Anonym bruker Skrevet 15. mars 2013 #1 Skrevet 15. mars 2013 Jeg hater å være ute! I permisjonen kommer jeg såklart til å trille tur daglig, og baby får sove ute. Men, når jeg er tilbake i jobb blir det ikke noe leking ute i hverdagen bortsett fra i bhg og når barnet/barna er så store at de kan være alene. I helgene aner jeg ikke hva jeg kommer til å gjøre, mulig det blir en times tid ute med ungene, men å sitte i skogen å grille pølser en hel søndag er for meg ikke fristende :/ Anonym poster: 75279bb6ffd453f1f3cc98d2a48168e6
<3 2G <3 Skrevet 15. mars 2013 #2 Skrevet 15. mars 2013 Godt du har bestemt deg for hvordan det blir før det skjer. Dårlig mor blir du vel ikke, men litt merkelig å bestemme seg før du vet hvordan det blir er litt vel bastant synes jeg.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2013 #3 Skrevet 15. mars 2013 Godt du har bestemt deg for hvordan det blir før det skjer. Dårlig mor blir du vel ikke, men litt merkelig å bestemme seg før du vet hvordan det blir er litt vel bastant synes jeg. Er vel ikke det at jeg har bestemt meg, men jeg vet hvordan jeg er. Og med lite overskudd etter jobb som ikke-gravid, så tenker jeg overskuddet er det samme evt mindre med små barn. Anonym poster: 75279bb6ffd453f1f3cc98d2a48168e6
Underveis --> Skrevet 15. mars 2013 #4 Skrevet 15. mars 2013 He he he Hvis du får barn som har samme aktivitetsnivå som mine så kommer en av to ting til å skje 1) Du kommer til å trygle noen om å få satt en ADHD-diagnose 2) Du tar med deg snippsekken og ungen og tar en tur ut!
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2013 #5 Skrevet 15. mars 2013 Hater å være ute?jaja,men noen ganger må man faktisk gjøre ting man ikke har så lyst til pga barna sine! Gå tur i skogen med de da,du trenger ikke å sette deg ned og grille!mange hytter man kan gå til og spise lunsj på,så får man frisk luft og slipper å grille. Hva gjør du den dagen barna dine vil ake/stå på ski/sykle/leke i sandkassa/hoppe på trampoline? du må faktisk ut,noe annet er barnemishandling... Anonym poster: e1434eeb4677ad160894def9c88657d8
<3 2G <3 Skrevet 15. mars 2013 #6 Skrevet 15. mars 2013 Godt du har bestemt deg for hvordan det blir før det skjer. Dårlig mor blir du vel ikke, men litt merkelig å bestemme seg før du vet hvordan det blir er litt vel bastant synes jeg. Er vel ikke det at jeg har bestemt meg, men jeg vet hvordan jeg er. Og med lite overskudd etter jobb som ikke-gravid, så tenker jeg overskuddet er det samme evt mindre med små barn. Anonym poster: 75279bb6ffd453f1f3cc98d2a48168e6 Det trodde jeg og. At jeg kjente meg selv såpass. Ta det heller som det kommer og se det positive i frisk luft og glade barn
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2013 #7 Skrevet 15. mars 2013 Hater å være ute?jaja,men noen ganger må man faktisk gjøre ting man ikke har så lyst til pga barna sine! Gå tur i skogen med de da,du trenger ikke å sette deg ned og grille!mange hytter man kan gå til og spise lunsj på,så får man frisk luft og slipper å grille. Hva gjør du den dagen barna dine vil ake/stå på ski/sykle/leke i sandkassa/hoppe på trampoline? du må faktisk ut,noe annet er barnemishandling... Anonym poster: e1434eeb4677ad160894def9c88657d8 Barnemishandling faktisk jaja... De kan da leke i sandkassa osv uten at moren står ved siden av og passer på. Dessuten har de en far. Anonym poster: 75279bb6ffd453f1f3cc98d2a48168e6
Gjest Kira bjeffer Skrevet 15. mars 2013 #8 Skrevet 15. mars 2013 Vent og se til du får en aktiv 4-åring. Du makter ikke være inne en hel dag, og det er fantastisk å "slippe ungene fri" ute noen timer.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2013 #9 Skrevet 15. mars 2013 Kan jo hende du kommer til å "hate" å være inne med hypre unger som kjeder seg også... Hva gjør du da? Anonym poster: 1e60ee7907d4396b42531a2018371995
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2013 #10 Skrevet 15. mars 2013 Godt du har bestemt deg for hvordan det blir før det skjer. Dårlig mor blir du vel ikke, men litt merkelig å bestemme seg før du vet hvordan det blir er litt vel bastant synes jeg. Er vel ikke det at jeg har bestemt meg, men jeg vet hvordan jeg er. Og med lite overskudd etter jobb som ikke-gravid, så tenker jeg overskuddet er det samme evt mindre med små barn. Anonym poster: 75279bb6ffd453f1f3cc98d2a48168e6 Det trodde jeg og. At jeg kjente meg selv såpass. Ta det heller som det kommer og se det positive i frisk luft og glade barn Håper du har rett takk for positive ord Anonym poster: 75279bb6ffd453f1f3cc98d2a48168e6
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2013 #11 Skrevet 15. mars 2013 Hei hei! Tror ikke du skal bekymre deg så mye. Dette med å dra ut i helgene og finne på ting kommer litt av seg selv når man får barn. Jeg er også mest glad i å være innendørs og kose meg. Men med en aktiv og vilter ett-åring i hus så blir dagene altfor lange om vi bare er inne i helgene. Da blir det mye mas og sutring fra ett-åringen som kjeder seg. Men vi trenger ikke å dra langt! Mannen min og jeg pakker med en termos med solbærtoddy og en termos med vaffelrøre, putter ungen i bæremeis og tusler opp på nærmeste kolle med utsikt her, ti minutters gåtur Så fyrer vi opp et bål og steker vafler (har et supert vaffeljern med laange håndtak til turbruk). Koser oss ute i frisk luft og snuppa får leke med snø, kjenne vind og sol i ansiktet og blir god og sliten til dagduppen. Ellers er vi mye på lekeland, badeland, leker i nærmeste barnehage i helgene eller drar på besøk til andre med barn. Kjenner at det hjelper masse på egen psyke å komme seg ut og barnet er langt mer fornøyd Bare slapp av HI, dette kommer du inn i. Det å få barn er synonymt med 80 % selvforsakelse, men man blir så intenst forelsket i barna sine at det klarer man fint Anonym poster: 810ebc1dbfe0435ada5aa9aadb73adce
C.L.H85 Skrevet 15. mars 2013 #12 Skrevet 15. mars 2013 He he he.. Jeg har aldri vært en " ut på tur, aldri sur" jente... Men tro meg, når ungen din har blitt akalei av å gnu inne hele dagen og begynner å mase, bli turbo, gjøre alt barnet ikke får lov til... Da tar jeg jaggu på meg yttertøy og tar en tur på skauen... Ikke alene, ber med meg andre både med og uten barn. Det blir plutselig deilig å komme seg ut av huset, selv om det bare er en tur til lekeplassen Man får uansett ikke snorka bort dagen i senga eller sitte timesvis på cafe lenger med små barn i huset Trenger jo ikke være timer på tur i skauen for å være en god mor;) He he... Det handler om å finne på noe sammen. Om det er en tur i nabolaget, besøk, lekeland, brettspill osv
<3 2G <3 Skrevet 15. mars 2013 #13 Skrevet 15. mars 2013 Godt du har bestemt deg for hvordan det blir før det skjer. Dårlig mor blir du vel ikke, men litt merkelig å bestemme seg før du vet hvordan det blir er litt vel bastant synes jeg. Er vel ikke det at jeg har bestemt meg, men jeg vet hvordan jeg er. Og med lite overskudd etter jobb som ikke-gravid, så tenker jeg overskuddet er det samme evt mindre med små barn. Anonym poster: 75279bb6ffd453f1f3cc98d2a48168e6 Det trodde jeg og. At jeg kjente meg selv såpass. Ta det heller som det kommer og se det positive i frisk luft og glade barn Håper du har rett takk for positive ord Anonym poster: 75279bb6ffd453f1f3cc98d2a48168e6 Utrolig hvor mange ganger en møter seg selv i døren som mor, så ta det som det kommer og nyt det
