hysterika Skrevet 16. mars 2013 #1 Skrevet 16. mars 2013 Jeg pleier å lage ovnsstekte rotgrønnsaker, "pinner" av potet, gulerot og søtpotet. Det er veldig godt, men jeg synes av og til at smaken av olivenolje blir for dominerende. Hva kan jeg bruke i stedet for olivenolje?
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2013 #2 Skrevet 16. mars 2013 Jeg pleier å lage ovnsstekte rotgrønnsaker, "pinner" av potet, gulerot og søtpotet. Det er veldig godt, men jeg synes av og til at smaken av olivenolje blir for dominerende. Hva kan jeg bruke i stedet for olivenolje? Jeg bruker rapsolje. Anonym poster: ec167f068fd3018497af07ba6139433d
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2013 #3 Skrevet 16. mars 2013 Raps eller solsikkeolje? Anonym poster: ca6c25b0f289dec6ebfa1e359440f95b
hysterika Skrevet 16. mars 2013 Forfatter #5 Skrevet 16. mars 2013 Takk alle sammen! Jeg har jo til og med rapsolje i skapet, neste gang blir det rapsolje!
Aliniane Skrevet 16. mars 2013 #6 Skrevet 16. mars 2013 En annen variant er å heller over litt matfløte og toppe med litt ost så blir det deilig grateng Og ta med litt sellerirot også
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2013 #7 Skrevet 16. mars 2013 Ja, bruk "smakløs" olje ala de som andre her har nevnt, evt rett og slett smør. Olivenolje egner seg generelt ikke til varm matlaging i det hele tatt, som steking og ovnssteking. Det passer til å lage salatdressing av og slikt. Anonym poster: 01759ca15b20c9a42957f39017d961e5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå