Anonym bruker Skrevet 15. mars 2013 #1 Skrevet 15. mars 2013 Er utdannet sykepleier og planen er at jeg skal tilbake i jobb til høsten og minsten skal begynne i bhg. Problemet er bare at jeg ikke vil jobbe som sykepleier! Orker ikke de forferdelige ubekvemme arbeidstidene nå som ungene er små. Gikk greit med et barn, men nå ser jeg ikke syn på det. Men hvilke jobber kan jeg søke på som ikke er altfor dårlig betalt tro? Vil helst jobbe 70-80% og gjerne dagjobb. Er så sinna på meg selv for at jeg valgte en utdannelse som ikke passer for meg. Har ikke råd til å studere 3 år til nå heller... Fortvilet og trenger råd. Videreutdanning må jeg evt vente med da jeg ikke har nok arbeidserfaring enda. Anonym poster: cbd564eeafa395338be8fbc25e6c77ac
LilleBamBam+EnTil Skrevet 15. mars 2013 #2 Skrevet 15. mars 2013 Hvor bor du da? Noen steder kan du jobbe som fagkonsulent eller ha andre dagstillinger, selv uten særlig erfaring. Men det er som regel der hvor det er desperat mangel på sykepleiere. Her på østlandet er det stor kamp om dagstillingene og nesten umulig å få uten videreutdanning eller bred erfaring desverre. Jeg er kvalifisert til prosjektleder, forskningssykepleier, avdelingssykepleier eller fagkonsulent når jeg er ferdig med min master, men det er slettes ingen garanti. Hva med å bare jobbe natt? Eller 2-delt turnus i psykiatrien?
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2013 #3 Skrevet 15. mars 2013 Takk for svar. Bor i en storby så det er mange om beina på dagstillinger her også. Har vurdert både nattevakt og psykiatri, men kjenner at det ikke er optimalt for meg. Vurderer også å få meg jobb i bhg, men da blir jeg lønnet som assistent og føler jeg har kastet bort 3 unødvendige år på utdannelse som jeg i tillegg sitter med studielån etter. Ikke lett dette og kjenner meg fortvilet og oppgitt... Anonym poster: cbd564eeafa395338be8fbc25e6c77ac
storm i et vannglass Skrevet 15. mars 2013 #4 Skrevet 15. mars 2013 Det blir sikkert vanskelig å finne noe med tilsvarende lønn uten at det krever 3årig helsefaglig bachelor. Ville ha undersøkt muligheter for feks et års vikariat som "lærer" feks ved helsefagarbeider utdanninger, grunnkurs helse og sosialfag, voksenopplæring ect. Ville ihvertfall prøvd å undersøke ved poliklinikker, legekontor osv- men her er det mange om beinet. Frivillige organisasjoner kan også ha relevante stillinger feks røde kors og norsk folkehjelp. Ellers vet jeg om flere sykepleiere som jobber dagtid i respepsjoner på sykehuset. (sengeposter feks) Flyktningemottak/ helsestasjon/ ol. Ellers kan man også ta kontakt med vikarbyrå og legge inn ønske om jobb på dagtid med den erfaringen/kompetansen man har. Håper det order seg! Ser også hvor kjedelig det er med turnus/helgejobbing med små barn. Hilsen fra medsøster
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2013 #5 Skrevet 15. mars 2013 Jeg ville kanskje gitt det en sjanse jeg da Jeg føler jeg har mye mer tid med barna nå enn det jeg hadde når jeg jobbet 8-16. Selv om jeg jobber hver tredje helg, ser jeg ikke på det som noe krise. Barna er opptatt med bursdager, kamper og venner så jeg føler ikke at de sitter hjemme og venter hele dagen på at jeg skal komme hjem. Men det blir jo litt annerledes nå som du har en liten en. Det skjønner jeg. Men nå elsker jeg arbeidsplassen min, så jeg er kanskje litt vel positiv Jobber på barneavdeling så får mye energi og glede av å være på jobb, selv om det ofte er tungt. Vet det er mye rift om dagjobbene, spesielt hvis du ikke har videreutdanning eller lang arbeidserfaring. Anonym poster: b3512f18e0ce3e6d0ebaba088cd4ae58
Melissa22 Skrevet 17. april 2013 #6 Skrevet 17. april 2013 Om det skulle være interesant kan du alltids melde deg opp på en jobbovervåkning på http://www.medrec.no De har alle jobber innen hele helsesektoren, kanskje det kunne være noe. Med sykepleierutdanning har du mange flere muligheter enn du tror.
Anonym bruker Skrevet 17. april 2013 #7 Skrevet 17. april 2013 Søk jobb på en poliklinikk Anonym poster: 474925fe010d44d2ac22881b8a71c422
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå