Gå til innhold

Gir "alle" grøt ved 4 mnd?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har inntrykk av at "alle" begynner med grøt ved 4 mnd fordi babyen ikke sover hele natten enda... I omgangskretsen min (og på div forum) er det så mye "syting" om dårlig nattesøvn, men hva forventer man egentlig... Hva skjedde med fullamming i 6 mnd?!

Anonym poster: 44fa9a48d92109368cbc3acc0322c9d3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gir grøt (to ss blandet med vann) og en pupp før h*n bader, så får h*n andre pupp og restene fra "første" pupp når h*n legger seg. H*n sover ikke lengere om natten, men sovner lettere.

Anonym poster: 056dc4df31dd4761a995641ce4caf942

Skrevet

Jeg begynte hovedsaklig pga dårlig vektoppgang. Alternativet var mme. Og jeg forventer ikke hele netter med søvn, men i det siste har snuppa stort sett ikke sovet mer enn en time i strekk på natta, og det blir for lite;-) Håper grøten etter hvert gjør at vi er tilbake til 1-2 måltider på natta i stedet for 7-8;-)

Skrevet

Forsøkte å amme til 6 mnd med Minsten, men da han rundet 5 mnd så skulle han ha pupp hele tiden og ble aldri fornøyd. Hadde ikke noe med nattesøvn å gjøre. Da begynte jeg med fast føde.

... men så har jeg noen matvrak til barn da :-S

Skrevet

Nei, på ingen måte.

Jeg har gitt smaksprøver fra ca 5,5 mnd, men har fullammet i 6-7 mnd før vi har gått opp i en hel porsjon grøt.

Anonym poster: 3039d94428356f3dfa107512abd5b634

Skrevet

Jeg har flaskebarn da.. Og hun har begynt med grøt, fruktpure, og moste bananer. I dag fikk hun faktisk litt sånn 6'mnd mat. Grøt med grønsaker, most. Hun elsker det :) Hun har alltid sovet natta gjennom da, så ikke noe med det å gjøre. Får fortsatt mest MME

Gjest sussie77
Skrevet

Flaskebarnet mitt fikk grøt når han var 4 måneder. Mens den andre fullammet jeg til hun 6 måneder (egentlig nesten 7 siden hun ikke ville ha fast føde før det). Det er jo det som er anbefalt også.

Skrevet

Nei, her er det fullamming på lille som er 5 mnd.

Har såvidt begynt med små smaksprøver på fruktmos.

Han blir ammet 1-2 ganger pr natt og det regner jeg med å gjøre en stund til.

Skrevet

Ammet, mme og grøt fra ca 4 mnd sist. Kombinasjon av lite melk og søvn generelt som var grunnen her. Hva som skjer denne gangen aner jeg ikke.

Skrevet

Lillesøster på 2,5 mnd er off the charts hva lengde og vekt angår, trenger mye mat. Ammer hva jeg kan men må gi mme i tillegg. Hun kommer definitivt til å gå grøt ved 4 mnd

Skrevet

Lillesøster på 2,5 mnd er off the charts hva lengde og vekt angår, trenger mye mat. Ammer hva jeg kan men må gi mme i tillegg. Hun kommer definitivt til å gå grøt ved 4 mnd

Ble bare litt nyskjerrig nå. Hvor stor er hun? ;)

Anonym poster: 851ef4034cb970f4eff8d5a1611b892a

Gjest Gullguttene
Skrevet

Nei, ikke alle. Jeg fullammet til 6,5 mnd og begynte med litt fruktsmaksprøver og deretter litt grøt med nummer to. Men med første begynte vi rundt fire måneder, ammet så mye jeg fikk til da, men han fikk mest mme fra 3 mnd. Gjorde mitt beste med den amminga, helt sant ;)

Skrevet

Hadde flaskebarn pga jeg hadde for lite melk, så derfor ble det grøt ved 4 mnd for å mette magen litt mer.

Skrevet

Flaskebarn pga for lite melk og han fikk grøt og annen mat ved fire månders alder.

Anonym poster: 887c8e08a59b029693d7308c9ac36e5c

Skrevet

Nei, alle oppegående venter til seks måneder, mens ego-foreldre som ikke egentlig tåler å ha barn stapper dem fulle av mat de egt er for umodne for.

Anonym poster: 871bd6cb2b154c24b825b654000e1394

Skrevet

Nei, alle oppegående venter til seks måneder, mens ego-foreldre som ikke egentlig tåler å ha barn stapper dem fulle av mat de egt er for umodne for.

Javel og dette temaet kunne du mye om? Som jeg skrev over her begynte jeg med mat til min som er fire måneder. Grunnen sa jeg ikke, men han la ikke på seg nok av mme. Har ikke noe med egoistiske foreldre. Helsesatsjon anbefaler mat fra fire måneder til flaskebarn. Alle har sine grunner.

Anonym poster: 887c8e08a59b029693d7308c9ac36e5c

Skrevet

Nei, fullammet til 5,5 måneder, og startet så med smaksprøver på grøt. Nå er hn snart 6 måneder og spiser nesten en posjon grøt til kvelds.

Anonym poster: 7aacc8ea694a5e6b7d3504cf96ff24d1

Skrevet

8 uker var hun 63cm og 6.3 kg. Over øverste kurve, men vekt i forhold til lengde er helt på snittet da.

Hun veide 4,5 ved fødsel, så hun startet høyt på skjemaet vel å merke :-)

Skrevet

Jeg gir grøt (to ss blandet med vann) og en pupp før h*n bader, så får h*n andre pupp og restene fra "første" pupp når h*n legger seg. H*n sover ikke lengere om natten, men sovner lettere.

Anonym poster: 056dc4df31dd4761a995641ce4caf942

Redd for å avsløre kjønnet på barnet ditt, anonym?

Anonym poster: b48ecc2d78b2b5fd40290cf376592bc4

Skrevet

Og ellers har du det helt bra??? Du vet vel ikke hvilke grunner andre har til å starte med fast føde når. Det er vel opp til foreldre i samråd med helsestasjonen å avgjøre!!

Anonym poster: 3c630e39bc5d04f102eaffffffbba0b4

Skrevet

Hadde du vært litt oppdatert så hadde du også visst at det er helt greit å gi grøt/mos fra 4 mnd. Om man begynner ved 4 mnd er sjansen mindre for at man får et kresent barn.

Skrevet

Skjønner hva du mener. Jeg fullammer til seks mnd fordi mini legger godt på seg og er glad og fornøyd. Han våkner om natta for å spise og så sovner han igjen. Han følger kurven sin selv om han har hoppet opp noen når det gjelder vekt.

Tror mange som starter med grøt gjør det for at babyen ikke legger på seg tilstrekkelig og går ned en eller flere kurver. Så tror egentlig at det er et gjennomtenkt valg, ikke bare at de vil ha bedre nattesøvn. For de fleste vet jo at det ikke altid blir bedre med søvn etter grøtstart. Ofte faktisk værre grunnet magesmerter.

Skrevet

Jeg fullammet i 4 mnd, men så sluttet mini å legge på seg, og ville nesten ikke ha melken min mer. begynte da å gi grøt etter samtale med hs.

Anonym poster: f6c36a735aa662a478b105b6fdbe9e27

Skrevet

Min er 3 1/2 mnd og jeg vurderer å begynne med grøt en av dagene fordi han drikker over en liter mme i døgnet og virker ikke fornøyd med det. Han er over ni kg.

Skyt meg fordi jeg er en lite oppegående egomor!

Anonym poster: a318854f73bc5f229cf2f1566b747b22

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...