Anonym bruker Skrevet 16. mars 2013 #1 Skrevet 16. mars 2013 Hvor mye veide deres barn ved fødselen? Hva veide dere selv og far da dere ble født, har det noen sammenheng? Hva med mor vektoppgang i svangerskapet, til dere med flere bar, ble det større barn med større vektoppgang? Anonym poster: 63e5ee8fa14a6f304efd7477e313b6d8
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2013 #2 Skrevet 16. mars 2013 Jeg: 3450 gram. Samboer: 3360 gram. Baby 1: 3280 gram. Vektoppgang 15 kg. Baby 2: 3410 gram. Vektoppgang 10 kg (men hadde 5 kg igjen etter baby 1). Baby 3: 3340 gram. Vektoppgang 8 kg (samme startvekt som med baby 1) Anonym poster: 890f874f63b2a10b18028130dc8fa25d
stinemor87 Skrevet 16. mars 2013 #3 Skrevet 16. mars 2013 (endret) 3752 g, han kom 5 dager etter termin. Jeg og mannen var vel begge rundt 3,5 kg, men mannen la på seg raskt og ble en liten plugg som baby, noe sønnen også ble Spent på vekt denne gangen, de kommer til å bli ganske små i forhold tenker jeg ettersom det er to. Jeg gikk opp ca 16 kg med førstemann forresten. Endret 16. mars 2013 av stinemor87
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 16. mars 2013 #4 Skrevet 16. mars 2013 Jeg vet ikke hvor stor samboer var, men jeg var 2970 gr og 48 cm. Sønnen vår var 2710 gr og 45 cm en uke før termin (svakt dysmatur), og jeg la på meg ca 20 kilo.
TPK Skrevet 16. mars 2013 #5 Skrevet 16. mars 2013 Både meg og samboer var ca 3 kg. Nr.1: Nesten 4,5 kg. Vektoppgang 27 kg Nr.2: 4,2 kg. Vektoppgang 21 kg. Så jeg tror min vektoppgang henger sammen med at de ble så tunge.
beibilykke Skrevet 16. mars 2013 #6 Skrevet 16. mars 2013 Jenta vår var 3030 gr og 48 cm. Jeg var 3800 ca og det tror jeg mannen var og. Jeg gikk ned 10kg først for så å legge på meg 30
Kanutten83 Skrevet 16. mars 2013 #7 Skrevet 16. mars 2013 Meg: 3480 gr, 10 dager over tiden Mannen: 3680 gr, 3 dager over tiden Nr 1: 3370 gr, termindagen, opp 17 kg, gutt Nr 2: 3030 gr, 1 mnd før termin, opp 15 kg, gutt Nr 3: 4000 gr, 1 uke over termin, opp 14 kg, jente Samme startvekt med alle, 48-49 kg.
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2013 #8 Skrevet 16. mars 2013 Jeg var selv 3600 gram, 52 cm lang. Mannen min var rundt 2,5 kg, vet ikke hvor lang. Våre barn var begge 51 cm lange, første 3950 gram, nr 2 4300 gram. Jeg la på meg 22 kg begge ganger. Anonym poster: 2ab2fefbaa7a7bdec1c8ba578cf2ec35
min<3 Skrevet 16. mars 2013 #9 Skrevet 16. mars 2013 Jeg veide 2.5kg, usikker på samboer. La på meg 8kg i svangerskapet. Mini veide 4020.
Dini Skrevet 16. mars 2013 #10 Skrevet 16. mars 2013 Jeg ca 4600, 54 cm Samboer ca 3600, 53 cm Jentungen 4456 g, 52 cm lang, kom 11 dager før termin. Vektoppgang.. ca 35 kg.
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2013 #11 Skrevet 16. mars 2013 Jeg var 4300 g da jeg ble født, mens samboer var bitteliten, 2900g. Første svangerskap la jeg på meg 12 kg og fikk en baby på 4100 g Andre gang la jeg på meg 16 kg og fikk en baby på 4725 g Tredje gang la jeg på meg 18 kg og fikk en baby på 4858 g Fjerde gangen la jeg på meg 12 kg og fikk en baby på 4350 g Ligger til familien min å produsere store barn da, jeg var den minste av mamma sine og mormor fikk et barn på rett over 5 kg. Søsteren min har også fått store barn. Ingen av oss har vært overvektige når vi ble gravide og ingen har sykkersyken e.l., produserer bare store barn. Så at svigermor har fått tre barn under 3 kg hjalp lite gitt Anonym poster: a460bdfa9768e33b2bc537333bb69cb5
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2013 #12 Skrevet 16. mars 2013 Jeg veide 3560g. Far veide 3730g. 1. barn: 3570g, vektoppgang 15kg. 2. barn: 3200g, vektoppgang 12kg. 3. barn: 2900g, vektoppgang 16 kg. Anonym poster: 30dbccd135ae40d9b2fb39676136e4ad
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2013 #13 Skrevet 16. mars 2013 Jeg 3,5 kg- mann- 4,9 kg 1. 2485 g 6 uker før termin- jeg opp 8 kg 2. 2640 g 6 uker før termin- jeg opp 8 kg 3. 2720 g 4 uker før termin- jeg opp 20 kg Anonym poster: 62a748d5bbdbc7dd9273d48c0aca6935
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 16. mars 2013 #14 Skrevet 16. mars 2013 (endret) Jeg var ca 4 kg, faren vet jeg ikke vekten på. Nr 1: 3320, gikk opp 26kg( hadde mye vann) Nr 2: 3890, gikk opp 20 kg Endret 16. mars 2013 av ღTyrkiskPepperღ
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2013 #15 Skrevet 16. mars 2013 nr 1: 3490 g, jeg la på meg 12 nr 2: 2040 g, jeg gikk ned 4 kg Anonym poster: 43b82898545e291853f73e7410589fa7
Bustetroll Skrevet 16. mars 2013 #16 Skrevet 16. mars 2013 Barnefar var over 4 kg i alle fall.. Jeg: 46 cm og 3010 g Datteren min: 46 cm og 2840 g. Hadde hun kommet til termin hadde vi nok vært akkurat like store Hun kom 8 dager før. La på meg 15 kg
Gjest Kira bjeffer Skrevet 16. mars 2013 #17 Skrevet 16. mars 2013 Eldste vår veide 10 gram mindre enn meg da hun ble født. Jeg veide 2810 og hun 2800. Vi veide begge to akkurat 8,2 kg på 1-års kontrollen. Yngste veide 50 gram mer enn pappaen da han ble født. Pappaen veide 3320 og han veide 3370. Har fortsatt ikke vært på 1-års kontrollen, så aner ikke hvordan det er nå. La på meg mye med eldste og mindre med yngste, så den teorien stemmer ikke helt her.
