Gå til innhold

Noen med erfaring fra krisesenter?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan var det der?

 

Anonym poster: e6a16791d12d7b808a7c4bb3944a6571

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har erfaring fra å samarbeide mye med krisesenter og ha klienter der.

 

Hva konkret lurer du på?

 

De fleste opplever vel at det er et trygt sted i en vanskelig situasjon. Krisesenteret kan bidra både til et sted å være, hjelp med barna, juridisk rådgivning, informasjon om økonomiske rettigheter og terapeutiske samtaler.

 

Anonym poster: fdf4f297d44dcf4a17b418618aa88239

Skrevet

Får man et rom? Har et lite barn og en litt større. Fortell litt om praktiske ting gjerne.

 

Anonym poster: e6a16791d12d7b808a7c4bb3944a6571

Skrevet

Min erfaring er fra krisesenteret for kvinner i Oslo, det kan sikkert være lokale variasjoner.

 

Man får eget rom sammen med barna, noen er litt hybelaktige. Tilbud om å delta i fellesaktiviteter, men ingen plikt. Barna får ofte tilbud om aktiviteter på senteret sammen med barneansvarlig der, og noen ganger turtilbud gjennom frivillige fra Røde Kors. Mor har jevnlige samtaler med ansatte.

 

Det jobbes hele tiden for at familien skal bli i stand til å flytte ut og klare seg på egen hånd, men jeg har ikke inntrykk av at noen føler seg presset. De fleste bor der relativt kort tid, noen over mange måneder.

 

Anonym poster: fdf4f297d44dcf4a17b418618aa88239

Skrevet

Kan man bo der mens man da leter etter leilighet?

 

Anonym poster: e6a16791d12d7b808a7c4bb3944a6571

Skrevet

Kan man ta med felles barn man har med han man "rømmer" fra? Er det lov? Hvordan er det med samvær mens man er der? Må man til mekling først?

 

Anonym poster: e6a16791d12d7b808a7c4bb3944a6571

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...