Gå til innhold

Det å ønske seg keisersnitt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter en forferdelig lang fødsel som ende i haste-ks forrige gang ønsket jeg jeg meg denne gang planlagt ks. Har tenkt på dette som en lettvint løsning,mindre smertefullt osv.Har vært så stor i kjeften ovenfor venner og familie,keisersnitt har vært min``kampsak``hehe. Fikk diskutert meg til det på sykehuset,til og med 3 uker før. Nå er det 2 uker siden gutten min kom og jeg tar tilbake alt jeg har sagt.Fy f... så inni hælvete vondt. Selv om operasjonen gikk greit har det vært så utrolig slitsomt etterpå. Kan ikke snu meg i senga,ikke gå,hoste eller nyse.Hvert do-besøk er en prøvelse. Å ha på truse/buske er tortur,melken kom etter 7 dager og har ikke klart å ta meg av gutten min i det hele tatt. Nå har jeg i tillegg fått betennelse i såret..:/

Dette er ikke et syte-innlegg,prøver bare å gi dere andre som kjemper for ks et realistisk bilde.Trodde aldri jeg ville skrive dette eller endre mening noen gang.Jeg trodde jeg skulle slippe unna riene men neida,lå med drypp i 4 timer for å få livmoren til å trekke seg sammen. Så jenter,med fødsel har man smertene på forhånd,med keisersnitt i lang tid etterpå.

Anonym poster: b61ddf4ef7dc9a9a8fc03f6a3a466009

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er det jo ganske individuelt hvordan man opplever dette, da.

Jeg hadde planlagt snitt forrige gang og deler ikke din opplevelse i det hele tatt. Det var smertefullt i et par dager, men helt til å leve med. Deretter stort sett vondt ved latter/hosting etc. en stund til.

Men det er jo riktig at risikoen for komplikasjoner for mor øker littegrann ved keisersnitt, da særlig på grunn av infeksjonsfaren.

Anonym poster: 2786c22779324c246a4d643095f3bfb5

Skrevet

Jeg lå lenger enn deg med drypp etter vaginal fødsel.

Også smerter under toalett besøk etter fødsel, så er ikke helt rosenrød den heller.

Anonym poster: e4c8e0037dd30de2e777d79ce7fd3c51

Skrevet

Jeg har hatt begge deler, selv om første var et såkalt planlagt hastesnitt.. Nr 2 kom på vanlig vis :) og begge gangene var vonde, men jeg føler selv jeg kom meg fortere i form etter nr 2. Er gravid igjen, og håper på vanligvis denne ganga også. Men det som er etter man en gang har tatt keisersnitt, så får man ikke holde på så lenge med pressriene, pga livmora kan lettere revne ( i det gamle arret ), så jeg får beskjed om å forbrerede meg på vanlig fødsel, men at et hastesnitt fort kan bli resultatet., og det vil jeg ikke...

Anonym poster: e78d1941806a9e9fa3ba4ae51ef2cfe6

Skrevet

Har også hatt planlagt ks og har en helt annen opplevelse enn deg.

Som med vaginal fødsel er dette forskjellig fra person til person. Mitt planlagte ks var fantastisk. Både under inngrepet og etter :)

Skrevet

Du har vært svært uheldig. Gj har en helt annen opplevelse enn deg. Jeg fødte førstemann vaginale, men revnet herfra til evigheten og måtte opereres i narkose etterpå. Skal love deg at jeg hadde smerter nokså lenge etter den fødselen, ja.

Nr 2 kom via ks, selvvalgt. Det var en 'walkover in the park" i forhold til første fødsel. Ikke uten ubehag, selvsagt, men ubetydelig sammenlignet med vaginal fødsel.

Anonym poster: ad3ee3f15069bb56f30142f85715b8c2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...