Gå til innhold

Får ikke i meg frokost

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg greier nesten ikke å spise de første timene om morgenen. Jeg blir kvalm og uvel, noen ganger greier jeg ikke å holde det nede. Har av denne grunn ikke spist frokost på mange år. Jeg driver nå med kostholdsendringer og en viktig ting er å spise mer tidligere på dagen. Hvordan i alle dager kan jeg trene meg til dette? Holdt på i to uker nå, og hver morgen er det først en kjempejobb med motivasjonen for deretter å være dårlig opp mot 30 minutter hver dag før jobb. Må jo stå opp så tidlig for å få tid til dette også :/ er i grunn redd jeg sprekker snart :(

Er det noen som har overkommet det samme? Evt andre med gode råd?

Endret av <3 smj <3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å spise litt frukt? Det hjelper meg når jeg har dårlig matlysten om morningen :)

Gjest sug lut
Skrevet

Er det bedre å drikke? Smoothie, juice?

Skrevet

Frukt hjelper litt, men ikke nok. Men drikke ja.. Har ikke prøvd det! Takk :)

Tar gjerne i mot flere tips!

Skrevet

Trenger du å gå opp i vekt? Er det noen gode grunner for å begynne å spise frokost?

Skrevet

Jeg var som deg, men etter en mnds tid med tvangsspising hver morgen begynte matlysten å komme. Nå, et par år senere, koser jeg meg med frokost.

Begynn med bare et par munnfuller. Et halvt knekkebrød uten pålegg og et lite glass juice f eks.

Eller en smoothie. Lag av frosne bær, frukt, litt juice/melk, en ss havregryn. Super næring, og lett å få i seg...

Anonym poster: 98b0ad02ff052eec97dc74663b29516a

Skrevet

Jeg strevde i mange år med frokost, kan vel streve til tider fortsatt. For meg var det at jeg har en tung fysisk jobb utslagsgivende. Jeg MÅ ha mat i meg. Det jeg gjør: allerhelst smører jeg en ekstra niste og spiser når jeg er fremme på jobb. På den måten går det litt tid før jeg må spise. Møter bare opp litt før.

Hjemme kan jeg spise knekkebrød eller frukt til frokost. Smothie, Skyr eller YT drikke fungerer også.

Anonym poster: 736d3f429b28d0c16d20b0cab0e3c5b9

Skrevet

Om du har problem med og spise FOR mye ut over dagen, kan det være en løsning og venne seg til frokost. Men hvis du totalt sett får i deg normale mengder mat (altså ikke fråtser i snop, søtsaker, fet mat og hurtigløsninger) den tid på døgnet du spiser, så er man ikke nØDT til og spise frokost.

Jeg mener, føler du deg vel, har våken og opplagt og føler du har energi nok, så hvorfor ikke glemme frokosten?

NÅR blir du sulten? Passer det med lunsj på jobb, eller er det slik ta du må være våken en time eller to før du blir sulten, uavhengig av om du står opp 0600 eller 10 00.....Blir du sulten klokka 12 uansett NÅR du står opp, men funker fint før den tid uten mat,- så vil jeg anta at du ikke er "innstilit" på og måtte spise frokost? Men om du blir kjemepsulten og MÅ ha mat, og MÅ ha noe fort, og du "craver" usunn mat/drikke, og det skjer fra 1,5 til 2 timer eller noe sånt ETTER du har stått opp, uaevhengig av tidspunkt du står opp, som sagt,- da tror jeg frokost er noe du bør prøve og innføre...

Anonym poster: 6e5c8633395cd3abe8cc504041c7ba65

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...