Gå til innhold

Familiebarnehage

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har bestemt meg for at jeg har lyst å starte en familiebarnehage. I første omgang er jeg i kontakt med kommunen for å finne ut om behovet er der. Er ikke full barnehagedekning her. Det vil si at barn født etter 1. september får ofte ikke plass. Men er noen faktorer som gjør at jeg føler jeg må tenke nøye over om jeg vil gjøre dette. Jeg er utdannet sykepleier og kommer til å gå mye ned i lønn, i tillegg til at jeg jo ikke får brukt utdanningen min helt, selv om mye kommer godt med får jeg jo altså ingen uttelling for det økonomisk. Allikevel er jeg så glad i barn og er ganske sikker på at jeg vil stortrives med dette. En spennende, givende, men travel hverdag. En annen faktor er at jeg ville hatt mitt eget barn som vil være nesten 2 år ved evt oppstart i familebarnehagen. Derfor har jeg veldig lyst på to jevnaldrende barn, men vet at sjansen for at det er de som har 1- åringer som hovedsaklig ønsker plass i familiebarnehage er stor. Større barn har jo krav på plass i vanlig barnehage. Har bestemt meg for at jeg antagelig bare vil ha 3 barn i barnehagen istedenfor 4 som er tillatt. Dette fordi jeg vil følge barna godt opp og ha god tid til å se hver og en av dem. Bakdelen er jo at jeg da vil sitte igjen med veldig lav lønn, men vi kommer til å klare oss greit økonomisk allikevel. Noen andre som driver familiebarnehage eller har noen innspill/ideer til meg?

Anonym poster: d40c1a06c5e5d3d58965ed2c82fdc084

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Familiebarnehage med bare 3 barn?? Det hørtes stusslig ut.....

Anonym poster: 6a0319d79d8038c1c893d7a284df4c84

Skrevet

Hvorfor ikke bare registrere deg som dagmamma om du bare skal ta inn to barn?

Skrevet

3 barn under 3 år tenker jeg selv vil være et bedre alternativ for barna... men er altså i tenkeboksen enda. Alternativet blir jo å ha 4 barn. Noen erfaringer selv kanskje?? Har også tenkt på evt dobbelgruppe og ansette en assistent til, men vet ikke om boligen min vil bli godkjent for 7-8 barn.

Skrevet

Fordi jeg vil gi et pedagogisk tilbud til barna. Ønsker veiledning av førskolelærer og samarbeid med minst en annen familiebarnehage. Mulig jeg kan ha 4 barn, må altså vurdere det nærmere.

Skrevet

Hvor høy lønn har du som sykepleier nå?

Du vil nok ligge rundt 450 000 +- når du driver familie bhg etter utgiftene.

Anonym poster: 401cd7c719b589def57780ee6b96d552

Skrevet

Fordi jeg vil gi et pedagogisk tilbud til barna. Ønsker veiledning av førskolelærer og samarbeid med minst en annen familiebarnehage. Mulig jeg kan ha 4 barn, må altså vurdere det nærmere.

Er du ikke førskolelærer eller pedagog? Hmm... da er kanskje dagmamma et bedre valg for deg?

Anonym poster: 6a0319d79d8038c1c893d7a284df4c84

Skrevet

Siste anonym: Det er jo det som er meningen med en familiebarnehage at man skal betale en førskolelærer for å gi 1,5 timer veiledning per barn i uken. Dagmamma er ikke et alternativ for meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...