Gå til innhold

Manglende sex tar livet av forholdet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle,

Jeg trenger noen råd fra venner i dette forumet. Jeg er en man som har vært gift i fem år og har to barn (to jenter). Problemet mitt er at min kone og jeg har kanskje hatt sex ti ganger de siste tre årene, og en gang de siste 1,5 årene. Jeg har prøvd å påvirke situasjonen, men hver gang blir jeg avvist eller får beskjed om at det ikke fungerer slik. Oralsex har jeg ikke fått på sikkert fire år. Nå blir det mye klaging her, men det går rett og slett utover humøretmog selvtillitten.

Samtidig merker jeg at andre kvinner blir mer og mer interessant. Hadde ikke trodd at jeg skulle være utro, men nå er det bare snakk om et tidsspørsmål.

Er dette normalt eller er det bare mitt forhold som sliter? Tror virkelig min kone at jeg vil leve i sølibat fordi hun finner det for godt?

Setter stor pris på innspill

Anonym poster: 977243545e9f709faa7f14dcfc27a60d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du prøvd å snakke med henne om dette? Sikker på at hun ikke har vondt under sex iogmed hun har fått 2 barn?

Kanskje dere bør ta turen til en samlivsterapaut som kan gi dere innblikk i begge to sine sider av saken. Har du prøvd å gjøre noe for henne uten å tenke på deg selv, gitt henne oralsex, kos uten at det skal føre til sex, gi henne komplimenter, hjelper til med husarbeidet og stell av barn. Gi henne massasje, eller gavekort på spa (ordentlig spa)?

Sliter dere med økonomien? Det kan også være en lystkveler.

Det er mye som kan påvirke om hun føler hun ikke vil gi deg sex. Det er ikke nødvendigvis det at hun vil dere skal leve i sølibat, men at hun vil du skal tenke på henne og ikke bare på pikken din. Kanskje hun er lei av å oppdra et mannfolk i tillegg til to små barn. Regner med barna, eller i hvert fall en av de er ganske liten enda og det kan også være en av de tingene som tar kverken på et sexliv, små barn og lite søvn. Passer du på at hun er uthvilt nok?

Anonym poster: 63c1780818c6637ed07fa610a6049a61

Skrevet

Kan være flere grunner til at hun ikke vil gi deg oralsex.. Om du før ikke holdt den ren kan det være hun vemmes ved tanken på å gi deg oralsex.

Kan være hun ikke klarer å gi deg oralsex om hun har følt hun har fått brekninger eller blitt kvelt.

Har du prøvd å gi henne først? Eller er du sånn at du kun tenker på deg selv? For det virker som du tenker med p****n din..

Og hvorfor skal du gi opp et bare 5 år kort ekteskap om du ikke prøver å ta ordentlig tak i problemet først?

Gjest yrild
Skrevet

Dere trenger parterapi? Hvis dere i løpet av de tre årene har fått deres to jenter så er det ikke unormalt med lite sexlyst i svangerskapet og de første året med amming, men hvis yngste er tre år så begynner det å bli på høy tid å gjøre noe med det.

Kvinner jeg kjenner mister ofte lyst på sex hvis de har alt for mye å gjøre, så se om din kone evt gjør mye mer enn deg i huset. Hvem står opp med barna? Etc etc. Søvnmangel og stress er lystdrepere.

Lykke til! Det krever litt jobbing fra begges side å få det til å fungere igjen etter spebarnstid, fødsler og graviditeter.

Skrevet

Tusen takk for svar:)

Jeg skjønner at jeg virker som en egoistisk drittsekk slik jeg formulerte meg over. Skal prøve å nyansere bildet. Jeg bidrar like mye når det gjelder alt som har med barna å gjøre. Jeg har en travel og utfordrende jobb, men strekker meg langt for å kunne legge barna hver kveld så jeg tar like mye av "byrden"/gleden.

Jeg har gitt henne oralsex flere ganger uten å forvente noe tilbake, og det er ikke sånn at jeg må ha oralsex. Jeg ønsker bare å ha sex -- føle at jeg er en mann:) jeg har også gjort det klart at jeg er tilgjengelig når hun måtte ønske. Jeg tror heller ikke aversjonen mot oralsex har noe med hygene å gjøre. Har alltid vært veldig oppmerksom på dette.

