Gå til innhold

Hvordan få ting til og starte her!!??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Termin til mandag:) mye forandringer, kynnere å vond mage de siste dagene! Trodde ting startet på onsdag, men det ga seg! :P går og venter, og håper hver dag:) hodet er festet, tror proppen har gått, så da er jeg igrunn klar:P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sex, sex og mer sex! ;)

Skrevet

Termin til mandag:) mye forandringer, kynnere å vond mage de siste dagene! Trodde ting startet på onsdag, men det ga seg! :P går og venter, og håper hver dag:) hodet er festet, tror proppen har gått, så da er jeg igrunn klar:P

Alt er klart her også! Hodet festet, slimproppen gikk for flere dager siden, moden, 2 cm åpning.. 9 DAGER OVER TERMIN :( .. Jeg har prøvd alt.. Babyene kommer når de kommer:)

Skrevet

Alt er klart her også! Hodet festet, slimproppen gikk for flere dager siden, moden, 2 cm åpning.. 9 DAGER OVER TERMIN :( .. Jeg har prøvd alt.. Babyene kommer når de kommer:)

Du bør vel ha fått overtidsvurdering nå!!!! Blir du ikke igangsatt?

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Føler at jeg leser sånne innlegg med gru. Her blir man forespeilet å gå 14-16 dager over termin. Hvis de ikke følger opp nasjonale retningslinjer om overtidsvurdering på dag 7, så kan det jo ende ille... Uff!!

Skrevet

Føler at jeg leser sånne innlegg med gru. Her blir man forespeilet å gå 14-16 dager over termin. Hvis de ikke følger opp nasjonale retningslinjer om overtidsvurdering på dag 7, så kan det jo ende ille... Uff!!

Hva er det som kan gå ille ? :) det er like vanlig å gå 14 dager over som å føde 14 dager før? Så lenge alt er vell inni der er det vel en grunn til at de ikke kommer ut? :)

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Hva er det som kan gå ille ? :) det er like vanlig å gå 14 dager over som å føde 14 dager før? Så lenge alt er vell inni der er det vel en grunn til at de ikke kommer ut? :)

Det er vel det de skal sjekke på overtidskontrollen på dag 7. Som regel går det greit, men det må man jo undersøke? Ellers kan man ikke vite om alt er fint inni der? Synes du bør kreve overtidsvurdering NU.

Skrevet (endret)

Det er vel det de skal sjekke på overtidskontrollen på dag 7. Som regel går det greit, men det må man jo undersøke? Ellers kan man ikke vite om alt er fint inni der? Synes du bør kreve overtidsvurdering NU.

Men jeg var jo på kontroll på dag 7? Hvem har sagt noe om at jeg ikke har vært på kontroll? :)

Endret av Fuglemamma <3
Skrevet

Her er det vel 12 dager som er grensen.

Jeg skjønner meg ikke på hvorfor en skal gå så lenge på overtid. Barnet blir stort, mor blir sliten og risikoen for komplikasjoner blir større.

Min første ble født 12 dager på overtid og hadde vi vært riktig uheldig, så hadde vi enten hatt ett barn for lite eller hatt ett barnmed store skader. Vi var heldig og alt gikk bra til slutt....men å se barnet sitt i respirator, nedkjølt og fikk ikke holde det før etter 3 døgn var en opplevelse som jeg ikke unner noen. I de fleste tilfeller går jo alt bra! HELDIGVIS!!!!

Men sykehuset har stoor forståelse for at jeg ikke går overtid på nytt. Nummer 2 ble satt i gang 3 dager før termin og den kommende nr 3 blir også satt i gang om ca 5 uker :-)

Vi prøvde alle gode kjertingråd, men ingenting hjalp. Ett uprøvd tips jeg fikk sist, var miniklyster. Jeg fikk det faktisk før jeg fikk pille nummer 2 ved igangsettelsen og skal si ting skjedde da :-) Så kanskje det faktisk virker :-)

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Her er det vel 12 dager som er grensen.

Jeg skjønner meg ikke på hvorfor en skal gå så lenge på overtid. Barnet blir stort, mor blir sliten og risikoen for komplikasjoner blir større.

Min første ble født 12 dager på overtid og hadde vi vært riktig uheldig, så hadde vi enten hatt ett barn for lite eller hatt ett barnmed store skader. Vi var heldig og alt gikk bra til slutt....men å se barnet sitt i respirator, nedkjølt og fikk ikke holde det før etter 3 døgn var en opplevelse som jeg ikke unner noen. I de fleste tilfeller går jo alt bra! HELDIGVIS!!!!

