Gå til innhold

Dagmamma... Hvor mange barn passer din dagmamma?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da barnet mitt begynte hos dagmammaen i august i fjor så var de 3 stk.. Ca like gamle alle sammen. De var da ca 1,5 år gamle.. Fra da til nå så har dagmammaen fått 4 barn til å passe på. Så nå har hun 7 barn i alderen fra 11 mnd til 2,5 år.. Syns liksom at det blir alt for mange barn å passe på for en person.

Det var meningen at mitt barn skulle være der ut juni, men tror ikke jeg ønsker at h*n skal være der stort lenger. Jeg er gravid og jobber fult, men skal ut i permisjon om litt over en mnd. Så da blir det nok slutt på dagmamma på h*n..

Hva er egentlig reglene for hvor mange barn en dagmamma kan ha? Nye reglene er vel 3 barn pr voksne, men de gjelder vel ikke ennå?

Takk for alle svar.. :)

Anonym poster: 94c50391d54d0170b6e429a739ddd514

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åj, der hadde ikke jeg sendt min unge. 7 barn på 1 voksen? Syns ikke det er forsvarlig å skulle ta seg av så mange barn alene..

Skrevet

Jeg ville ikke sendt barnet mitt dit. Vår dagmamma jobber sammen med ei annen dagmamma. Tilsammen har de seks barn mellom 1-2,5 år.

Anonym poster: 7a60bf375ee5108d4bf40aff66f3f4d4

Skrevet

En + eget barn.

Det du beskriver er ulovlig.

Anonym poster: 730478cfb06cd65004e96b15ec20d447

Skrevet

Huff, nå ble jeg bekymret for barnet ditt, rett og slett. Det er ikke anbefalt å ha mer enn 4 barn under 3 år. Tror faktisk ikke at det er lov heller. Jeg selv hadde ikke levert barnet mitt der igjen på mandag. Det overrasker meg veldig at foreldre velger slike løsninger for barna sine. Mitt råd er helt klart: "ta barnet ditt ut og meld fra til barnevernet om at denne dagmammaen har 7 barn under 3 år." Snakk også med de andre foreldrene om at dette ikke er akseptabelt. Det var vel ikke denne ordningen dere var enige om når barnet ditt begynte hos dagmammaen? Hvis du velger å ha barnet ditt der videre meld fra allikevel og dukk opp uanmeldt hos dagmammaen din for å se hvordan de har det.

Anonym poster: c5cfb44de6ba6481faeabb9da655e360

Skrevet

Hvor melde man ifra at en dagmamma har for mange barn? Hun jobber lovlig ( altså ikke svart, og betaler skatt)..

Anonym poster: d31b364a6c56ebf8d1429762c51d35ec

Skrevet

Jeg skjønner veldig godt at dere ikke hadde sendt barna deres dit, har virkelig ikke lyst selv.. Men har jo ingen andre muligheter el da.. Skal da barnet være hjemme alene i stedet? Har ingen til å passe barnet, og jeg selv skrev akkurat under på kontrakt på ny jobb 2 uker siden..

Ingen av de andre foreldrene reagerer.. Alle kjenner alle, og noen av foreldre er faktisk fornøyde med at barna har så mange å leke med..(???) det som bekymrer meg mest er hvis alle er ute og leker.. Hva om en av de må ha bleieskift.. Skal da de andre være alene ute..? Uff, grøsser bare ved tanken på det..

Vi har gudskjelov ikke behov for dagmamma andre dager enn onsdager fremover.. Da det er eneste dag jeg jobber dagvakt.. Har sett at det er 5 stk der samtidig noen dager, ikke sett alle 7 samtidig ennå.. Men nå vet jo ikke jeg om de er der før på dagen da.. Nei, må snakke med henne på mandagen.. Så får vi se hva som skjer.. Jeg ofrer ikke barnet mitt for jobben.. Mm bare synd at det blir slik.. Vi valgte jo dagmammaen pga at de bare var 3 da hun skulle starte i ca samme alder..

Skrevet

Jeg opplevde det samme for noen år siden. Dagmammaen sa at hun ville ha tre barn inkl. Mitt men etter 3 uker oppdaget jeg at hun hadde åtte barn der hun var tydeligvis aldri ute med de og gjemte ungene inne på et annet rom når jeg kom for å hente og levere. Men jeg fersket henne en dag når ungen min gikk bort til soverommet og åpnet opp døra og der rant det unger ut. Jeg leverte aldri ungen min dit igjen. Tok med med barnet på jobb i ca to uker før jeg fant en fantastisk dagmamma. Hun hadde sitt eget barn pluss mitt og et annet. Kjempefornøyd med henne. Men det er jammen ikke lett å finne gode dagmammaer. Hun første fæle dama fikk jeg anbefalt her på dib. Huff

Anonym poster: 90ba3299f0bbc17384023f31767a58db

Skrevet

Jeg hadde 3 og det var akkurat passe synes jeg. De var små (14-15 mnd) og da krever de jo mye stell, hjelp,mating, løfting osv. Hadde de vært litt større så de kunne gå stødig, spise selv og leke litt selvstendigkunne jeg muligens passet 4, men ikke flere.

Skrevet

Dagmammamma'en vår har sønnen vår + en gutt til, heldigvis ikke flere! Ellers må det bli litt styrete å gå ut, tenker jeg? Fant henne her på DIB i høst :-)

Skrevet

Du bor vel tilfeldigvis ikke i Stavanger og har en godt voksen dagmamma? Vi hadde en som stadig tok inn flere barn og tilslutt hadde et antall som ikke var akseptabelt for en person. (6stk) Står mye om denne galne dagmammaen i avisene nå da hun er blitt anmeldt av foreldre.

Anonym poster: 2e6160f9848b16f1166488a1463db5a4

Skrevet (endret)

Hvor melde man ifra at en dagmamma har for mange barn? Hun jobber lovlig ( altså ikke svart, og betaler skatt)..

Faktisk mattilsynet som har ansvar for kontroll hos dagmamma. Pga servering av mat og hygiene.

Tror med nærmere ettertanke at dette blei endret på og ansvaret falt over på kommunen .. ihvertfall en av disse

Endret av rollergirl
Skrevet

Da barnet mitt begynte hos dagmammaen i august i fjor så var de 3 stk.. Ca like gamle alle sammen. De var da ca 1,5 år gamle.. Fra da til nå så har dagmammaen fått 4 barn til å passe på. Så nå har hun 7 barn i alderen fra 11 mnd til 2,5 år.. Syns liksom at det blir alt for mange barn å passe på for en person.

Det var meningen at mitt barn skulle være der ut juni, men tror ikke jeg ønsker at h*n skal være der stort lenger. Jeg er gravid og jobber fult, men skal ut i permisjon om litt over en mnd. Så da blir det nok slutt på dagmamma på h*n..

Hva er egentlig reglene for hvor mange barn en dagmamma kan ha? Nye reglene er vel 3 barn pr voksne, men de gjelder vel ikke ennå?

Takk for alle svar.. :)

Anonym poster: 94c50391d54d0170b6e429a739ddd514

På avdelingen hvor min minste går, er de åtte barn mellom 1 og 3 år. Og der er de tre voksne...

Anonym poster: cd05ab0ad3915857d6a314eb5ff088be

Skrevet

Herregud, det er IKKE bra! Ta barnet ditt ut på flekken!

Jeg var dagmamma for en tid tilbake, og hadde da et barn pluss mitt eget. Det var EVIG nok og jeg satt nesten ikke et sekund iløpet av dagen. Hun kan da umulig komme seg ut med så mange barn? Hvordan gjør hun det med soving? Forferdelig lesning :(

Skrevet

Det er ulovelig med så mange så barn alene!! Maks 4 ett åringer.

Anonym poster: 837b83929c057ebe99eb2345dc499270

Skrevet

Dagmammamma'en vår har sønnen vår + en gutt til, heldigvis ikke flere! Ellers må det bli litt styrete å gå ut, tenker jeg? Fant henne her på DIB i høst :-)

Da jeg var dagmamma hadde jeg 2 barn i tillegg til mine (da) 2 barn :) Alle sov lur samtidig i vogner ute og vi var ute å lekte etter frokost halv 9 og etter lur/lunsj :) Har stor hage med me disser/sklie og masse leker så de koste seg med å måkke osv. Gikk på tur et par ganger i uken, veldig koselig :)

Heftet ikke å kle på 4 barn, men hjalp nok på at jeg er ung og god helse/mye energi :)

Sendte ofte mms/videoer til foreldrene slik at de fikk se hva vi gjorde om dagene :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...