Gå til innhold

Bhg og sykdom. Hva fikk deres barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Minsten begynte i barnehage i høst og hadde aldri vært lite syk.

Lite snørr og lite feber. Men jeg har tydeligvis fått et klassisk eksempel på barn som smittes lett i barnehage!

Snørr daglig

Feber i flere perioder

Omgangssyke

Hånd og fotsyke

Skalagensfeber

Venter bare på vannkopper! (like greit)

Hva fikk deres barn første året?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Minsten begynte i barnehage i høst og hadde aldri vært lite syk.

Lite snørr og lite feber. Men jeg har tydeligvis fått et klassisk eksempel på barn som smittes lett i barnehage!

Snørr daglig

Feber i flere perioder

Omgangssyke

Hånd og fotsyke

Skalagensfeber

Venter bare på vannkopper! (like greit)

Hva fikk deres barn første året?

Haha! Hadde vært lite syk ;)

Skrevet

Forkjølelse, feber, snørr og hosting i mange omganger første høsten. Brukte alle 20 sykt barn-dagene på 5 mnd :P Over nyttår var det to runder med magesjau :(

Ikke så mye bedre andre året dessverre... Skulle jo tro han hadde bygget opp immunforsvaret litt, men har vært mye syk hele tiden siden han begynte i bhg egentlig.

Skrevet

Han første fikk "alt". Nr 2 fikk ingenting de første 2 åra, men ble mer lik broren sin etter vi vaksinerte han. Vi ventet med vaksine til han var 3. Så de som sier at uvaksinerte blir mindre syke/forkjøla tror jeg har rett, men bedre med en forkjølelse en feks. meslinger.

Anonym poster: 99016047a95dbaa2bc99d200351e0f6b

Skrevet

Vi har nok sluppet unna det verste men noe har det vært:

Hånd-fot og munnsykdom

Feber

Forkjølelse

Influensa

Mulig hun har hatt vannkopper også. Det gikk vannkopper samtidig med Hånd-fot og munnsykdom, og legen mente noen av prikkene kunne være vannkopper.

Skrevet

Det første halvåret var det mest "det vanlige" med feber og oppkast, men ekstremt mye av det. Snørr er standard i barnehagen, uansett, så det anser jeg ikke som sykdom :) Kun noen uker midt på sommeren barnenesene her i huset er tørre...

Anonym poster: a6c78046d8af0c8a8dd67a87fc3cf9b9

Skrevet

Influensa, rs, fjerde, flere ørebetennelser, flere luftveisinfeksjoner som åttebehandles med antibiotika (komplikasjon av astma), omgangssyke og var veldig mye forkjølet.

Gjest yrild
Skrevet

Begynte i januar og har hatt influensa og er nå hoste/surkle fokjøla.

Skrevet

Vi har fulgt vaksineprogrammet på alle våre tre barn, og ingen av de har vært spesielt mye syke. ALLE sa vi måtte forvente mye sykdom da de begynte i barnehage, men den gang ei.

Litt snørr og forkjølelse på vinteren, eldste fikk omgangsyke første vinteren. Yngste er nå 4,5 og har ennå ikke hatt omgangsyke. De fikk vannkoppet alle tre på en gang da de var 7,5, og 3 - like greit å bli ferdig:)

Anonym poster: 7a5fdb8ddf296c7c167489751ecd6a02

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...