Anonym bruker Skrevet 14. mars 2013 #1 Skrevet 14. mars 2013 Har ei jnte som går i 1 trinn på barneskolen. Nesten hver dag kommer hun hjem og spør om å få ha med kake eller muffins i matpakken sin neste dag. Jeg sier nei fordi det hører med til kanskje max en helg i mnd vi baker kaker og muffins for kos. Det er ikke hverdagsmat hos oss iallefall. Grunnen er to tvillingjenter i klassen hennes som har med enten kake eller muffins hver dag. HVER DAG. Ironien i det hele er at mora er slankeoperert og blitt syltynn etter årevis som veldig stor dame. Legger hun ikke trenden for barna sine nå? Får de ikke oppfølging på hva som faktisk fører til overvekt hos mennesker ved en sånn operasjon? Nesten så det provoserer meg at staten finansierer denne operasjonen, som jeg egentlig tenker er et godt hjelpemiddel for de som trenger det. Men da må vel holdninger endres også?! Vet ikke hvor jeg vil med innlegget annet enn å blåse meg tom før jeg smører morgendagens angivelige kjipe matpakker med brødskive, pålegg og frukt.. Anonym poster: dc3f99362ad42d7cedeade1b1645eb17
Mamma til 3? Skrevet 14. mars 2013 #2 Skrevet 14. mars 2013 Du er sikker på at de to jentene ikke har med seg grove, sunne muffins da?
Tante Gustava Skrevet 14. mars 2013 #3 Skrevet 14. mars 2013 Godt mulig disse jentene har med seg grove matmuffiins? Uansett, så er vel dette med matpakker noe som man kan ta opp på et foreldremøte? Det er det i alle fall gjort i barnehagen vår da det var noen barn som hadde med seg både det ene og det andre som de andre barna ble misunnelige på.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2013 #4 Skrevet 14. mars 2013 Hva med å lage gode sunne grove muffins da? Man må ikke alltid sende med en skive med kneip og svett brunost. Og det finnes en mellomting av matpakkekunst ala Kaluza og kneipp sånn at man ikke tar skrekken med en gang. Ellers så trodde jeg at de jobbet med holdninger osv, men ikke om man gjør det privat, det er inntrykket jeg har etter et par bekjente har tatt operasjon i utlandet. Anonym poster: f818c459a68d8b886cc0c5c8747b00c3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå