Anonym bruker Skrevet 15. mars 2013 #1 Skrevet 15. mars 2013 Jobber som frisør per dags dato, og trives forsåvidt med det. Men! Det er så møkkalønn at jeg har lyst til å grine!! 4 års utdannelse,og tariff lønna ligger på 140 kr i timen.. Har jo høyere lønn om man er uutdannet i enkelte matvare butikker.. Jeg/vi jobber utrolig hardt, det en meget stressende jobb,slitasjeskader ol er veldig vanlig,mens jobben er like hard psykisk som fysisk(det tenker ikke mange på!) Jeg aner ikke hva jeg kunne tenkt meg å gjøre..er så blank..hva og hvor kan man søke seg arbeid uten ny utdannelse? Noen som har byttet jobb her? Evt utdannet seg på nytt? Fra hva til hva? Hvordan gjør dere det med evt huslån? Anonym poster: d40bcb8240e0d6bfdddaa8c33c2a0646
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2013 #2 Skrevet 15. mars 2013 Du sier du har fire års utdannelse, men det er jo på videregående nivå - og det er jo det samme som mange "uutdannede" i enkelte matbutikker også har. Anonym poster: 425d37b83a424fd01ed2e9617210930e
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2013 #3 Skrevet 15. mars 2013 Byttet jobb fra helsefagarbeider til selger. Gikk opp nesten 350.000 i året. I ingen utdanning eller erfaring. Anonym poster: 82e96eb7a8707eb811d3d73d3d28cc6b
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2013 #4 Skrevet 15. mars 2013 Hei du Her kjenner jeg meg godt igjen i hva du skriver! Har selv jobbet som frisør i 11år, og mistet gnisten på hele yrket de siste årene.. Jeg hadde ekstremt dårlig lønn, da jeg kun hadde provisjon. I tillegg flyttet vi salongen ut av senteret som den lå i, og ut på torget, noe som gjorde at det ble mye mindre kunder og salongen måtte "bygges opp på nytt".. Vi var også altfor mange ansatte, noe som gjorde at det ble mindre kunder på hver! Og det er jo ikke til å legge under en stol at det følger med en del slitasje.. Min samboer drev butikk for seg selv, og ønsket seg også ut av jobben.. Han begynte som assistent i barnehage, og stortrives! Dette er en jobb jeg aldri hadde ønsket å jobbe i..... trodde jeg..... Da vi flyttet fra byen vi bodde i, så var jeg nødt til å finne meg ny jobb (og frisør var ganske utelukket).. Jeg visste at barnehager alltid trenger vikarer, så jeg sendte inn en søknad til alle barnehager via kommunen. Ble ringt etter rimelig fort, og begynte raskt å trives! Fikk fast ansettelse etter bare 3mnd, og har jobbet i bhg snart 2 år nå. Planen fremover er å ta fagbrev (barne og ungdomsarbeider), og dette kan jeg ta på kveldstid 1-2 kvelder med kurs i uka, samtidig som jeg jobber på dagtid! Ved å jobbe dagtid, så slipper jeg å tenke på at vi ikke får inn inntekt. Eneste er at jeg må ha jobbet i bhg i minimum 5år før jeg kan gå opp til fagbrevet, men mulig jeg får godskrevet noe med tanke på at jeg har barn, og har frisørfaget.. Jeg kan i hvertfall anbefale alle å jobbe i barnehage! Er en så utrolig givende jobb. Og slitsom og hektisk til tider Også må det jo også nevnes at det er utrolig deilig å ha fri hver helg, og helligdager! Dette hadde jeg så lite av i frisøryrket, noe du også sikkert kjenner til.. Ønsker deg masse lykke til med en eventuell videre utdannelse på det ene el andre Anonym poster: 5a16ca961f72a2aa91f30b59d1a3868f
Gjest Skofantomet Skrevet 15. mars 2013 #5 Skrevet 15. mars 2013 Jobber som frisør per dags dato, og trives forsåvidt med det. Men! Det er så møkkalønn at jeg har lyst til å grine!! 4 års utdannelse,og tariff lønna ligger på 140 kr i timen.. Har jo høyere lønn om man er uutdannet i enkelte matvare butikker.. Jeg/vi jobber utrolig hardt, det en meget stressende jobb,slitasjeskader ol er veldig vanlig,mens jobben er like hard psykisk som fysisk(det tenker ikke mange på!) Jeg aner ikke hva jeg kunne tenkt meg å gjøre..er så blank..hva og hvor kan man søke seg arbeid uten ny utdannelse? Noen som har byttet jobb her? Evt utdannet seg på nytt? Fra hva til hva? Hvordan gjør dere det med evt huslån? Anonym poster: d40bcb8240e0d6bfdddaa8c33c2a0646 Har du kun grunnlønn og ingen provisjon??
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2013 #6 Skrevet 15. mars 2013 Kjenner meg sååå igjen! Er selv frisør og angrer bittert på at jeg ble det! Nå har jeg mammaperm til august og skal søke nye jobber. Aner ikke hva, men ønsker meg noe som jeg kan jobbe kun dagtid. Er så møkklei sene kvelder, drittlønn, ødelagt rygg. Og for ikke å nevne en for jævlig sjef. Lykke til:) Anonym poster: a1c1537f88febe6f810bd386799fab29
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå