Anonym bruker Skrevet 14. mars 2013 #1 Skrevet 14. mars 2013 Min mann og jeg holder på å bygge hus. Alt av det vi har skal skiftes ut. Kan noen hjelpe meg med å finne en fin stil? Jeg liker fargen SAND i fra jotun. Ideer til farge kontrastvegger? Vi har åpent kjøkken. Kjøkkeninnredningen er hvit. Hvordan bør spisebordet være? Eik? Hvitt? Hvordan kan lampene over spisestua se ut? Linker?? vi skal ha eiketrapp i gangen, hvitt gelender. Eikeparkett hele huset. Hvordan skal det se ut i tv-stua? Hvilken fine lamper kan vi ha? Ønsker litt kule, men ikke FOR kule. Hvordan kan sjenkene og tv-bordet være? Hvitt/eik?? Bør det være f.eks hvite tv-bord og hvite sjenker, eller kan jeg ha eik sjenk og hvitt tv-bord?? Beskriv deres drømmehjem. Jeg trenger hjeeeeeeeeeeeeelp!!! Anonym poster: 322fd3c16af5a8164786c1587425a3b7
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2013 #2 Skrevet 14. mars 2013 Det er jo ingen regler her, bare hvitt syns jeg selv er drepende kjedelig og kaldt. Fint å bryte med hvitt og eik som du nevner. Grått kan være veldig fint, kan se ut om helt andre "farger" alt etter hva lys det er i rommet og hva andre farger som er ved siden av. Ville tatt noen runder på møbelhus og sjekket nettsider, lest litt blader ++. Da vil det danne seg et bilde etterhvert hva du synes er fint og hva stil du liker. Ikke følg slavisk en stil, det blir jo bare upersonlig og kjedelig. Interiør er jo visuelt, tror ikke det er så lett å få gode, beskrivende tips her egentlig.. Anonym poster: 00b06c8c56a0f72b996e73308f313020
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2013 #3 Skrevet 14. mars 2013 Takk for svar.... Ja, dette er veldig vanskelig. Synes det er vanskelig å bestemme ALT på en gang..... Håper på flere svar. HI Anonym poster: 322fd3c16af5a8164786c1587425a3b7
snurripåsnei Skrevet 14. mars 2013 #4 Skrevet 14. mars 2013 Vi har "sand" på ene stua og i trappa,angrer som fy. Ser skittent ut mot de andre veggene som er "antikk"
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2013 #5 Skrevet 14. mars 2013 Jeg liker ikke hvitemøbler. Blir fort "skitten" og virker veldig sterilt. Selv har jeg åpenstuekjøkken løsning. Fargen sand fra jotun på veggene. Kjøkkeninnredning er hvit. Kraftig og stort spisebord i brunsort, stoffstoler i offwhite med sortebein. Brunsvart vitrineskap + hylle. Lette luftige gardiner, stor sofa, glassbord som står i stil til tvbenken. Nydelig lysekroneover spisebordet, flotte lampetter som passe lysekronen på veggen over sofaen. I vinduet har jeg noen flotte lamper. (Fått mye skryt for lampene vi har i huset) Elsker å kjøpe lamper, lagt mye tid og penger i de! Når vi får besøk av folk som er her for første gang skryter de veldig av huset. Venner og bekjente sier også mange fine ting om vårt hjem når vi/de snakker om interiør. Anonym poster: ecb5f1fd61e2ea3589fe86f96adbbad2
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2013 #6 Skrevet 14. mars 2013 Jeg liker ikke hvitemøbler. Blir fort "skitten" og virker veldig sterilt. Selv har jeg åpenstuekjøkken løsning. Fargen sand fra jotun på veggene. Kjøkkeninnredning er hvit. Kraftig og stort spisebord i brunsort, stoffstoler i offwhite med sortebein. Brunsvart vitrineskap + hylle. Lette luftige gardiner, stor sofa, glassbord som står i stil til tvbenken. Nydelig lysekroneover spisebordet, flotte lampetter som passe lysekronen på veggen over sofaen. I vinduet har jeg noen flotte lamper. (Fått mye skryt for lampene vi har i huset) Elsker å kjøpe lamper, lagt mye tid og penger i de! Når vi får besøk av folk som er her for første gang skryter de veldig av huset. Venner og bekjente sier også mange fine ting om vårt hjem når vi/de snakker om interiør. Anonym poster: ecb5f1fd61e2ea3589fe86f96adbbad2 Jeg sliter sånn med å finne fine kamper, har du linker til noen? Trenger inspirasjon Anonym poster: fcc1f251392f368454a3e746085736f7
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2013 #7 Skrevet 14. mars 2013 Jeg liker ikke hvitemøbler. Blir fort "skitten" og virker veldig sterilt. Selv har jeg åpenstuekjøkken løsning. Fargen sand fra jotun på veggene. Kjøkkeninnredning er hvit. Kraftig og stort spisebord i brunsort, stoffstoler i offwhite med sortebein. Brunsvart vitrineskap + hylle. Lette luftige gardiner, stor sofa, glassbord som står i stil til tvbenken. Nydelig lysekroneover spisebordet, flotte lampetter som passe lysekronen på veggen over sofaen. I vinduet har jeg noen flotte lamper. (Fått mye skryt for lampene vi har i huset) Elsker å kjøpe lamper, lagt mye tid og penger i de! Når vi får besøk av folk som er her for første gang skryter de veldig av huset. Venner og bekjente sier også mange fine ting om vårt hjem når vi/de snakker om interiør. Anonym poster: ecb5f1fd61e2ea3589fe86f96adbbad2 Jeg sliter sånn med å finne fine kamper, har du linker til noen? Trenger inspirasjon Anonym poster: fcc1f251392f368454a3e746085736f7 Lamper, ikke kamper.. Anonym poster: fcc1f251392f368454a3e746085736f7
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2013 #8 Skrevet 15. mars 2013 Jeg liker ikke hvitemøbler. Blir fort "skitten" og virker veldig sterilt. Selv har jeg åpenstuekjøkken løsning. Fargen sand fra jotun på veggene. Kjøkkeninnredning er hvit. Kraftig og stort spisebord i brunsort, stoffstoler i offwhite med sortebein. Brunsvart vitrineskap + hylle. Lette luftige gardiner, stor sofa, glassbord som står i stil til tvbenken. Nydelig lysekroneover spisebordet, flotte lampetter som passe lysekronen på veggen over sofaen. I vinduet har jeg noen flotte lamper. (Fått mye skryt for lampene vi har i huset) Elsker å kjøpe lamper, lagt mye tid og penger i de! Når vi får besøk av folk som er her for første gang skryter de veldig av huset. Venner og bekjente sier også mange fine ting om vårt hjem når vi/de snakker om interiør. Anonym poster: ecb5f1fd61e2ea3589fe86f96adbbad2 Tusen takk for flott beskrivelse! Er noen som "tørr" å legge ut bilder av hjemmet sitt? HI Anonym poster: 322fd3c16af5a8164786c1587425a3b7
Gjest Gul stjerne Skrevet 15. mars 2013 #10 Skrevet 15. mars 2013 Denne blogge har lært meg utrolig mye om interiør. Jeg vil råde deg til å sette deg ned og se og se og se på bildene. Etterhvert vil du forstå hva du liker, hva du kan kombinere osv. http://scandinavianretreat.blogspot.no/search?updated-min=2013-01-01T00:00:00%2B01:00&updated-max=2014-01-01T00:00:00%2B01:00&max-results=10
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå