Gå til innhold

Argh.. satans bilsete!

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Er det fler enn meg som syntes besafe easy combi er stort og vanskelig å få plass til i bilen?

Vi har en gammal vw passat og skulle installere det nye setet i bilen i dag, den vi har er med beltebase og ikke isofix, men det er jo greit i seg selv, må ikke kunne kvantefysikk for å klare å feste dette tenkte jeg, men etter mye om og men og litt titting på monteringsvideoer på youtube fikk jeg nå setet riktig på plass, men da dukket det opp ett nytt problem som jeg ikke finner løsningen på noensteds, jeg får ikke setet til å stå rett!! jeg prøvde å feste jenta mi i setet for å se hvordan det ble for ho med beinplass osv, det gikk greit, men setet blir jo stående slik at ho henger framover i selene, selv i liggestillingen gjør ho det, og sånn skal de jo ikke være!!!

Mangler jeg en del eller noe for å få setet til å stå rett? Jeg har seler og stang til å feste det, men ikke noe annet...

Noen som har hatt samme problemstilling?

Endret av Nirgal
Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er en liten hendel under setet du kan trykke på for å justere posisjonen på setet så det ikke blir så bratt i ryggen. ellers husker jeg at vi la noe underi forkant på setet da vi hadde scoda fordi bbaksetet i bilen var så skrått.

Skrevet

det er en liten hendel under setet du kan trykke på for å justere posisjonen på setet så det ikke blir så bratt i ryggen. ellers husker jeg at vi la noe underi forkant på setet da vi hadde scoda fordi bbaksetet i bilen var så skrått.

Der sa du noe vett, må få tak i noe til å under setet på den ene siden! Men hvorfor skal de lage bilseter som ikke passer i alle biler da.. ååå så oppgitt!

I sta vurderte jeg å kaste hele dritten, men skal jnå gi et tappert forsøk i mårra også!

Takk for tipset :D

Skrevet

Er setene i bilen veldig skrå? Vi har samme sete i en V70 og har ikke samme problemet. Men er enig i at setet er stor, tungt og litt vanskelig å montere om man ikke gjør det ofte.

Anonym poster: c3e99e0f693075c31dd2fb1f5e6964ee

Skrevet

Man må aldri finne på å ha noe under setene mellom bil stolen og setet.

Da er ikke setet sikkert.

Anonym poster: 80e969879c367038134cd6c80760d348

Skrevet

Signerer denne! Så ikke at det var skrevet over her, det må du ikke sinne på.

Skrevet

I vår bil står det setet helt rett fordi setet ikke er skrått. I biler med skrå seter, blir barnet sittende litt hengende fremover. Så det er ikke setet som er problemet. Vi har forøvrig et Britax hi-way også og der følger det med en isoporsak som en setter under slik at setet heller bakover. Jeg hadde ikke tatt sjansen på å legge under noe vilkårlig som ikke hørte til setet.

Anonym poster: ef9412a9f3bdec8394bb2b31f25b2274

Skrevet

Høres ut som dere har feil bilstol i forhold til bil. Men når det er sagt så vet jeg om flere som har hatt besafe combi i en passat, så det er mulig du kan gjøre noe justeringer. Har du støttebenet for langt ute kanskje?

Skrevet

Jeg har ikke besafe selv, så kjenner ikke til detaljene. Men du kan kanskje stramme forankringsselene så godt som mulig med å ta forsetet langt bak og stramme de for hånd. Når de er strammet for hånd kjører du forsetet fremover så det blir enda strammere, da vil du få enda mer helling (men det gjelder kun om forankringsselene er festet i forsetet)

Skrevet

Man får kjøpe fra be safe slike puter man kan ha under bilstolen slik at den skal stå riktig i bilen.

Gjest Vicky Pollard
Skrevet

Ånei? Jeg snakket med produsenten amg at vi hadde for bratt sete i vår. Legg noe under var anbefalingen fra dem...

Skrevet

Vi har det setet i en gammel passat, funker helt fint

Skrevet

Ånei? Jeg snakket med produsenten amg at vi hadde for bratt sete i vår. Legg noe under var anbefalingen fra dem...

I bruksanvisningen til vårt sete står det at de anbefaler at man legger et klede under bilsetet for å skydde setet i bilen. Ikke lov det da??

Vi bruker en hånduk brettet et par ganger for å gjøre setet mindre bratt.

Anonym poster: b658f5f40fac0e1b16b312c2689ce98a

Skrevet

I bruksanvisningen til vårt sete står det at de anbefaler at man legger et klede under bilsetet for å skydde setet i bilen. Ikke lov det da??

Vi bruker en hånduk brettet et par ganger for å gjøre setet mindre bratt.

Anonym poster: b658f5f40fac0e1b16b312c2689ce98a

Jeg fikk høre på 3 forskjellige butikker hvor de solgte BeSafe at man aldri må legge noe under, så lenge det ikke var fra produsenten. Så ville ikke lagt noe vilkårlig under, for det kan gjøre den ustødig. Så jeg ville aldri ha tatt sjansen...

Skrevet

Monter det på nytt. Jekk den delen foan på setet en del ut, slik at bakdelen på basen blir utenfor/fremom bilens baksete. Fest forankringsselene, og stram det det du makter, mens du trykker ned ryggen på setet. (husk å korte inn støttestangen). Fest bilbeltet, og stram det godt. Sjekk at forankringsselene er stramme, jekk så den delen foran på setet så godt inn i seteryggen på bilen som du kan. Setet skal nå sitte som støpt :) Vi har samme setet i en avensis.

Skrevet

Legger ved en link som forklarer hvorfor man ikke skal bygge opp under bilstolen med noe annet enn det som følger med det enkelte setet.

http://sikringavbarnibil.blogspot.no/2008/01/bygge-opp-under-barnesetet.html

Som flere her har skrevet, det er ikke barnebilsetet som er problemet - det er bilens egen helning på setet som er problemet. Slik at det beste er å finne den rette barnebilstolen til DIN bil.

Vi har samme setet, og hos oss står setet rett og vi kan bruke barnebilsetets hvilefunksjon til det det er ment til.

Skrevet

Trygg Trafikk fraråder vel også at man legger noe under sete da sikkerheten kan bli redusert.

Hva med å ta med sete til en forhandler og får hjelp til montering? :)

Skrevet

Man kan ikke pålegge kunder å kjøpe nytt bilsete hver gang man bytter bil, så idiotidk lager de ikke setene!

Jeg ringte til de på besafe kundeservice i dag og de sa at vi manglet en del på setet som heter Wedge, som fester setet sikkert bakovervendt når setet i bilen er skrånet. Ho dama jeg pratet med sa og at den delen skulle fulgt med setet originalt pga det er 80% av biler som har skrånede seter bak. Men det har altså ikke vi fått med. Så nå må vi få babyshop til å sende oss den delen før vi kan ta i bruk setet.

Hvorfor skal det være så vanskelig å selge produkter ferdige med alle deler????

Skrevet (endret)

Når det gjelder det setet i passat (vi har samme) så hjelper det å jekke setet opp under (dvs så tilbakelagt som mulig) og så stramme de beltene som festes i passasjersetet foran noe inn i helvetes mye! Hold i beltestumpen mens du setter foten på beltet og bruker kroppstyngden til å stramme. Gjør det gradvis på hver side slik at seter ikke vrir seg og blir skjevt. Da trekker ryggen på setet ned mot gulvet dvs barnet sitter mer tilbakelent og hodet faller ikke framover.

NB! Pass på at støttebeinet bak ikke er for langt slik at det hindrer for stramming av de støttebeltene!

Endret av B.Galactica

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...