Gå til innhold

Har visst fått meg en tjukkas ;)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillemann er nå straks 5 kg, gått opp hele 1100 gram siden han viste sitt blide åsyn for knappe 16 dager siden! ;)

Litt av en kontrast til søstra, som er 4 år og knappe 13 kilo.. :P

Videoannonse
Annonse
Gjest Kira bjeffer
Skrevet

Det er herlig med tjukkas-babyer :D Han har tydeligvis matvett!

Vi hadde det på samme måte her. Lillebror veide faktisk 9,5 kg på 6 mnd kontrollen, i motsetning til storesøster som kun veide 8 kg da hun var 1 år.

Skrevet

JA, heldigvis har jeg nok av mat innabords- som de fleste jærske melkekyr! ;)

HAr så mye at det renner over for ham av og til, og utdrivningsrefleksen er så sterk at den spruter rett i fleisen på ham hvis han ikke skynder seg å svelge unna! :P

Herlig, egentlig, at jeg slipper slite med det der! :)

Skrevet

Hehe samme her.. Pluggen her var 7,5 på 3mnd kontrollen, storebroren hans veide ikke så mye før han var 7 mnd gammel ;-)

Gjest sug lut
Skrevet

Tjukkas er bra, og beroligende når de blir syke, ikke minst.

Skrevet

Som de sa om guttungen her da han var liten (og fortsatt også forsåvidt) - "dette er gutten sin som har matvett!" Og jammen er det godt når de blir sjuke en gang og man vet at de i alle fall har litt å tære på :)

Min store sorg er at lillegutt bare har en liiiiten dobbelthake igjen ;) Han er fortsatt veldig glad i mat, men nå er han så aktiv at han er rett som en strek, bortsett fra en liten kul på magen og en liten ekstra hake :D

Tjukkaser er skjønne!

Skrevet

Bare du ikke må til fysioterapeut da, som forteller deg at ungen ser ut til å være sedat.. hun var sikkert flink, men antenner hadde hun ikke.

Skrevet

Så søtt :) snuppen min veie 9,6 kg og er 20 måneder. Så nå begynner babykulen å komme her :))

Skrevet

Bare du ikke må til fysioterapeut da, som forteller deg at ungen ser ut til å være sedat.. hun var sikkert flink, men antenner hadde hun ikke.

What, sa hun det?? *Fnis*

Skrevet

Jeg har hatt en tjukkasbaby - en som veide 10 kilo da 6 mnd ble passert. Og så har jeg en på 5 år som ennå ikke har passert 15 kilo... Ingen tvil om hvem det er mest skummelt at blir syk!

Skrevet

Mi vart god og rund i løpet av dei første vekene, det har jamna seg ut etter at ho slutta med pupp. Merkar eg er meir bekymra over matnekt no..

Håper neste er like glupsk i starten.

Skrevet

Begge mine har vært tjukkasbabyer

Minstemann fikk hjernehinnebetennelse når han var 10 uker. I de to ukene han var innlagt på Ullevål gikk han ikke ned et gram! De måtte veie han tre ganger for å sjekke at det var sant. Ganske uvanlig at de ikke går ned i vekt når de er så syke.

Han fikk intravenøst i en dag, ble tatt av siden han var glupsk på puppen :P (bleik og slapp, men med matvett)'

Fortsatt en plugg, 2,5 år og 17 kg

Gjest sug lut
Skrevet

Minstemann fikk hjernehinnebetennelse når han var 10 uker. I de to ukene han var innlagt på Ullevål gikk han ikke ned et gram! De måtte veie han tre ganger for å sjekke at det var sant. Ganske uvanlig at de ikke går ned i vekt når de er så syke.

Han fikk intravenøst i en dag, ble tatt av siden han var glupsk på puppen :P (bleik og slapp, men med matvett)'

Det må ha vært forferdelig skremmende å få den diagnosen på en småtting, frk Nilsen! Skjønner at det gjorde en stor forskjell at han i det minste spiste.
Skrevet

Det var kjempeskremmende, det tok litt tid før jeg fikk bearbeidet det hele. Fokuset når vi var innlagt var at han skulle ha trygge og rolige rammer, så¨hysteriske anfall fikk jeg noen mnd senere etter barna var i seng.

Han har heldigvis ikke fått noen seinskader, annet enn skepsis ovenfor leger og sykepleiere (har vel vage minner om sprøyter og tester)

Gjest sug lut
Skrevet

Så bra han kom godt fra det. Jeg kjenner til den der følelsen med å måtte vente med å reagere - da får man til gjengjeld lov til å reagere mange ganger og voldsomt ...

Skrevet

Gode Gud, så fælt! Jammen bra det gikk godt!

Får jo helt angst av tanken på at de små skal rammes av noe slikt, eller annen alvorlig sykdom. Godt han hadde endel å gå på. :)

Kjenner forresten til det der med å ikke reagere der og da, selv er jeg av typen som er iskald mens det pågår, og så kommer reaksjonen senere. Men sånn er det jo ofte, man går på autopilot der og da, og det er gjerne det beste. Panikk eller sammenbrudd hjelper jo ikke så mye, liksom, selv om det er fullstendig forståelig om man får det også..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...