Men sykehuset har stoor forståelse for at jeg ikke går overtid på nytt. Nummer 2 ble satt i gang 3 dager før termin og den kommende nr 3 blir også satt i gang om ca 5 uker :-)

Vi prøvde alle gode kjertingråd, men ingenting hjalp. Ett uprøvd tips jeg fikk sist, var miniklyster. Jeg fikk det faktisk før jeg fikk pille nummer 2 ved igangsettelsen og skal si ting skjedde da :-) Så kanskje det faktisk virker :-)

Tror årsaken er økonomien. Det koster penger å sette folk i gang, så man håper vel i det lengste at ting skjer av seg selv...

Skrevet

Kostet nok mer å ha oss liggende 10 dager på Neonatalavdelingen. Både mor og far fikk pleiepenger pga alvorlig sykt barn - far i 5 dager og mor i 10. Nå kommin i gangsettelse veldig kjapt i gang. Tok under ett døgn fra første pille til den lille var ute. Jeg var frisk og rask og hadde besøk av den eldste helt fram til 2 tima før fødselen var vel overstått.....så her gikk det kjapt....!

Men jeg kan se argumentet når det drøyer med fødselen etter i gangsettelse.

Men jeg tror nok om en hadde sett totalkostnadene under ett og tatt inn kostnadene når ting går galt...og kostnadene ved eventuelle senskader på barna, så hadde det blitt billigere å sette i gang tidligere enn det en gjør i dag....

Skrevet

Termin i dag:) fortsatt ikke skjedd noe, men håper da jeg slipper og vente 14 dager til. Skal på kontroll på fredag om ingen ting har skjedd enda.... Krysser fingrene og håper babyen bestemmer seg for og komme snart:D

Skrevet

Fersk ananas skal og kunne virke. Men det må visst store mengder til. Inneholder visstnok enzymer som setter ihang fødsel. :-D

Skrevet

Min jordmor fortalte meg da jeg begynte å få smårier etter sex fra ganske tidlig i svangerskapet, at vi ikke fikk lov til å komme inni, og spesielt ikke hvis jeg hadde fått orgasme.

Hun forklarte at trippel"dose" sæd- altså sex tre ganger, kombinert med hormonene som utløses ved orgasme er ingrediensene i en igangssettingspille- så hepp hepp ;)

Skrevet

Ja jeg er klar for å prøve det meste jeg:P

Skrevet

Trodde hele norge hadde samme regel jeg, men tydeligvis ikke.

Her jeg bor blir man satt i gang SENEST 10 dager over termin..

Skrevet

Hadde jeg vært deg hadde jeg forsøkt å bare kooose meg og slappe helt av så tett opp mot oppløpet! Tida etterpå er fantastisk, men utrolig slitsom, så enn så mye du gleder deg til å treffe mirakelet, så litt ro og hvile er ikke helt feil!;) Babyen kommer når den selv vil!;) Modningsakupunktur kan imidlertid hjelpe litt på:)

Skrevet

Huff overtid er ikke gøy nei!!

Og nei, det blir helt feil å si at "babyen kommer når den selv vil" i noen tilfeller så kommer ikke babyen før det er for sent dersom den selv skulle fått bestemme!!

Selv ble jeg satt igang 14 dager på overtid med førstemann. Babyen kom ikke før 16 dager på overtid. Tok evigheter før de pillene fungerte gitt!

Tror ikke det er mange dette skjer med, har vel bare hørt om en annen her inne tror jeg som har født så seint som 16 dager over.

Komplikasjoner på slutten med synkende hjertelyd og måtte tas med sugekopp. Fikk også masse vann i lungene og måtte tilbringe en natt på intensiven.

Aldri om jeg hadde godtatt å gå så lenge en gang til!!! Heldigvis har sykehuset endret praksis i ettertid til maks 12 dager....

Hvordan starte fødsel har jeg dessverre ikke noen tips på. Jeg prøvde alt untatt lakserende og klyster og eneste som skjedde var at jeg fikk et vondt bekken!!!

Skrevet

Men jeg var jo på kontroll på dag 7? Hvem har sagt noe om at jeg ikke har vært på kontroll? :)

Nååååå bør du vel snart ha født vel? Ble det hjemmefødsel?

Skrevet

Nååå har jeg født verdens deiligste fugleunge:) kom svømmende ut i badekaret 10 dager over termin.. Nå ligger vi bare i sengen og pupper døgnet rundt <3

Heia heia dere andre tålmodige ventejenter <3

Skrevet

Gratulerer så masse!! *Tåre i øyekroken* :)

Skrevet

Gratulerer så mye:-)

Skrevet

Gratulerer så mye! :) var på kontroll i dag, men ikke skjedd noe enda:) skal på ny kontroll på mandag om det fortsatt ikke har skjedd noe:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...