Anonym bruker Skrevet 17. mars 2013 #1 Skrevet 17. mars 2013 Når barnet trekker seg inn i isolasjon og ikke vil være sosial? Fordi barnet føler selv at h*n ikke takler lek/sosial omgnag med andre barn? Hva gjør dere for å bedre dette? trenger tips... Anonym poster: 6f6ba64bd02da33bc035e69f85775e84
Kliko Skrevet 17. mars 2013 #2 Skrevet 17. mars 2013 Snakker med skolen? Søsteren min har non verbale lærevansker og sliter sosialt. I diagnosen hennes ligger også adhd, så du kan jo evt. Kontakte bup eller ppt for å høre med de. Mange med adhd diagnose som egentlig har nvl sa psykologen på bup.
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2013 #3 Skrevet 17. mars 2013 Vår har det slik, kommet den siste tiden fordi han er i ferd med å skjønne det selv. Noen ting du kan gjøre, ha mye besøk av venner, hjemme er det trygt og det er lettere med bare en enn mange for barnet ditt å forholde seg til. Gå på fritidsaktiviteter som er mye en til en. Karate, badminton, dans. Ikke fotball og annet som krever mye sosiale underliggende tolkninger. Da får du sniksosialisert uten at barnet kjenner på å ikke forstå spillereglene Anonym poster: 8e59781fcfba23fb324c6c97af088b42
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2013 #4 Skrevet 17. mars 2013 11 åringen min sliter virkelig sosialt. Anonym poster: e226b155b6f312e5583faad9e68c15bf
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2013 #5 Skrevet 17. mars 2013 Tja, nei. Eneste er at h.n er veldig sjenert, men det kommer seg heldigvis etter en stund. Og så er h.n veldig usikker på seg selv, det er litt trist. Anonym poster: b9436fc4080c4063cf6f48d80cf21dcd
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2013 #6 Skrevet 17. mars 2013 Min ni åring har adhd og sliter med de sosiale kodene, han har lav sosial kompetanse som det heter. Vi har fått avlastning til han nå slik at han får litt sosial trening utover det vi kan gi han. Han er da på instisusjon en helg i mnd sammen med fem andre barn i samme alder som også har ulike diagnoser. Det funker supert og han stortrives der. På skolen har han fullt opp med timer med både assistent og spes.ped som følger opp det sosiale og gir han utfordringer han kan takle slik at han skal føle mestring, de jobber i små grupper og de tar ut han og en til fra klassen og gjør ulike aktiviteter. Har hatt det sånn nå i hele fjerde klasse og vi merker veldig stor forskjell på han på alle plan. Har dere en individuell plan? Er det oprettet en ansvarsgruppe rundt barnet? Isåfall snakk med dem om dette. Fag blir uvesentlig læring hvis barnet sliter sosialt, det viktigste er at man i tidlige barneår utvikler en god sosial kompetanse. Så slå i bordet! Anonym poster: 24a55538a509edb8625240fec4eefd3b
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2013 #7 Skrevet 17. mars 2013 Vi er i starten på tilrettelegging i skolen, hadde møte med rektor fredag som var. Jeg takker for svar og håper på fler, tenker litt mer på hva dere gjør i fritiden/helger/ferier ang det sosiale. HI Anonym poster: 8fb7547812e1ea228c10cf4dd4b05408
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2013 #8 Skrevet 17. mars 2013 #6: Tusen takk for svar ang skolen, det var veldig kjekk informasjon det også! Noe slikt er det jeg jobber for i skolesammenheng, Kjekt å vite hva jeg kan slå i bordet med HI Anonym poster: 8fb7547812e1ea228c10cf4dd4b05408
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2013 #9 Skrevet 17. mars 2013 HI igjen her. Vli bare legge til at vi har fått innvilget støttekontakt hvor det skal jobbes md å få ham inn i en gruppe med få barn i samme alder med samme problemstilling - så det er jo en flott ting. MEN, han er veldig sosial - egentlig - og er utrolig bekymret selv og lei seg for at han ikke klarer å leke uten å lage bråk på skolen. Han er livredd for at han skal miste vennene sine (noe han er i ferd med iflg lærer). Det er ikke lenger noen som ringer på døra her og min sønn vil heller ikke oppsøke noen på fritiden. Nå har det riktignok vært vanskeligere pga vinter/tidlig mørkt/tidlig kvelden, men problemet er her på helga også. Er også vanskelig å be noen hjem når han selv har plukket ut kun to som han føler han har kjemi med og osm han ikke har bråket med ennå - og de to har fulle program hele uka med fritidssysler og ikke er tilgjengelige for "god gammeldags lek". Hva gjør man da???????????? HI Anonym poster: 8fb7547812e1ea228c10cf4dd4b05408
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2013 #10 Skrevet 17. mars 2013 Min sønn (11) har det greit sosialt på skolen. Faglig sliter han. På fritiden er han helt alene. Vil ikke være sammen med noen. Det er så vondt! Anonym poster: e226b155b6f312e5583faad9e68c15bf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå