Anonym bruker Skrevet 16. mars 2013 #1 Skrevet 16. mars 2013 Jeg har noen venninner som bor på ulike sider av landet, men vi har prøvd å møtes noen ganger i året. Nå har alle oss fire fått barn, men vi prøver likevel å møtes, om enn ikke like ofte som før. Tingen er det at jeg synes venninnehelg og familiehelg er to forskjellige ting og at det er både bra for meg å ha litt babyfri, samt bra for far å ha alene-tid med baby. (Baby ammer ikke lengre, men spiser grøt og annen mat btw). Nå er det slik at den ene venninnen min aller helst vil ha med barnet sitt på hver helg vi skal møtes, selv om hennes barn er det største av barnegjengen( 4 år). Barnet har en oppegående og ansvarsfull far, men barnet skal likevel være med hver gang. Da blir det til at venninnehelgen blir "lekeplass og dukkehus"-helg. Hvordan kan vi andre tre på en høflig måte si at vi aller helst vil at bare vi voksne skal være sammen? Jeg prøvde en gang før, men da ble jeg "den store slemme ulven"... Anonym poster: 983ee4372ad81beea31ca1414a99468e
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 16. mars 2013 #2 Skrevet 16. mars 2013 Si det rett ut: "Dette er er venninnetur for oss voksne. Barnet ditt kan dessverre ikke bli med".
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2013 #3 Skrevet 16. mars 2013 Prøv å si sånn: "denne gangen tar vi en skikkelig spatur, med bare oss jentene" osv.. da BØR hun jo skjønne det. Klarer hun ikke la barnet være hjemme, får dere finne på ting, så kan hun være på lekeland med barnet sitt Anonym poster: e64ce198784c24c50a6cb7c758c2eb5c
Gjest Sommerfuggel i vinterland Skrevet 16. mars 2013 #4 Skrevet 16. mars 2013 Jeg vet ikke hva annet dere kan gjøre enn å si til henne at dere ønsker å kun være voksne. Ikke alle er klar over at andre ikke har like stort behov for å være sammen med akkurat hennes barn. Det er ikke personlig ment mot dette barnet, men heller det at noen ganger må man få ha litt voksentid uten å måtte ta hensyn til barn. Jeg elsker barna mine, men klarer fint å løsrive meg fra dem en dag eller to. Men ikke alle er sånn.
Gjest ronja røverdatter Skrevet 16. mars 2013 #5 Skrevet 16. mars 2013 Denne damen må virkelig ha dårlige antenner om det bare er hun som har barnet med seg. Da ville jeg sagt rett ut på en hyggelig måte at de få gangene jeg har frihelg fra mann og barn, så vil jeg virkelig ha frihelg fra barn, uansett hvor søte de er og uansett om de ikke er dine egne. Det er ikke lett, men antageligvis det eneste som fungerer og kanskje det mest reale også. Ellers må dere andre legge opp til aktiviteter hvor barn ikke passer inn og håpe at hun tar hintet.
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2013 #6 Skrevet 16. mars 2013 Det finnes spahotell som har egne barnefrie avdelinger, kanskje dere skal legge neste tur til et slikt sted. Så får dere passe på å snakke om hvor godt det skal bli med litt skikkelig husmorferie og komme vekk fra alt som heter hensyn til barn. Men jeg synes ærlig talt dere bare kan si at dere denne gangen tar en tur helt uten barn, om hun da stiller spørsmål ved det er det bare å si at nå er det på tide å ha en ren jentetur uten barn igjen, akkurat som i gamle dager. Anonym poster: 87f9d2f5135bc1407183c64b5c309449
Pinnus Skrevet 16. mars 2013 #7 Skrevet 16. mars 2013 Hvis dere andre tre er enige, er det vel bare å kalle en spade for en spade? Si det på en fin måte selvfølgelig, men at dere tre er enige om at dere ikke vil ha barn med? Hvis dere støtter hverandre vil ingen blir "synderen."
Iiiiik Skrevet 16. mars 2013 #8 Skrevet 16. mars 2013 Kan du ikke bare si at du ønsker deg en jentehelg uten barn? Foreslå at dere tar en helg med barn og en uten i året f.eks?
frk Nilsen Skrevet 16. mars 2013 #9 Skrevet 16. mars 2013 Si det som det er. Denne turen blir kun for voksne. Ha med de andre på laget så du slipper å stå der alene, selv om de er enige med deg. Vi har aldri med barn på våre jenteturer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå