Gå til innhold

Ovnsstekte rotgrønnsaker


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg pleier å lage ovnsstekte rotgrønnsaker, "pinner" av potet, gulerot og søtpotet. Det er veldig godt, men jeg synes av og til at smaken av olivenolje blir for dominerende. Hva kan jeg bruke i stedet for olivenolje?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg pleier å lage ovnsstekte rotgrønnsaker, "pinner" av potet, gulerot og søtpotet. Det er veldig godt, men jeg synes av og til at smaken av olivenolje blir for dominerende. Hva kan jeg bruke i stedet for olivenolje?

 

Jeg bruker rapsolje.

 

Anonym poster: ec167f068fd3018497af07ba6139433d

Skrevet

Raps eller solsikkeolje?

 

Anonym poster: ca6c25b0f289dec6ebfa1e359440f95b

Skrevet

Raps!

Skrevet

Takk alle sammen! Jeg har jo til og med rapsolje i skapet, neste gang blir det rapsolje!

Skrevet

En annen variant er å heller over litt matfløte og toppe med litt ost så blir det deilig grateng :) Og ta med litt sellerirot også :)

Skrevet

Ja, bruk "smakløs" olje ala de som andre her har nevnt, evt rett og slett smør.

 

Olivenolje egner seg generelt ikke til varm matlaging i det hele tatt, som steking og ovnssteking. Det passer til å lage salatdressing av og slikt.

 

Anonym poster: 01759ca15b20c9a42957f39017d961e5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...