Jeg føler at jeg prøver og gjør ting riktig. Sammenlignet med vennen mine så fremstår jeg som Mr. perfect -- det er selvfølgelig en subjektiv vurdering:)

Jeg ønsker ikke å gi opp ekteskapet, men jeg ønsker ikke å være låst i et ekteskap som ikke gir meg sex, som jeg mener er en stor del av ekteskapet. Til sist så føler jeg at når vi har sex og måten vi har sex på er styrt utelukkende ut fra hennes ønsker. Når det ikke er så ofte så godtar jeg selvfølgelig dette, men det gir meg en sterk følelse av at hun er egoistisk. Dersom jeg tar opp disse tingene så maser jeg:)

Håper dette gir et bedre bilde:)

Skrevet

Tusen takk for svar:)

Jeg skjønner at jeg virker som en egoistisk drittsekk slik jeg formulerte meg over. Skal prøve å nyansere bildet. Jeg bidrar like mye når det gjelder alt som har med barna å gjøre. Jeg har en travel og utfordrende jobb, men strekker meg langt for å kunne legge barna hver kveld så jeg tar like mye av "byrden"/gleden.

Jeg har gitt henne oralsex flere ganger uten å forvente noe tilbake, og det er ikke sånn at jeg må ha oralsex. Jeg ønsker bare å ha sex -- føle at jeg er en mann:) jeg har også gjort det klart at jeg er tilgjengelig når hun måtte ønske. Jeg tror heller ikke aversjonen mot oralsex har noe med hygene å gjøre. Har alltid vært veldig oppmerksom på dette.

Jeg føler at jeg prøver og gjør ting riktig. Sammenlignet med vennen mine så fremstår jeg som Mr. perfect -- det er selvfølgelig en subjektiv vurdering:)

Jeg ønsker ikke å gi opp ekteskapet, men jeg ønsker ikke å være låst i et ekteskap som ikke gir meg sex, som jeg mener er en stor del av ekteskapet. Til sist så føler jeg at når vi har sex og måten vi har sex på er styrt utelukkende ut fra hennes ønsker. Når det ikke er så ofte så godtar jeg selvfølgelig dette, men det gir meg en sterk følelse av at hun er egoistisk. Dersom jeg tar opp disse tingene så maser jeg:)

Håper dette gir et bedre bilde:)

Aha, det var litt flere opplysninger. Men da ville jeg dratt til parterapi, for å få en trejeperson med inn i bildet slik at dere begge kan få tips og råd fra en tredjepart (som er nøytral og gir dere et annet innblikk i hverdagen deres).

Høres jo ut som du gjør mye allerede for å ha et fungerende forhold.

Men kan hun være deprimert eller ha fått et annet selvbilde etter fødsel (følelse av at hun har foralt)? Da er det mange som ikke tør å ha sex fordi de ikke føler seg attraktive nok for partneren sin..

Skrevet

Takk for svar igjen:)

Vi har også vært hos parterapi, men det sexspørsmålet blir dysset ned og forklaringen er alt jeg ikke gjør. Jeg tror ikke hun er deprimert, men det kan ha noe med fødslene å gjøre. Føler alt er prøvd.

Ordene elskerinne og utroskap er så negative, men det er det jeg vurderer nå. Jeg har kommet til det punktet. Samtidig vet jeg at omgangskretsen min hadde syntes at jeg var verdens største kødd dersom det hadde kommet ut. Jeg føler at situasjonen ikke er riktig, og kan aldri bli riktig. Er jeg verdens største kødd?

Skrevet

Hvis du er utro så er du verdens største kødd ja. Da gjør du det heller på den ryddige måten og går fra henne først.

Hvis forklaringen er alt du ikke gjør, hva slags ting er det snakk om? Har du prøvd å gjøre de tingene?

Anonym poster: 0c82dadaeb619d91fc8fd8f3c881798a

Skrevet

Men da syns jeg du heller burde gå fra henne før du kommer til å være utro. Da gjør du det hvertfall rettferdig.

Dere kan jo ta ut seperasjon først (den er jo på ett år før skilsmisse) og om dere ikke har funnet ut av ting på det året så kan dere bli skilt. Det er den ryddigste måten å gjøre det på. Så slipper du å bli den største drittsekken..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...