Gå til innhold

Bekymret over en venninne...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet at jeg ikke har noe med det, men jeg synes fortsatt det er fælt å se på. Hun er omtrent 50 kilo overvektig og det er uten tvil livsstilen hennes som er årsaken. Hun går aldri noe sted, kjører overalt. Drikker hver eneste helg, helst både fredag og lørdag. Spiser drittmat hver dag, pizza, kebab, hamburger o.l. Spiser godteri og diverse annet hver dag. Får snapchats av denne maten veldig ofte, så jeg vet at det er tilfelle. Hun spiser også dette foran meg. Trener ikke eller er i annen bevegelse.

Jeg tror ikke hun er deprimert, men mistenker at det må være noe som ligger mat matmisbruket hennes. Vil så gjerne hjelpe, men samtidig skjønner jeg jo at det kan bli veldig feil hvis jeg blander meg inn. Jeg har jo egentlig ingenting med vekten hennes.

Bestevennen hennes har flere ganger bemerket at hun spiser helt sykt usunt og enorme mengder, og at det er trist å se på. Vi er flere som reagerer.

Huff, følte bare for å få det ut. Synes det er trist å se på. Skjønner at hun må få velge selv, men jeg tror ikke hun har det noe bra når hun spiser denne maten bestående av bare raske karbohydrater, raffinert sukker og ikke er i noen form for bevegelse. Det er tungt med så mange kilo ekstra...

Anonym poster: 03fed286b0d637ca874221e62caf5a71

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er trist at hun behandler kroppen sin slik. Ligger helt sikkert vonde følelser bak dette, men desverre lite du kan gjøre med det.

Anonym poster: b84979c4ee4d0f18eafb64914660d85e

Skrevet

Hei! Jeg er uenig med den forste som svarte! Dette synes jeg du skal blande deg inn I som en venninne. Riktignok kan du ikke bestemme hvilken livsstil Hun velger og fore, men du kan stille noen sporsmal. Dette kan handle om veldig mange ting, og nodvendigvis ikke noe alvorlig, men som en god venninne vager man og ta dette opp. Tenk pa hvordan du snakker med henne om det at det ikke blir oppfattet som kritikk. Ver obs pa tone leie ditt og non-verbale uttrykk. Hva er hennes alder og hver er rolle modellen? Dette fikser du:-)

Skrevet

Hadde en av mine "venninner" begynt å blande seg opp i sånt så hadde jeg blitt sur...

Skrevet

Hadde en av mine "venninner" begynt å blande seg opp i sånt så hadde jeg blitt sur...

Hva har man venninner til da?

Anonym poster: 1efab58db11e7219e43a2fb5149b1a51

Skrevet

Overspising er en sykdom! Hvis venninnen hadde hatt bulimi eller anorexia tror jeg mange hadde rådet henne til å kontakte helevesen. Jeg ville begynt med en samtale med din venninne.

- Føler hun selv at dette er et problem?

- Ønsker hun hjelp fra andre i forhold til dette?

- Og ikke minst vet hun nok om de hjelpetilbud som er der ute i forhold til overvekt/overspising?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...