Gå til innhold

Proteiner i urinen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva betyr det? Er det det man har ved svangerskapsforgiftning? Var på legevakta i dag og de tok urinprøve som viste proteiner. Men ble ikke noe mer info rundt det?? Er gravid og har 2 uker igjen til termin.

Anonym poster: 5f629051423532a81d0f27b48c62d7e3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, man har proteiner i urinet ved svangerskapsforgiftning i tillegg til høyt blodtrykk. Proteiner aleine i urinet behøver ikke å være noe indikasjon på noe.

Om du skulle bli veldig dårlig i form av hodepine, eller magevondt bør du ta en telefon til føden.

Anonym poster: f65ac0d59989eeee7e3bf9e90fad9237

Skrevet

Dersom det kommer i kombinasjon med blodtrykk på 140/90 eller høyere er det svangerskapsforgiftning.

I seg selv er det ikke noe å bekymre seg for.

Anonym poster: d1608a99063136018cba0b9e1f992273

Skrevet

Proteiner i urinen kan også være utflod, dersom du ikke var nøye med å vaske deg osv.

Men gjør som hun over her sier, pass på formen. Blir du dårlig kontakt lege. Jeg hadde alvorlig svangerskapsforgiftning (type ks 12 uker prematur) men ikke vondt i hodet, men følte meg influensasyk og hadde vondt i "levra".

Skrevet

Jeg hadde litt protein i urinen på siste kontroll nå, men hadde fint blodtrykk,så det var ingenting å bekymre seg over :-)

Skrevet

Ok, så da er det ikke noe å tenke på ? :) formen er fin den. takk for hjelpen !

Anonym poster: 5f629051423532a81d0f27b48c62d7e3

Skrevet

Som ovanstående skriver. Inget att oroa sig för så länge du inte mår dåligt.

Skulle du trots allt utveckla svangerskapsforgiftning så sätter dom troligtvis igång födslen eftersom du är så nära termin. Det gjorde dom i vart fall på mig.

Skrevet

Kun litt proteiner i urinen er som de andre her sier ikke noe å bekymre seg over. Det er nesten umulig å få en helt ren urinprøve, så ofte får man litt utslag på proteiner. Om man har normalt blodtrykk og er symptomfri er det ingenting å tenke på :)

Anonym poster: d0a897a673fe142eb865974de9755c6c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...