. Det var trist å se reaksjonen deres på hvordan de ble behandlet. Og jeg ble veldig lei meg fordi jeg følte at min mening ikke hadde noe å si, hervar det hun som kjenn barna, hun som vet hva de liker, hun som bestemmer hva de skal og hvordan. Slik har de faktisk vært siden hun og min bror ble sammen. Etter de hadde vært kjærester i 2 måneder så traff jeg de sammen. Denne damma bestemte da over barna, jeg som tante hadde ingenting jeg sku sagt. Det irrioterer meg forferdelig mye. Det kan nesten virke som om hun tror de er hennes egne barn. Enda en ting jeg reagerer på er at hun kyssa babyene på munnen. Det gjør da ikke stemor vel, spesielt ikke når mor er så mye inni bildet som hun er. Hadde vært noe annet om mor hadde vært veldig fraværende. Hun var opgså veldig på det å poengtere at barn var mer hos henne og min bror enn hos mammaen. En setning var - da snakka hun direktetil barna. Dere skal være his meg og pappa. Ikke mamman deres nei. Ikke sant ? Dikke dikke dikke... Isj. Vet dere kommer til å si, snakk med din bror. Men det nytter ikke i det hele tatt. Han har kun ører for den nye kjæresten. Mor til barna har min bror knust såpass at hun nytter det i alle fall ikke med. Hun har nok med da hun har de. -fortvilt tante Anonym poster: 67fc3236f7e0774ea24785a76b40933e Skjønner ikek hvorfor du skal ha noen bestemmelserett over tantebarna dine, og får vel egentlig heller ikke tak i hva stemor gjør som er så grusom, ut over at det virker som om du liker biologisk mor bedre, men det er da din brors valg. Anonym poster: eadca5b061908227dd3c409ca6106cab
Gjest yrild Skrevet 17. mars 2013 #3 Skrevet 17. mars 2013 hun høres litt kokoooo ut, men på den annen side så viser hun jo stor interesse for barna :-)
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2013 #4 Skrevet 17. mars 2013 Dette har du ikke noe med. Punktum. Jeg personlig synes vel det er bra at barna får en stemor som bryr seg om dem - det er nok av historier om akkurat det motsatte. Anonym poster: e809ad5be64b8b7671e1eccba9328c19
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2013 #5 Skrevet 17. mars 2013 Jeg mener det er stor forskjell på å bry seg og det å kontrollere og ta ober de. Jeg har da mer jeg skulle sagt enn ei stemor vel. Jeg er tanta...blodsslekt. Hun kan enkelt byttes ut og forsvinne fra barnas liv. Det kan ikke jeg. Anonym poster: 67fc3236f7e0774ea24785a76b40933e
HeltAnonym Skrevet 17. mars 2013 #6 Skrevet 17. mars 2013 Jeg mener det er stor forskjell på å bry seg og det å kontrollere og ta ober de. Jeg har da mer jeg skulle sagt enn ei stemor vel. Jeg er tanta...blodsslekt. Hun kan enkelt byttes ut og forsvinne fra barnas liv. Det kan ikke jeg. Anonym poster: 67fc3236f7e0774ea24785a76b40933e Nei du har faktisk ikke mer å si enn stemor.. Stemor skal bo med barna og hun og far må ha felles regler for hvordan de vil ha det i sin hjem .. Mor og far tar de store avgjørelsene, men stemor må få være med i de små daglige som blir tatt i sitt eget hjem! Bare fordi du ikke liker henne så kan ikke du bestemme at hun ikke skal ha noe å si!
HeltAnonym Skrevet 17. mars 2013 #7 Skrevet 17. mars 2013 Når det er sagt så høres hun litt intens ut på barna ved å snakke slikt om mor osv, det hadde ikke jeg likt, men elles virker det jo som hun faktisk bryr seg, og det er jo mer enn hva man kan si om andre stemødre av og til...
lillelykkelig ♥ jenten min ♥ Skrevet 17. mars 2013 #8 Skrevet 17. mars 2013 Skjønner deg godt jeg, Hi jeg hadde reagert på samme måte som deg på oppførselen hennes, og jeg tror faktisk jeg ikke hadde klart å holdt munnen. I hvert fall når barna tydelig reagerer på måten hun behandler dem. Greit nok at det er bra man bryr seg, men det finnes faktisk grenser. Du skriver ingenting om din bror sin rolle her bortsett fra at han kun hører på henne. Håper virkelig at han setter foten ned dersom hun drar denne maktbruken for langt. Det høres utrolig slitsomt ut for barna i hvert fall...
