Gå til innhold

sykemeldt-ferie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er sykmelt til 1. april. Det vil si at jeg er sykmelt i påaskeferien. Har jeg krav på å få igjen ferien min senere? Arbeider som lærer og har ferie man,tirs og onsdag før røddagene.

Noen som vet?

Anonym poster: 4d88e19493e00d290cddd32d9f3d4a24

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er opp til arbeidsgiver å bestemme. Du må legge frem krav i ettertid.

Skrevet

tror du må være sykemeldt 5 sammenhengende feriedager for å få dem tilbake...

Anonym poster: c8aad3b6c58fe213f54e8aa1bc4db8c7

Skrevet

For å få tilbake ferie må man være sykemeldt i 6 sammenhengende dager i ferien. Siden du her har bare 3 dager tror jeg ikke du har krav på det.

Men, jeg bare synser, vet ikke sikkert :)

Men jeg trodde slike fridager for lærerne var avspassering?

Skrevet

Jeg er sykmelt til 1. april. Det vil si at jeg er sykmelt i påaskeferien. Har jeg krav på å få igjen ferien min senere? Arbeider som lærer og har ferie man,tirs og onsdag før røddagene.

Noen som vet?

Anonym poster: 4d88e19493e00d290cddd32d9f3d4a24

Man får ikke ferien tilbake selv om man er sykmeldt, det fikk ihvertfall min kollega som var sykmeldt hele sommerderien beskjed om

Anonym poster: 0d03275388c0acd4270654f534d3d8cd

Skrevet

Kollegaen til #5 har fått et galt svar.

Den generelle regelen er at man kan få tilbake ferie dersom man er 100% sykmeldt i over en ferieuke, og man informerer arbeidsgiver om kravet om å få ferien tilbake så snart som overhode mulig (altså før ferietiden starter dersom man er sykmeldt fra før).

Men jeg er også usikker på hvordan det blir når det er røddager i kombinasjon med feriedager. Jeg tror ikke du har rett til å få disse tilbake siden det bare er tre av dem.

Anonym poster: 2850ee23b9a30d7688881b62b24acfdd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...