Gjest fjernet-medlem-1402 Skrevet 15. mars 2013 #1 Skrevet 15. mars 2013 Våren er en slu forfører! Kom noen dager og glimtet med en varmende sol og smeltende istapper. Nå sitter jeg igjen med snømengder og kuldegrader. Jeg vil ha vår! Jeg må ordne det selv, inne Sååå, jeg trenger blomster som er levedyktige. De må tåle både tørke og oversvømmelse, gjerne også litt kosing fra en vilter liten krabat som elsker å lukte på blomstene De må helst ikke lukte allverdens siden jeg reagerer med pustebesvær og hovne, røde øyne av for eksempel nelliker, julestjerne og svibler... Hva anbefaler dere? Gjerne link til bilde siden jeg til tross for mangel av grønne fingre er totalt grønn på dette området
Gjest sug lut Skrevet 15. mars 2013 #2 Skrevet 15. mars 2013 Akkurat nå må du ha noen påskeliljer, i hvert fall. Kjøp de som er minst kommet fram, så har du blomster i påsken. Løkene stapper du ned i hagen når det en gang tiner, glemmer, og blir glad for neste år. ("Hage" omfatter også potte på balkong.) Og så må du rett og slett ha pelargonier. Jeg er utrolig svak for Dronning Ingrid/Mårbacka, http://www.google.no/imgres?imgurl=http://www.greta.se/pellisar/rosamarbacka.jpg&imgrefurl=http://www.greta.se/bild30.html&h=401&w=572&sz=73&tbnid=IiJy_d-ZWoLUxM:&tbnh=90&tbnw=129&zoom=1&usg=__GxizQnD3j9hJWoLFyHBpd7F0qOg=&docid=TTZvBl3NheH7HM&sa=X&ei=NtJCUdfQEoantAb1xYHABw&ved=0CDkQ9QEwAw&dur=35, de lukter ikke stort men er vakre og villige akkurat som oss
Gjest fjernet-medlem-1402 Skrevet 15. mars 2013 #3 Skrevet 15. mars 2013 Vakre og villige er aldri feil! Da er påskeliljer og pelargonier satt på handlelisten. Jeg har faktisk klart å ta livet av kaktus, men nå skal jeg gå inn for å vanne regelmessig, synge og kjæle med de slik at de holder seg flotte lenger enn 1-2 uker
bIomstre Skrevet 15. mars 2013 #4 Skrevet 15. mars 2013 Jeg suger på inneblomster... De glemmes og styrtvannes, og slik fortsetter rundansen! Hos meg trives orkidé og... hm, nei, det var vel det... resten er grønne planter. Passe på at de står i slike høye, smale potteskulere slik at de ikke når bunnen. Da kan man styrtvanne de når man kommer på det uten at de blir stående i vann (det som blir igjen i bunnen av potta vil bare stå og dampe av til neste gang man husker og vanne, om en uke eller tre...). Akkurat nå har jeg 2 stk som blomstrer igjen på nytt! Første gangen det har sjedd, så jeg er så klart kjempe stolt
Gjest fjernet-medlem-1402 Skrevet 15. mars 2013 #5 Skrevet 15. mars 2013 Orkidé lever ca 1-2 uker hos meg så all grunn til å være stolt hvis du har fått de til å blomstre på nytt Elsker orkidéer, så blir nok til å kjøpe det også. Har kjøpt en gjennomsiktig potte til den siden de sier at røttene liker sollys... Kanskje jeg skal prøve med en sånn høy, smal potte også Gleder meg til å handle blomster etterpå, ingenting er mer koselig enn et hus fullt av blomster
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå