Gå til innhold

5 åringen leker ikke med lekene sine mer...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han har MYE leker av den grunn av at han alltid har vært en leker, sittet timesvis med lekene sine på rommet. Det har vært moro å gi leker til bursdag og jul fordi han virkelig har lekt.

Siste månedene har det dabbet av, plutselig nå er det nesten brått slutt.

Hadde det vært opp til han ville DS og iPad vært lov døgnet rundt, men vi har faste regler fordi jeg ikke ønsker unger som sitter foran skjerm døgnet rundt.

Han elsker å være ute, på tur, på ski etc. Men det er når vi er inne han plutselig har blitt tiltaksløs. Lego er ingen hit!!

Begynner på skolen til høsten. Er dette normalt?

Hva leker deres 5-6 åringer med INNE?

Anonym poster: f5cfb8a9763278e2911ec88e43c372d6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytt

Anonym poster: f5cfb8a9763278e2911ec88e43c372d6

Skrevet

Min 5-åring tegner mye, veldig mye. Produserer nok tegninger til å holde huset varmt en hel vinter om vi hadde fyrt med dem tror jeg ;)

Det pusles også mye, hver eneste dag.

Brettspill, lotto, terningspill o.l. kan hun spille med seg selv lenge.

Elsker oppgavebøker, type førskolebøker hvor du skal herme etter bokstaver o.l. Sitter lenge av gangen med slike bøker.

Modelleire er også populært, har play-doh med en del former o.l.

Hun hører mye på musikk, styrer cd-spilleren selv og sitter på gulvet og tegner eller pusler mens hun hører på musikk eller lydbøker.

Men hun er ikke ferdig med rollespill heller altså, kan leke lenge med små figurer, bamser, dukkehus o.l. også.

Hun får låne ipad'en til storebror av og til, og har egentlig fri tilgang til DS, men bruker det sjelden, ikke en gang i uken engang..

Hun blir 6 år i mai og begynner på skolen til høsten.

Anonym poster: 7e6efcf1452007c39114e9bfd020cf5c

Skrevet

Ta med deg gutten inn på rommet, og dere begynner sammen å pakke vekk mye leker. Pakk det praktisk ned, så får han lyst til å leke med biler igjen er det enkelt å hente det frem. Legg det på loftet eller i boden.

Her i huset har dette fungert veldig bra, for da blir det mer stas med lekene som er igjen på rommet. De finner også leker de har glemt enstund.

Er det leker han har vokst ifra kan disse også gies bort, om det er til småsøsken eller noe helt annet. Mer stas å gi det bort enn å kaste også.

Men i takt med at de vokser så får de også andre interesser. Når ungene kjeder seg her så nevner jeg puzzlespill, brettspill, modellleire, perler, geomag og andre ting som vi har i huset som ikke er på barnerommene. Da pleier de fort å finne på noe.

Anonym poster: e629d734da6cbed1afb5447b6f10e633

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...