Gå til innhold

Hvordan opprette og opprettholde nettbutikk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har i den siste tiden vurdert å ordne meg eget firma. Nettbutikk i første omgang.. Men jeg har liten eller ingen peiling på hva det vil si å holde en nettbutikk. Jeg skjønner at det er mye jobb og veldig tidskrevende i starten, men at det går seg til om man gjør en god jobb i starten.

Men jeg har noen spørsmål nå i første omgang.

Får man noen form for støtte fra staten el. I starten, eller må man ta opp lån for å ha råd til varer til butikken?

Sponsorer. Er det nødvendig?

Jeg kan lite om å styre økonomien til et firma, hvor finnes det kurs for slikt? Evt er det nødvendig?

Trenger man mer enn en pult med kontorutstyr, pc og varer til en nettbutikk?

Kommer helt sikkert på flere spørsmål etterhvert.. Håper noen tar seg tid til å hjelpe meg:-)

Anonym poster: 6dc32aa42bfd7c90022dcdfaef781f97

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Anebfaller deg å gå et etablererkurs i regi av f.eks innovasjon Norge. IN kan også gi støtte til grundere, men da bør du ha en veldig god ide til en nettbutikk - altså noe som ikke allerede er etablert på markedet.

Du må registrere degi brønnøysund og etterhvert i momsregisteret. Du bør ha generell kompetanse på økonomi og regnskapsføring, og du må skaffe deg et regnskapssystem. Hvis ikke må du betale en regnskapsfører for å føre alle bilag og det blir fort dyrt!

Du må inngå avtaler meg leverandører, og det kan ta TID og ikke minst koster det mye å opparbeide seg et lager med varer. Hvos skal du ha lageret? Hjemme? Har du plass? Hva med forsikring av lagervarene?

Anonym poster: d95702f6ae7e3a9aeefda6ad346f71de

Skrevet

Sjekk evnt dropshipping på Google.

Da har du en avtale med en leverandør og selger vater for denne. Du slipper å gjøre noe med varene. Bare selg de å gi beskjed til leverandør hvor de skal sendes. Mellomlegget får du

Skrevet

Tusen takk for svar. Hvis jeg skal gjennomføre dette, blir det å jobbe hjemmefra. Slikt har jeg tenkt ut, så det er ikke noe problem.

Spørsmålene er i hovedsak rundt det økonomiske og praktiske (arb.oppgaver) rundt det å starte en nettbutikk.

Hi

Skrevet

Dytt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...