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2013 #9 Skrevet 17. mars 2013 Du har vel ikke noe du skulle ha sagt med de barna uansett om de har fæl stemor eller ei .. Det er ikke dine barn, du er kun tante !! Anonym poster: bb6ed7046a8944ce779e7e05d324008f
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2013 #10 Skrevet 17. mars 2013 Du har vel ikke noe du skulle ha sagt med de barna uansett om de har fæl stemor eller ei .. Det er ikke dine barn, du er kun tante !! Her kommer det ei stemor....stor mulighet for at du er henne...du bor ikke tilfeldigvis i tønsberg? Anonym poster: bb6ed7046a8944ce779e7e05d324008f Anonym poster: 67fc3236f7e0774ea24785a76b40933e
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2013 #11 Skrevet 17. mars 2013 Jeg mener det er stor forskjell på å bry seg og det å kontrollere og ta ober de. Jeg har da mer jeg skulle sagt enn ei stemor vel. Jeg er tanta...blodsslekt. Hun kan enkelt byttes ut og forsvinne fra barnas liv. Det kan ikke jeg. Anonym poster: 67fc3236f7e0774ea24785a76b40933e Du tuller nå? Du har absolutt ingenting du skulle ha sagt, blodsbånd via din bror betyr ingenting i denne sammenheng. Stemor som faktisk bor samen med barna har mye mer hun skulle ha sagt enn deg. Hva tenker du da om adopterte barn, HI? Er jo ingen blodsbånd der... Anonym poster: eadca5b061908227dd3c409ca6106cab
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2013 #12 Skrevet 17. mars 2013 Du har vel ikke noe du skulle ha sagt med de barna uansett om de har fæl stemor eller ei .. Det er ikke dine barn, du er kun tante !! Her kommer det ei stemor....stor mulighet for at du er henne...du bor ikke tilfeldigvis i tønsberg? Anonym poster: bb6ed7046a8944ce779e7e05d324008f Anonym poster: 67fc3236f7e0774ea24785a76b40933e Hæ ?? Anonym poster: bb6ed7046a8944ce779e7e05d324008f
Tarssan Skrevet 17. mars 2013 #13 Skrevet 17. mars 2013 Nei du har ikke noe bestemmelsesrett over din brors barn. Du kan forsøke å prate med han igjen. Stemor høres litt drøy ut, men hun viser jo interesse for barna. Forøvrig mistet du min sympati for deg som tante idet du dro inn blodsbånd og slikt piss.
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2013 #14 Skrevet 17. mars 2013 Det sier litt om broren din.. Han har ny kjæreste allerede og har 'babyer' , i flertall! Kanskje du skal ta en prat med han i stedet for å gå rundt og irritere deg. Anonym poster: ca6fd253781a9353be2bd5dbc01edb29
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2013 #15 Skrevet 17. mars 2013 Hun høres ut som pappas kone (hun er ikke min stemor....) Kan si det slikt, eneste grunnen til at jeg godtar henne og lar et falskt vennskap være mellom oss er pga (halv)søstrene mine. Hadde ikke de eksistert hadde jeg ALDRI besøkt pappa så lenge hun er der. Så intens hun virker i innlegget ditt kan være ødeleggende for barna. Anonym poster: 88fbb7db2d88001450bf8b9507d24564
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2013 #16 Skrevet 17. mars 2013 Jeg mener det er stor forskjell på å bry seg og det å kontrollere og ta ober de. Jeg har da mer jeg skulle sagt enn ei stemor vel. Jeg er tanta...blodsslekt. Hun kan enkelt byttes ut og forsvinne fra barnas liv. Det kan ikke jeg. Anonym poster: 67fc3236f7e0774ea24785a76b40933e Jeg tenker at NEI, du som tante har definitivt ikke mer du skulle sagt enn kvinnen barnas far har valgt å leve sammen med. På lik linje med annen slekt (besteforeldre, søskenbarn og lignende) mener jeg at du har privilegier- men ingen rettigheter i barnas hverdag. Dersom du mener at banra faktisk lider under stemorens oppførsel- ut over at du ikke er enig i måten hun gjør ting på, så kan du jo selvsagt ta det opp med din bror, men jeg er ikke så sikker på om det vil falle i god jord. Anonym poster: be5d4070d0711a51626e4095d2f9d74c
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2013 #17 Skrevet 17. mars 2013 Jeg mener det er stor forskjell på å bry seg og det å kontrollere og ta ober de. Jeg har da mer jeg skulle sagt enn ei stemor vel. Jeg er tanta...blodsslekt. Hun kan enkelt byttes ut og forsvinne fra barnas liv. Det kan ikke jeg. Anonym poster: 67fc3236f7e0774ea24785a76b40933e Nei det har du ikke. Som stemor så forventes det at du skal elske barna som dine egne, du skal syre og stelle for dem, men du skal ikke ha noe du har sagt når det gjelder oppdragelse. For meg høres det helt merkelig ut. Du er tante, og har ingenting med dette å gjøre. Det høres ut som om stemor er engasjert i de nye barna sine, noe du bør være glad for. Mulig du er venninne med barnas mor, men det er ikke stemors feil. Anonym poster: b5674e14d08ccc1caeaaa1d59e614058
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå