Anonym bruker Skrevet 16. mars 2013 #1 Skrevet 16. mars 2013 Hadde ammetrøbbel med sistemann da hun var 3 mnd. Blant annet matnekt, som gjorde at det kunne gå 6 timer mellom hvert måltid. Ble såpass redd og rådvill at jeg fant hjemmesida til Ammehjelpen, og fant en rekke mobilnumre i mitt fylke som jeg kunne ringe. Første nr jeg ringte kom jeg til ei dame som var i stallen akkurat da og hadde ikke tid til å snakke. Helt greit det, skjønner jo at dette er vanlige mødre som meg med egne liv. Prøvde neste nummer, og traff ei dame som var midt i middagslaginga med familien sin og var veldig opptatt. Også helt forståelig, bare så dumt at når man ringer Ammehjelpen og føler seg til bry så er det ikke en artig opplevelse. På tredje forsøk traff jeg en kjempehyggelig dame som tok seg tid til å snakke med meg, selv om jeg hørte barna hennes rope på mamma og gråte i bakgrunn-følte meg skikkelig til bry, der jeg ringte hjem til en vilt fremmed person for å plage henne med mine problemer. Hun beroliget meg, og jeg fikk jo den hjelpen jeg sårt trengte. Men satt igjen med en dårlig følelse av hele Ammehjelp-opplegget etterpå. Dette var bare et hjertesukk fra meg egentlig. Andre med erfaringer fra Ammehjelpen-positive/negative? Anonym poster: 943ec65b877715daa4cb00ecb7ac7091
stinemor87 Skrevet 16. mars 2013 #2 Skrevet 16. mars 2013 Jeg har telefonskrekk og ringer ikke til fremmede, så jeg sendte mail. Er veldig fornøyd med det, fikk raskt svar og veldig god hjelp.
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2013 #3 Skrevet 16. mars 2013 Jeg brukte aldri ammehjelpen, men på rikshosptialet der jeg fødte hadde de ammehjelp til de som hadde født der. Så hvis du trenger mer hjelp, hør om de har noe slikt på sykehuset der du fødte? De på riksen var fantastiske! Anonym poster: b277a32e373dec13ee596c5aa79bc1ce
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2013 #4 Skrevet 16. mars 2013 Da jeg trengte ammehjelp ringte jeg ALLE nummerne, kanskje 20 stk og ingen tok telefonen... En av damene ringte riktignok tilbake noen timer etterpå, men hun kunne ikke hjelpe meg med problemet mitt. Anonym poster: abc613de4942104c03a7d45f25479d63
Tromsøprinsen Skrevet 16. mars 2013 #5 Skrevet 16. mars 2013 De fleste sykehus med en viss størrelse på fødeavdelingen, har ammepoliklinikk. Da kan du få time der og barnepleier/jordmor kan få sett din og barnets teknikk. Ellers er de som jobber på helsestasjonen ofte flinke og ønsker at man tar kontakt ved problemer.
kattenmedhatten Skrevet 16. mars 2013 #7 Skrevet 16. mars 2013 Jeg fikk god hjelp fra ammehjelpen Men sendte mail først - personen ringte meg opp igjen... Fikk god hjelp og mye forståelse og støtte flere ganger i løpet av den vanskelige perioden
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå