Gå til innhold

gynekolog...hjelp meg litt dere kloke damer ;)?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei..

Har lyst å gå til gynekolog. Aner ikke hvordan jeg ser ut der nede (inni) og syns det kunne vært greit å få sjekka at alt er som det skal! Var hos lege for noen mnd siden pga bakteriell vaginose og fikk antibiotika krem (ingen undersøkelse) sitter litt med følelsen av at dette vaginose faenskapet er tilbake, og tenker at det må være noe som ikke stemmer. Jeg er da renslig, tørker meg "riktig" etc har også endel "menssmerter" men det kommer ikke noe mens.

Tenner dere dette er grunner nok til å gå til gyn? Har lest at man kan gå til fastlege å få sjekket etc. Men jeg vil gjerne gå til en jeg VET har peil ;) og hva sier jeg når jeg bestiller timen)? Sist noen så meg der nede var da min datter ble født for 3 år siden!! (Med unntak av mannen da så klart)

Anonym poster: a4d7a6b315f4268de4e3a83c82e3e96c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Be fastlegen om henvisning til gynekolog, det gjorde jeg når jeg hade problemer med utflod etc. Gynekologen løste kjappt problemene jeg slitt med i mange år (uten at fastlegen ga mye hjelp). Det holdt ikke med krem for meg, faktisk måtte jeg ta tabletter. Føltes godt å ha en som var erfaren på området. :)Mange gynekolger krever henvisning for å ta imot deg.

Anonym poster: a9f2694dfdb31d0ec44930b757d8a16f

Skrevet

Hvis det er tre år siden sist du hadde GU, så er det jo på tide med en ny celleprøve. Da ringer du bare gynekologen og sier at du vil ha time for å ta celleprøve, og at du har noen andre ting du lurer på også.

Anonym poster: c6c12059b362fd5e6d3ca423a526044a

Skrevet

Alle voksne bør ta celleprøve hvert tredje år, så der har du i hvert fall grunn god nok til å be fastlegen om en henvisning.

Selvfølgelig har du gode nok grunner til å gå til gynekolog. Det er veldig vanlig at folk ikke ønsker å ha fastlegen surrende i de områdene og bruker gynekolog for alt av underlivs-issues.

Anonym poster: 18b38ffa63e40a5687d9a4d3bfb0f91a

Skrevet

Takk for svar ;) kan jeg ringe legekontoret i morgen å be om henvisning eller må jeg bestille time hos fastlege, for så å spørre etter det? For det virker jo veldig unødvendig!!

Skrevet

Det må du nesten spørre legekontoret om. Jeg tror mange fastleger ønsker å ha deg på time for å skrive henvisning, men sikkert ikke alle.

Anonym poster: 18b38ffa63e40a5687d9a4d3bfb0f91a

Skrevet

Ring fastlegen og be om en henvisning til gynekolog for celleprøve og sjekk av underlivet, kan aldri tro du må inn til legen for å få det.

Veldig greit å komme til gynekologen, jeg går hvert tredje år. Da tar gynekologen celleprøve, en grundig sjekk med innvendig ul av livmor, eggleder og eggstokker.

Min gynekolog fikk bare henvisning første gangen, nå ringer jeg bare å bestiller ny time hvert tredje år, siden jeg allerede ligger i pasientregisteret hans trenger jeg ikke ny henvisning.

Anonym poster: 54683f5c6472f6bb98a4c1fa3c744d5e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...