Gå til innhold

Kan noen anbefale noen brudesalonger i Oslo?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal være forlover og venninnen min som skal gifte seg kommer til Oslo for å se etter brudekjole. Jeg har ingen erfaring med hvilke salonger som er bra og ikke. Hun har former så butikken må ha kjoler som passer dette, og ikke bare kjoler i små størrelser.

Det er vel kanskje vanlig å bestille tid for å prøve kjoler også regner jeg med? Hun ønsker å besøke ca. 3 salonger i løpet av en dag, så håper at vi får til dette.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Brudekjolen i Prinsens gate, Eden brud i Gruners gate på løkka og Kristins brudesalong i Skovveien på Frogner. Det er ca 4 mnd leveringstid på kjoler og salongen på Frogner har noen ukers ventetid på prøvetime.

Takk :)

Har googlet litt nå også og ser at fler anbefaler Brudekjolen og Brudens skattekammer og Diin.

Noen ukers ventetid passer dårlig :( venninna mi kommer om litt over 1 uke :( er det vanlig at alle salonger har flere ukers ventetid på prøvetime?

H.I

Anonym poster: cdc961e5b7e30b021a7a00abcfb31c73

Skrevet

Spør litt om det er en uke dag eller helg dere skal prøve. Ring de i morgen å hør :)

Anonym poster: 7fbf350b6b10d61a42f4e1c9c059fb5e

Skrevet

Jeg vet flere anbefaler Kristins salong som lå i Lillestrøm før og som nå har flyttet til Oslo. Hvor lang ventetid de har på prøvetime der, vet jeg ikke.

Jeg har selv vært med en venninne hit: http://www.queenbrud.no/ (i Lillestrøm det også) og der fikk vi fantastisk hjelp. Hun som hjalp oss var veldig flink til å se an hva venninnen min likte og fant neste kjole ut fra det. Hun valgte kjole etter noen timer der (med god hjelp hele tiden) og valgte å ikke se noen andre steder også.

Jeg tror ikke de har lange ventetider der, vi bestilte hvertfall time 1-2uker før, men det kan jo hende at det varierer i løpet av året også. En av de andre som prøvde kjoler samtidig var forholdsvis frodig og de hadde ikke veldig mange kjoler i hennes størrelse inne, men de prøvde på henne kjoler som egentlig var for små og så hektet de på noe bak så den så fornuftig ut forfra.

Anonym poster: bf4f4b47607fcdb0473d6bf046674d32

Skrevet

Spør litt om det er en uke dag eller helg dere skal prøve. Ring de i morgen å hør :)

Anonym poster: 7fbf350b6b10d61a42f4e1c9c059fb5e

Det er på en tirsdag. Har sendt inn en bestilling nå hos Brudekjolen, så håper de har ledig tid. Blir neste tirsdag. Er eneste dagen hun hadde mulighet til å komme hit. Håper det går i boks :)

H.I

Skrevet

Brudekjolen og Eden hadde ikke lang ventetid da jeg var der. Brudens skattkammer vil jeg ikke anbefale. Dårlig utvalg, uengasjert dame som var mest opptatt av å gi rabatt på alle kjolene, men det var bare utstillingsmodeller og de var gamle og slitte.

Ok. kanskje droppe Brudens skattekammer da. Har hvertfall sendt inn en bestilling på Brudekjolen.

H.I

Skrevet

Brudekjolen og Eden hadde ikke lang ventetid da jeg var der. Brudens skattkammer vil jeg ikke anbefale. Dårlig utvalg, uengasjert dame som var mest opptatt av å gi rabatt på alle kjolene, men det var bare utstillingsmodeller og de var gamle og slitte.

Ok. kanskje droppe Brudens skattekammer da. Har hvertfall sendt inn en bestilling på Brudekjolen.

H.I

Jeg vil virkelig anbefale Eden og. De hadde kjoler med litt annerledes snitt og detaljer. Jeg fant min kjole der :)

Skal ringe de imorgen å høre :)

Men hvor lang tid bruke man ca i en slik salong? Blir det kanskje nok med to salonger på en dag? Hun kan være her kl 12 og salongene stenger ca kl 18. Rekker vel kanskje ikke mer enn to stk på 6 timer. Tenker at det kanskje blir litt stress med tre steder.

H.I

Skrevet

H.I

Jeg vil virkelig anbefale Eden og. De hadde kjoler med litt annerledes snitt og detaljer. Jeg fant min kjole der :)

Men hvor lang tid bruke man ca i en slik salong? Blir det kanskje nok med to salonger på en dag? Hun kan være her kl 12 og salongene stenger ca kl 18. Rekker vel kanskje ikke mer enn to stk på 6 timer. Tenker at det kanskje blir litt stress med tre steder.

H.I

En prøvetime er ca en klokketime, så tre salonger går fint :)

Ok. greit å vite :) har ingen erfaring med disse tingene. Da skal vi få til tre salonger :)

H.I

Skrevet

H.I

H.I

En prøvetime er ca en klokketime, så tre salonger går fint :)

Ok. greit å vite :) har ingen erfaring med disse tingene. Da skal vi få til tre salonger :)

H.I

Men etter tre er iallfall bruden utslitt. Ha gjerne litt god tid i mellom og spis en god lunsj. Husk kamera og spør om dere kan ta bilder :)

Bruden er en durazellkanin..hehe tror det er verre med meg. Selv om jeg ikke skal prøve noe, så blir jeg sliten av inntrykk :) Hun ville gjerne innom tre salonger. Men må få til noen pauser innimellom ja.

Tenkte å dra på Brudekjolen, Eden og Diin, vis vi får prøvetime på alle tre. Satser på at det blir en fin dag. Har funnet ut at vi ikke får lov å ta bilder på Diin, men bruden ville gjerne innom der fordet.

H.I

Skrevet

Vi brukte ca3 timer i en salong, så det kommer an på bruden og de i butikken :)

Anonym poster: bf4f4b47607fcdb0473d6bf046674d32

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...