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2013 #18 Skrevet 16. mars 2013 Jeg: 3856 g- født 1 uke før termin Sønn nr 1: 3854 g - vektoppgang 36 kg - født i uke 36+4 Sønn nr 2: 4346 - vektoppgang ca 16 kg - født i uke 37+4 Anonym poster: 2470bbbd37812f3a550fd399be2aca91
Pesta Skrevet 16. mars 2013 #19 Skrevet 16. mars 2013 Jeg veide ca 2700g og var 52 lang. Far til barna var ca 2800g og 48 lang Barn nr 1: 3505g og 51 cm lang, født 2 dager etter termin. Jeg gikk opp 23 kg (!) Barn nr 2: 4585g og 54 cm lang, født 6 dager etter termin. Jeg gikk opp 16 kg
Tarssan Skrevet 16. mars 2013 #20 Skrevet 16. mars 2013 Jeg var ca 2500 født 7 uker før termin. Mannen ca 4500. Første barn var 3300, jeg opp 17 kg. Andre barn 3000, jeg opp 9 kg. Tredje barn 4000,jeg opp 11 kg. Ved første barn var jeg svært tynn. Å jordmor oppfordret meg til å spise godt for å ha noe å tære på etter at barnet var født.
Tarssan Skrevet 16. mars 2013 #21 Skrevet 16. mars 2013 Jeg mener at jeg har lest at mors vektoppgang ikke har noe å si for størrelsen på barnet, dersom det ikke er svangerskapsdiabetes i bildet. Da kan barnet bli stort.
Charlotte1988 Skrevet 16. mars 2013 #22 Skrevet 16. mars 2013 Jeg: rett under 2000gr (tvilling og to mnd for tidlig) Mannen: 4997gr (over termin) Vår første veide 4025gr og var 51 cm tre dager over termin. Da hadde jeg lagt på meg 27 kg. Blir spennende å se denne gangen da jec nå har lagt på meg 4, 5kg (36+2)
TPK Skrevet 16. mars 2013 #23 Skrevet 16. mars 2013 Jeg: rett under 2000gr (tvilling og to mnd for tidlig) Mannen: 4997gr (over termin) Vår første veide 4025gr og var 51 cm tre dager over termin. Da hadde jeg lagt på meg 27 kg. Blir spennende å se denne gangen da jec nå har lagt på meg 4, 5kg (36+2) Oi, det var forskjell i vektoppgang! Har du jobbet hardt for å legge på deg lite denne gangen, eller har det bare "blitt sånn"? Var du stor fra før? Håper ikke du blir fornærmet av spm, det er bare av nysgjerrighet Jeg har selv lagt på meg 27 og 21 kg, men håper å legge på meg lite ved evt. neste gang.
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2013 #24 Skrevet 16. mars 2013 Jeg veide 4300g født 3 uker på overtid. Mannen veide 2100g 3 uker for tidlig. Vår baby veide 3200g 9 dager over tiden. Gikk opp ca 16 kg i svangerskapet, det samme gjorde min mor da hun gikk med meg. Anonym poster: fddd011c5d0f1936f96335d11fa8442d
Charlotte1988 Skrevet 17. mars 2013 #25 Skrevet 17. mars 2013 GGI: blir ikke fornærmet:-) sist svangerskap var jeg ikke i god form, bodde alene på en kant av landet pga flytting mens gubben jobbet ferdig på andre aoden, dårlig økonomi pga nav-rot. Så ble nok litt trøstespising, itillegg til at mye var vann:-( Denne gangen er jeg ganske mye bedre trent, jobber enda.har ei jente på 1, 5 å løpe etter, hatt lite matlyst og kastet opp endel, så det har sikkert gjort sitt:-) men når det er sagt er det lite jeg nekter meg selv når jeg først har lyst på;-) føler selv jeg har gjort litt for det, men mest heldig tror jeg;-) I første svangerskap var jeg stor i utgangspunktet, og det ble jo ikke bedre akkurat. Klarte å bli kvitt de 27 kg +6 til i tillegg til å stramme opp, og det aynes enda.er litt gøy når jeg prøver gravidklærne fra sist og d er alt for store nå;-) Ble et langt innlegg dette, men håper det made sense;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå