Vikinghuldra ♂04♂10♀13 Skrevet 15. mars 2013 #1 Skrevet 15. mars 2013 Jeg planlegger hjemmefødsel og har fått "klarsignal" til det, normalt svangerskap, god form osv. Men så hørte jeg akkurat fra ei venninne som også hadde vurdert hjemmefødsel, men som ikke kan pga at morkaka ligger fremme. Det gjør min også, men jordmor har ikke sagt noe ang dette? Har jordmor oversett noe? Kan jeg ikke føde hjemme likevel?
Audix78 Skrevet 15. mars 2013 #2 Skrevet 15. mars 2013 Jeg planlegger hjemmefødsel og har fått "klarsignal" til det, normalt svangerskap, god form osv. Men så hørte jeg akkurat fra ei venninne som også hadde vurdert hjemmefødsel, men som ikke kan pga at morkaka ligger fremme. Det gjør min også, men jordmor har ikke sagt noe ang dette? Har jordmor oversett noe? Kan jeg ikke føde hjemme likevel? Venninnen din har ikke morkake som dekker deler av mormunnen da? Hvis man har det vet jeg at man ikke får føde hjemme. Men bare morkake som er festet foran i livmoren tror jeg ikke har noe å si.
Vikinghuldra ♂04♂10♀13 Skrevet 15. mars 2013 Forfatter #3 Skrevet 15. mars 2013 Jeg planlegger hjemmefødsel og har fått "klarsignal" til det, normalt svangerskap, god form osv. Men så hørte jeg akkurat fra ei venninne som også hadde vurdert hjemmefødsel, men som ikke kan pga at morkaka ligger fremme. Det gjør min også, men jordmor har ikke sagt noe ang dette? Har jordmor oversett noe? Kan jeg ikke føde hjemme likevel? Venninnen din har ikke morkake som dekker deler av mormunnen da? Hvis man har det vet jeg at man ikke får føde hjemme. Men bare morkake som er festet foran i livmoren tror jeg ikke har noe å si. Ja, jeg googlet litt mer nå og ser at det er forskjell på foranliggende/dekkende osv og bare at morkaka ligger foran på magen. Min ligger rett under navlen tror jeg, og jm på ul sa ingenting om at den dekket mormunnen. Så da er det vel ikke noe problem, vil jeg tro
Fuglemamma <3 Skrevet 16. mars 2013 #4 Skrevet 16. mars 2013 Jeg planlegger hjemmefødsel og har fått "klarsignal" til det, normalt svangerskap, god form osv. Men så hørte jeg akkurat fra ei venninne som også hadde vurdert hjemmefødsel, men som ikke kan pga at morkaka ligger fremme. Det gjør min også, men jordmor har ikke sagt noe ang dette? Har jordmor oversett noe? Kan jeg ikke føde hjemme likevel? Venninnen din har ikke morkake som dekker deler av mormunnen da? Hvis man har det vet jeg at man ikke får føde hjemme. Men bare morkake som er festet foran i livmoren tror jeg ikke har noe å si. Ja, jeg googlet litt mer nå og ser at det er forskjell på foranliggende/dekkende osv og bare at morkaka ligger foran på magen. Min ligger rett under navlen tror jeg, og jm på ul sa ingenting om at den dekket mormunnen. Så da er det vel ikke noe problem, vil jeg tro Ja, det stemmer - om morkaken ligger på fremre vegg har det ingenting å si, men om den ligger forran mormunnen må man ta KS ( med mindre den flytter seg i takt med den voksende magen)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå