Gå til innhold

Ung ufør = handikappet?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Når man greier å bli ufør før man i det hele tatt har forsøkt seg i arbeidslivet syns det er på grensen til at man burde kalle seg handikappet.

 

Anonym poster: af07f61371729174ff61eab3404414e9

Videoannonse
Annonse
Gjest Nerdens'mus
Skrevet

Spørs om det ikke heler dreier seg om kroniske sykdommer med smerte. Vet om bådde døve og lammefolk som jobber selv om de strengt tatt er handikappet, men har de ingen smerter kan de fungere fint. Eneste jeg vet om som var ung ufør har en kronisk sykdom du ikke kan se på henne, men symptombildet hennes forverrer seg hvis hun blir slitten å da havner hun på sykhus.

 

Er ike slik at man må være synlig syk for å være ute av stand til å jobbe.

 

Er mange flere arbeidsopgaver du kan utføre uten ben enn hva du klarer med kronisk hodepine f.eks.

 

Ps. Jeg er ikke ufør før du beskylder meg for selvforsvar

Skrevet

Man har jo et handikap når man er ufør så det kan man vel si HI.

Hva handikapet er varierer veldig.

 

Anonym poster: 217ce3ccad910bfb356bd9eeb269376e

Skrevet

Jeg er ungufør med ms. Jobbet i 7 år med sykdommen før det sa stopp. Klarer ikke henge med i arbeidslivet. Man skal ha overskudd til å leve etter arbeidstid og. - Det sa legen på sykehuset.

 

Anonym poster: 004c2411e5f78f77d5c18662f9b2b899

Skrevet

Bestevenninna mi er ung ufør etter en ungdomstid preget av kraftig angst, anorexi og selvskading. Hun er verdens skjønneste jente, men klarer ikke å være i jobb.

 

Jeg unner henne hver krone - det er ikke økonomisk fett å være ung ufør, og samfunnets holding til psykiske lidelser gjør ikke hverdagen noe enklere heller.

 

 

Anonym poster: c4b9b0f5594cdb4f2cd3830ac3dba624

Skrevet

Ingen dans på roser å gå hjemme å gå under NAV!

Merkelig det der. Mange som høres sååå sjalu ut fordi de selv ikke mottar trygd å må jobbe??

Hvem vil vel gå hjemme dag ut og dag inn? Er man syk så er man syk.

 

Anonym poster: fe3d1387f73531ccb3de3ff73aadc8ba

Skrevet

Min søster er har ung ufør, grunnen er vel at ingen vil ansette pga rullestolen hennes :( hun vil gjerne, men alle sier de ikke har plass pga rullestolen :(

 

Anonym poster: e8e06577089b80cfd927877aac470778

Skrevet

Jeg aner en viss forakt bak dette innlegget...

 

Anonym poster: 16b68a3639394778ffb4049c97b78a6d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...