Gå til innhold

2 uker til termin og

Anbefalte innlegg

Skrevet

samboer har enda ikke ordnet barnevakt for de 2 andre barna... Når man har termin i påsketider, så er de fleste bortreist, så så å si hele hans familie er det. Det går mot at han ikke får vært med på fødsel eller kjørt meg til sykehuset, siden han da må passe de andre barna mens jeg føder. Problemet er ikke TILGJENGELIGHET på barnevakt, men at han ikke prøver å avtale om noen kan passe barna i påska. Forresten, må man legge ut for taxien til sykehuset her i landet når man skal dra og føde, eller får man rekvisisjon? Hvis man må legge ut så blir jeg nødt til å kjøre selv, har ikke råd til å legge ut 2000 kroner i drosje.

Anonym poster: 05c3ff6f51308b719f9ca2326fa3d57d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ordne barnevakt selv eller? Du er hjemme i perm mens han antageligvis jobber.... Og du kan ikke ordne barnevakt og finne ut av dette med drosje selv?! Herregud... Dumme kvinnemenneske

Skrevet

Hæ, hvorfor er det mannens ansvar å skaffe barnevakt, det ordnet jeg selv omtrent så fort jeg testet positivt..

Spør lege eller jordmor om rekvisisjon.

Anonym poster: d4b80ab3d071e6eebdc460d3c80736ee

Skrevet

Ordne barnevakt selv eller? Du er hjemme i perm mens han antageligvis jobber.... Og du kan ikke ordne barnevakt og finne ut av dette med drosje selv?! Herregud... Dumme kvinnemenneske

Takker for svar du. Nei, han jobber ikke. Og her vi bor har bare han familie og venner, så det er naturlig at HAN spør sin egen familie, enn at jeg gjør det. Jeg kjenner ingen her godt nok til å spørre, og kan heller ikke rekvirere mine foreldre fra motsatt kant av landet til å være her 3 uker før og 2 uker etter termin. Har spurt på sykehuset om drosje, og det vet ikke noe om det, så vet ikke helt hvor ellers det går an å finne ut av det. Så fint at du er så perfekt, smart og nydelig,.

HI

Skrevet

Selv om det muligens er hans særkullsbarn (virker hvertfall slik på måten du skriver) så syns jeg det er trist at det da automatisk er han som må finne barnevakt og at de i såfall må være fra hans familie. Hvis du elskr denne mannen så bør du elske barna hans også. Har du tenkt å forskjellsbehandle hans og deres fellesbarn fir alltid? Skjønner du er irritert altså, jeg har også en mann som utsetter alt til siste liten og dermed ofte ender opp med dårlige løsninger. Jeg blir like forbanna hver gang. Men du bør virkelig ta disse barna inn i varmen din, du har alt å vinne og ingenting å tape. Det er ikke barns feil når foreldre går fra hverandre.

Anonym poster: 8ca16a334107f3a25f997b3413ea4998

Skrevet

Selv om det muligens er hans særkullsbarn (virker hvertfall slik på måten du skriver) så syns jeg det er trist at det da automatisk er han som må finne barnevakt og at de i såfall må være fra hans familie. Hvis du elskr denne mannen så bør du elske barna hans også. Har du tenkt å forskjellsbehandle hans og deres fellesbarn fir alltid? Skjønner du er irritert altså, jeg har også en mann som utsetter alt til siste liten og dermed ofte ender opp med dårlige løsninger. Jeg blir like forbanna hver gang. Men du bør virkelig ta disse barna inn i varmen din, du har alt å vinne og ingenting å tape. Det er ikke barns feil når foreldre går fra hverandre.

Anonym poster: 8ca16a334107f3a25f997b3413ea4998

Ehh... nei, det er MINE særkullsbarn. Deres far har ikke vært i livet deres i det hele tatt i mange år, og heller ikke fars familie. VI flyttet til samboers hjemsted etter hans ønske, med den følge at jeg ikke har noe omgangskrets her bortsett fra HANS familie og venner. Jeg har spurt forsiktig noen i hans familie, men ingen vil selvfølgelig gi opp påsketurene for å passe barna mens jeg er på fødestua slik at samboer er med. Problemet er at jeg klarer meg fint uten ham på fødestua, er ikke redd for å føde alene, men tenkte at hvis han ønsker å være med så bør han hjelpe meg å finne noen som kan gjøre det mulig for ham å være med på fødestua. Det er enklere for ham å be familie eller venner, enn at jeg skal henge opp lapper på butikken og søke etter vilt fremmede til å passe ungene.

HI

Skrevet

Huff, tenk når dere får virkelige utfordringer å bryne dere på. Snakk med mannen din, komunikasjon kan gjøre underverker.

Anonym poster: d0b8e5d101c6342942d73789362c1657

Skrevet (endret)

1. Du kan ordne barnevakt, som flere andre sier

2. Han kan ta med seg barna i bilen til føden, vente med dem i bilen til barnevakten kommer (regner med han får fingen ut og ringer når riene kommer!)

3. Du kan ta taxi, men tviler på du får det dekket... Men hvis det koster 2000 bor du kanskje langt unna? Kan du ha "rett" på ambulanse?

4. Kanskje han ikke har så lyst å være med på fødsel? Det kan være ganske skremmende for far også:) Og hvis du sier du klarer deg fint uten, kan du kanskje spørre ham om det?

Endret av GGI
Skrevet

Jeg spurte SELV min manns familie om de kunne tenke seg å stille som barnevakt da jeg var gravid med den yngste. I hvert fall hans foreldre må da være villige til å satse på hjemmepåske for å kunne hjelpe sin egen sønn? Hva er problemet? Hans familie er nå også din familie. Dere er gift og har snart barn sammen, for svarte! Dess tidligere du kan få det inn i hodet, dess bedre.

Anonym poster: d82b32680a8ef63b211b11fc99097177

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...