Gjest Julia1984 Skrevet 15. mars 2013 #14 Skrevet 15. mars 2013 Bare vent til du får barn. Det er en glede å se barna dine leke og kose seg ute, klatre og oppleve ting. Du forandrer deg en del med morsrollen!! Ikke minst så kommer du til å oppleve at barn oftest blir rastløse av å være inne, frisk luft gjør underverker! Jeg var heller ingen friluftsmenneske før jeg fikk barn. Men først og fremst, det handler om å sette sine egne behov til side, lære barna å bli kjent med miljøet, gi dem sjansen til å utforske. Ikke minst så er fysisk aktivitet viktig også for barn. Det er NÅ du legger grunnlaget for at barna dine skal bli sunne, aktive mennesker. La de få en sjanse og du vil garantert like det når du ser barna dine ha det bra. Venninna mi var aldri ute med døtrene sine, de hadde aldri gått en tur i skogen med foreldrene sine. De satt inne alle helger, dro kanskje på kino etc. Disse døtrene er tenåringer i dag, og har sagt hvor mye de savnet dette som små
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2013 #15 Skrevet 15. mars 2013 Hei hei! Tror ikke du skal bekymre deg så mye. Dette med å dra ut i helgene og finne på ting kommer litt av seg selv når man får barn. Jeg er også mest glad i å være innendørs og kose meg. Men med en aktiv og vilter ett-åring i hus så blir dagene altfor lange om vi bare er inne i helgene. Da blir det mye mas og sutring fra ett-åringen som kjeder seg. Men vi trenger ikke å dra langt! Mannen min og jeg pakker med en termos med solbærtoddy og en termos med vaffelrøre, putter ungen i bæremeis og tusler opp på nærmeste kolle med utsikt her, ti minutters gåtur Så fyrer vi opp et bål og steker vafler (har et supert vaffeljern med laange håndtak til turbruk). Koser oss ute i frisk luft og snuppa får leke med snø, kjenne vind og sol i ansiktet og blir god og sliten til dagduppen. Ellers er vi mye på lekeland, badeland, leker i nærmeste barnehage i helgene eller drar på besøk til andre med barn. Kjenner at det hjelper masse på egen psyke å komme seg ut og barnet er langt mer fornøyd Bare slapp av HI, dette kommer du inn i. Det å få barn er synonymt med 80 % selvforsakelse, men man blir så intenst forelsket i barna sine at det klarer man fint Anonym poster: 810ebc1dbfe0435ada5aa9aadb73adce Takk satser på at det stemmer Anonym poster: 75279bb6ffd453f1f3cc98d2a48168e6
<3 2G <3 Skrevet 15. mars 2013 #16 Skrevet 15. mars 2013 Å bli kjent med flere i område med termin rundt samme tid er og lurt, flere å henge med i permisjon og flere å henge med etter den er ferdig.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2013 #17 Skrevet 15. mars 2013 Kanskje du får et rolig "innebarn"? Jeg HATET å være ute eller gå på turer da jeg var liten, ville helst være inne. Heldigvis var moren min sånn også, så jeg fikk være mye inne. Anonym poster: ba746919157883cdb9f8e232f0da8266
Magia Skrevet 15. mars 2013 #18 Skrevet 15. mars 2013 Man trenger ikke være husmorversjonen av Lars Monsen for å bli en god mamma altså Skal love deg at du kommer til å finne glede i å se barnet ditt utforske og leke ute, og det i seg selv er ofte nok motivasjon for å gå ut. Vi er ikke utpregede friluftsmennesker, men går ofte turer i nabolaget, til lekeplassen, er ute i hagen eller i akebakken på vinteren og sånn. Får også frisk luft av å ta en tur til sentrum og kikke i butikkvinduer og gå innom en kafé. Koselig det også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå