Gå til innhold

Reima på tilbud

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken str ville dere kjøpt til neste vinter? Mini bruker 86 i dress nå, han er 85cm lang. Tror dere det holder med 92?

Anonym poster: dffbd37cf21969c9d6e8c016da1950c5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gutten min er 89, 5 cm lang og reimatec dressen i str 92 er veldig romslig til ham. Str 98 hadde han svømt i.

Skrevet

Min på 90 cm har 98-dress. Kunne brukt 92 også, men den ble faktisk litt knapp.

Skrevet (endret)

Reimatec dressen vi har er ganske så romslig. Men så vokser de fort da! Om det er gode strekk i armene, og i midjen så er det vel ikke dumt å kjøpe 98? Eller ta han med når dere prøve, så vurderer du utifra hvordan den sitter nå :)

Endret av Countess
Skrevet

Kjøp en str større enn du tror, det er så fælt å se på barna som har for liten dress, de klarer ikke å røre seg ordentlig! Dresser er som regel lange nok i armer, men ikke bestandig i føtter og definitivt ikke i ryggen!

Anbefaler på det sterkeste str 98, reima er laga sånn at de blir ikke eklte å ha på seg selv om de er litt store.

Hilsen trebarnsmamma, reimabruker og ped.leder med erfaring på slike ting:)

Anonym poster: 6f62e9af504fa13f44dcacac82c77e16

Skrevet

Vanskelig å si. Tuppa her hadde 86 i fjor, men bruker 98 nå. Da har hun plass til fleece m.m. ved behov. Og den er ikke trang over rompa når hun sitter på huk, hvilket mange barn gjør i den alderen. Reima kan helle være litt for stor enn for liten. Den er lett og detter ikke av kroppen som andre dresser gjør

Skrevet

Jenta mi er rundt 90 cm og bruker 92. Ser en over med barn på 89,5 cm mener sitt barn har god plass i 92-dressen - for jenta mi er den akkurat passe.

Forskjell på barn - og faktisk forskjell på hva folk mener er passelige og for store klær.

Jeg ville helt klart kjøpt 98. Om den neste vinter er så stor at den ikke kan brukes, kan antakelig 86-dressen brukes litt til. Ville altså ikke kvittet meg med 86-dressen enda. Kjøper du 98 kan barnet ditt muligens ha den i to år også.

Anonym poster: 5da9b1e8f7246150c4ebcf7eaab1060b

Skrevet

Takk for råd og tips :) da bestilte jeg str 98.

Anonym poster: c6d37519746b1f6d4c92dee787e74b14

Skrevet

Jenta mi bruker 92 nå, hun er 90 cm. 98 ville vært altfor stort!

Anonym poster: 80d5eaebb76a73c2a34969057ff714c6

Skrevet

Jenta mi er rundt 90 cm og bruker 92. Ser en over med barn på 89,5 cm mener sitt barn har god plass i 92-dressen - for jenta mi er den akkurat passe.

Forskjell på barn - og faktisk forskjell på hva folk mener er passelige og for store klær.

Jeg ville helt klart kjøpt 98. Om den neste vinter er så stor at den ikke kan brukes, kan antakelig 86-dressen brukes litt til. Ville altså ikke kvittet meg med 86-dressen enda. Kjøper du 98 kan barnet ditt muligens ha den i to år også.

Anonym poster: 5da9b1e8f7246150c4ebcf7eaab1060b

Min gutt på 89,5 cm har vel ca 10 cm å gå på i beinlengden og 6-7 cm å gå på i armlengden i sin str 92 reimatec, i torso/skritt er den nok mer passelig men fremdeles en del cm å gå på når han sitter på huk :) Han har korte bein og lang overkropp. Han kan ikke ha mer enn ullundertøy under fordi han er veldig varmblodig da, kanskje derfor jeg føler dressen er så stor? :P Ser jo at en del barn har tykk fleece- eller ulldress inni den forede vinterdressen, skjønner at det blir mye trangere da.

Her arver vi en str 98-vinterdress til høsten igjen, hadde nok ikke følt meg helt trygg på å bare ha 92-dressen for hele neste sesong når gutten fyller tre år. Han har vokst ganske sakte det siste året men kan jo hende at han plutselig skyter i været? :)

Skrevet

Det er umulig å forutsi. Noen barn vokser mye i løpet av sommeren, mens andre vokser lite. Jeg hadde reimadress i str 80 første vinteren til sønnen min og vurderte å kjøpe 92 til vinteren etter på salg. Heldigvis fant jeg det ikke, for den hadde blitt alt for stor, så jeg kjøpte 86. Året etter ville 92 blitt alt for lite, så da trengte han 98. Hadde jeg fått tak i 92 på tilbud hadde den aldri blitt brukt...

Anonym poster: 06f489e63b58c3619be5320890809f37

Skrevet

Kjøp en str større enn du tror, det er så fælt å se på barna som har for liten dress, de klarer ikke å røre seg ordentlig! Dresser er som regel lange nok i armer, men ikke bestandig i føtter og definitivt ikke i ryggen!

Anbefaler på det sterkeste str 98, reima er laga sånn at de blir ikke eklte å ha på seg selv om de er litt store.

Hilsen trebarnsmamma, reimabruker og ped.leder med erfaring på slike ting:)

Anonym poster: 6f62e9af504fa13f44dcacac82c77e16

Men de bør heller ikke være for store.

Litt av egenskapen til dressen forsvinner om man må f eks brette opp på ermer. Og om dressen blir for lang i beina, lages der en fold helt nederst, som gjerne subber i bakken og gjør dressen slitt 10-20 cm opp på beinet.

Hilsen en som har jobbet i butikk og fått inn flere klager på slitte dresser og dresser som trekker vann(opp i ermet).

Anonym poster: 70d4f6cb86e383f853c4c8d6e85a6e3f

Skrevet

Jeg har en dress i str 92 også (men ikke like god som reima syns jeg), men som jeg tenkte å bruke som reservedress hjemme. Blir den i 98 alt for stor kan jeg bruke den imens :) helt enig at dressen ikke burde være aaaalt for stor.

Hi

Anonym poster: c6d37519746b1f6d4c92dee787e74b14

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...