Anonym bruker Skrevet 15. mars 2013 #1 Skrevet 15. mars 2013 1. Var skikkelig kvalm de første ukene og gikk ned 6 kg, men det gikk over. I fødselsjournalen står det at jeg hadde hypermemsis, noe jeg ikke hadde! 2. Fikk svangerskapsforgiftning de siste ukene. Ble satt igang med eit undertrykk på ca. 125 og ca. 2 i proteiner (?). I journalen står det at jeg hadde alvorlig svangerskapsforgiftning med fare for eklampsi. (jeg hadde aldri noen kramper??) Jeg lurer på om det er normalt at de skriver med fare for eklampsi?? eller er det vist man allerede har hatt kramper? En annen ting jeg lurer på er om det er vanlig å bli sykemeldt fra uke 20 om man har hatt sv.forgiftning tidligere for å forebygge? Legen mente det ville være lurt på bakgrunn av fakta i fødselsjournalen. Anonym poster: e93e7d3b311b0fe038a5a5d2ecc2f2b2
DaTuMa Skrevet 15. mars 2013 #2 Skrevet 15. mars 2013 Man får vel diagnosen hyperemesis om man går ned mer enn 5% av kroppsvekten sin
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2013 #3 Skrevet 15. mars 2013 Jeg ble også satt i gang pga svangerskapsforgiftning, men har ikke automatisk hatt mer oppfølging i mitt andre svangerskap. Er nå i uke 34 og har selv bedt om ukentlig sjekk av bt og urin, får det da. I min journal står det at jeg hadde eklampsi, hadde ikke kramper n Anonym poster: b070920c05dcd0a4c350acb9b2adc95b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå