Gå til innhold

Gravid, sykemeldt og dårlig samvittighet hvis jeg ...

Anbefalte innlegg

Skrevet

gjør noe gøy. Er i uke 24 og har masse trøbbel med bekkenet +++

Jeg jobber 40% om dagen og gjør alt jeg kan for å yte maksimalt når jeg er på jobb. Tiden jeg er hjemme går stort sett med til hvile, div.behandlinger, legebesøk og timer hos jm, i tillegg må noe husarbeid gjøres,

I kveld skal jeg ut og spise med en venninne og gleder meg veldig :) På morgenen i dag har jeg vært til behandling, jeg har gjort et par ærender og hvilt meg+vasket en klesvask. Nå sittet jeg her og har så dårlig samvittighet. Jeg vet at jeg aldri i verden hadde orket å gå ut for et måltid hvis jeg hadde vært på jobb i dag. Noen innspill?? Er det greit å gjøre sosiale ting når man er sykemeldt, eller bør man jobbe så mye man kan?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette må man jo vurdere selv, man er ikke nødvendigvis helt selv om man jobber så man ikke orker. Denne vurderingen må legen og den enkelte gjøre selv.

Er selv gravid og har ikke overskudd til å være så veldig sosial. Jeg prioriterer heller å jobbe fullt, men jeg har heller ingen andre konkrete plager utenom at jeg er sliten, det er tyngre, litt vond rygg, litt avbrutt søvn, noe halsbrann, osv (de vanlige greiene). Legen spurte om jeg ville redusere litt, men jeg VIL jobbe. Forventer ikke at alle har det på samme måten.

Anonym poster: efbd909a0ded820d2c11e8a319f865be

Skrevet

Herregud for et dårlig språk og full av gjentakelser! Sukk.. Er sliten på en fredag etter en lang uke ;)

Håper du skjønte hva jeg mener!

Skrevet

Herregud for et dårlig språk og full av gjentakelser! Sukk.. Er sliten på en fredag etter en lang uke ;)

Håper du skjønte hva jeg mener!

jada :)
Skrevet

Selvfølgelig skal man kunne kose seg selv om man er sykmeldt. Syns ikke du skal ha dårlig samvittighet. Det krever ikke det samme av deg å gå ut og spise som å være på jobb, og de fleste forstår forskjellen.

Skrevet

Jobb og sosialt er to ulike ting.

Man er sykemeldt for å ha ork til å leve etter jobb også!

Jeg sleit med det samme som deg, med samvittigheten. Spesielt nå på slutten av min 100% ssykemelding er over, og jeg har vært ok form den siste uka, og faktisk sett folk.

Begynner nå i 30% jobb, og vet at det drar energien min. Jeg har en samboer å ta litt vare på, og ett barn i magen som krever sitt.

Ta alle oppturer og oppmuntringer du kan få, nyt dem og legg ALT anbet vekk mens du er ute! Kos deg! Det har du fortjent.

Skrevet

Jeg også får litt dårlig samvittighet, jeg er 100% sykemeldt grunnet bekkenet, har gangvansker, og skal på middag hos ei venninne i morgen. Men samtidig så kan jeg sitte slik jeg vil hos venninnen og slappe av, noe jeg ikke kunne gjort på jobb. Trøster meg med det.

Anonym poster: cb48b8f2d23e2a17c7ab88492c4a37a6

Skrevet

Hvis du hadde hatt en fot i gips og vært sykemeldt fordi du ikke klarte å utføre jobben din pga dette, ville du da også hatt dårlig samvittighet for å gå ut å spise middag?

Anonym poster: 848af70cbacf9a94b53b8c626238d5d8

Skrevet

Kos dere med litt sosialt jenter!!! :-)

Ingen som takker deg hvis du sliter deg ut på jobb under svangerskapet.

Sosial kontakt trenger vi selv om vi er sm - det er energigivende!

Jeg koser meg sammen med venninner hvis jeg har ork og lyst - selv om jeg er delvis sykemeldt - og det med god samvittighet! :-)

Anonym poster: a2cd6a3b7bee8ad8781f00f94b425780

Skrevet

Jeg er sykmeldt pga bkkenet..sleit også med dårlig samvittighet, for tro meg, jeg vil også jobbe! Men med 2 unger, en i magen, 3 etg som skal vedlikeholdes, en mann som jobber vekke osv..så har jeg ikke mulighet til å jobbe mere en hva jeg gjør..2 halve dager i uka:)

Om jeg ikke skal kunne ha noen form for sosialliv i tilegg, så hadde jeg blitt sprø..å sitte på cafe ol en gang eller to kan ikke sammenlignes med de 3.45 timene jeg er på jobb..Etter jobb er jeg sengeliggende i minst en dag etterpå..

Om mann skal bli deprimert i tilegg så vet jeg ikke hva jeg skulle ha gjort!:)

Gå ut du, å kos deg!:)

Skrevet

Jeg har vært sykmeldt hele svangerskapet og skjønner godt hva du mener. Jeg føler meg kriminell bare jeg går på apoteket for å kjøpe meg medisiner. Tenk hvis noen ser meg?

Men noen ganger må jeg jo faktisk handle selvom jeg er syk. Har vært ute og spist to ganger i svangerskapet så langt (er i uke 21), og da føler jeg at jeg gjør noe feil.

Men man trenger jo litt sosialt liv også av og til. Man blir jo deprimert av å sitte innesperret hver dag.

Skrevet

Kjenner også på den dårlige samvittigheten, men når jeg har prøvd meg på jobb igjen har det gått veldig dårlig. Og jeg orker ikke noe sosialt egentlig, får fryktelig vondt.

Anonym poster: 95c5d3c159e193024047fe63cb8ca2d8

Skrevet

Syns det blir feil å være sykemeldt for å orke sosiale ting.

Anonym poster: 20a1de5bc1b985a52f656d5d3c608f56

Skrevet

Forskjellen på jobb og fritid, er jo det at i fritiden kan man selv kontrollere aktiviteten, ta pauser og slappe av det man trenger- mens på jobb må de fleste av prestere iallefall delvis optimalt.

Jeg tenker at for ikke å gå helt på veggen i en lang sykmeldingsperiode, så har de fleste av oss godt av å komme seg ut og lufte hodet litt. Så lenge du passer på så du ikke overdriver og dermed blir verre, så går det nok helt fint. :)

Selv var jeg i begge svangerskapene sykmeldt mot slutten pga bekkenet, og jeg greide ikke sitte eller ligge, fikk ikke sove etc. Dårlig kombo med kontorjobb. Men det å gå hjalp mot smertene, så man kunne fint finne meg ute på tur med hunden, uten at det betød at jeg hadde det noe bedre på jobb.. På samme måte som jeg travet rundt i stua midt på natta..

Skrevet

Jeg er sykemeldt på 4. uken nå pga svangerskapskvalme.

Det har vært helt for jævlig og jeg har stort sett ligget enten i sofaen eller på badegulvet.

I forrige uke begynte det å bli litt bedre, så jeg dro for å levere sykemeldingen min selv, og for å prate litt med sjefen.

Hun sa at jeg måtte komme meg ut litt, treffe noen venner og ikke råtne bort inne. Jeg har jo nesten ikke orket å kjøre til legen engang, så det har vært uaktuelt. Er glad for at hun ser det sånn, så nå når jeg har fått det litt bedre kan jeg ha god samvittighet for å trekke litt frisk luft når det skulle passe.

Sender en dose sympati til alle dere med div. gravideplager der ute. Det kan virkelig være mer enn det man hadde regnet med.

Skrevet

Åh som jeg hygget meg i går :) Så herlig å se mennesker, skravle og nyte god mat. Jeg kan ikke si at det ble "hæla i taket" og det ble en særs tidlig kveld, men jeg koste meg masse-masse-masse! Nå sitter jeg her i sofaen min og smiler for meg selv :)

Jeg har nå lovet meg selv at det ikke skal bli så lenge til jeg gjør noe koselig igjen - med god samvittighet ;)

Skrevet

Jeg er i uke 23 og er selv fullt sykemeldt og har vært det en hel stund.

Det var sjefen min som tok opp dette med meg, og sa at det absolutt er lov å fortsette å leve og kose seg til tross for at man er sykemeldt.

Det har jo og noe med at man skal fungere rent mentalt.

Det å være helt isolert hjemme, kan jo gjøre hvem som helst deprimert...

Skrevet

Skriver under på det med å ta vare på seg selv mentalt! Superviktig selv om en er sykemeldt! Vekk med dårlig samvittighet, husk at det er en kort periode av ditt liv der jobben må vike litt fordi ditt vel og ve (og babyens) er aller viktigst.

Anonym poster: 03578e53cccfb1f1bec3c4da61747234

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Misunnelig jeg. Er delvis sykemeldt og orker ingenting. Kos deg mens du kan!:-)

Skrevet

Det var en skikkelig vitamininsprøytning, men er ganske så sliten *puh*

Men det var verdt det. Dagen i dag blir nok lite produktiv :P

Skrevet

Godt å høre! Rett måte å "bruke opp" energien din på :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...