ij30 Skrevet 14. mars 2013 #1 Skrevet 14. mars 2013 Det er et evig strev nesten hver dag naar det gjelder middag og kveldsmat. En dag liker han det,neste dag liker han det ikke. I dag har vaert en slitsom dag og det siste jeg trengte var en krangel om maten. han nektet aa spise og det endte med at han ble sendt til sengs av en sur mamma uten aa faa godnatta historien sin og ingen klem. Naa sitter jeg her lei meg og daarlig sammvittighet for at jeg ble saa sur:(
ij30 Skrevet 14. mars 2013 Forfatter #3 Skrevet 14. mars 2013 Han spiser frokost og lunsj som forsaavidt gaar greit, men det er vanskelig aa faa i han noe middag og kveldsmat. Jeg proever aa lage ting han liker, men saa plustselig sier han han ikke liker det akkurat den dagen og nekter aa spise og da kan vi ha det gaaende leeeenge. Han er ganske liten og har ikke noe kg aa ta av
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2013 #4 Skrevet 14. mars 2013 Jeg er usikker men syns det virker litt uheldig å lage så mye styr og krangel av at han ikke vil spise? Her er også gutten slik at han plutselig "ikke liker" ditt og datt. Han nektet f eks middagsmat et halvt års tid, var også et halvår han ikke ville spise brød. Her bare trekker vi på skuldrene og sier "ja vel, spis pålegget om du vil det da", eller "spis litt saus med skje". Det har alltid gått over. Også passer vi på at han får i seg masse sunt fett, han elsker f eks cashew- og valnøtter (som inneholder sykt mye kalorier og sunt flerumettet fett) og det får han gjerne i en liten kopp til barnetv eller drysset/knust i havregrøten til frokost. Så lenge ungen utvikler seg normalt, er frisk og blid så er det jo ingen fare. Klart det er kjipt i periodene vi kan telle ribbeina på ham men det blir jo ikke noe bedre av å se på ham med bekymrede ogg sorgtunge øyne hver gang han skal spise, han får jo ikke mer matlyst av den grunn. Anonym poster: e72fd80a0dc256fa655e516ba7c98be7
ij30 Skrevet 14. mars 2013 Forfatter #5 Skrevet 14. mars 2013 Jeg er usikker men syns det virker litt uheldig å lage så mye styr og krangel av at han ikke vil spise? Her er også gutten slik at han plutselig "ikke liker" ditt og datt. Han nektet f eks middagsmat et halvt års tid, var også et halvår han ikke ville spise brød. Her bare trekker vi på skuldrene og sier "ja vel, spis pålegget om du vil det da", eller "spis litt saus med skje". Det har alltid gått over. Også passer vi på at han får i seg masse sunt fett, han elsker f eks cashew- og valnøtter (som inneholder sykt mye kalorier og sunt flerumettet fett) og det får han gjerne i en liten kopp til barnetv eller drysset/knust i havregrøten til frokost. Så lenge ungen utvikler seg normalt, er frisk og blid så er det jo ingen fare. Klart det er kjipt i periodene vi kan telle ribbeina på ham men det blir jo ikke noe bedre av å se på ham med bekymrede ogg sorgtunge øyne hver gang han skal spise, han får jo ikke mer matlyst av den grunn. Anonym poster: e72fd80a0dc256fa655e516ba7c98be7 Men blir det rett da? At han "slipper" unna maten fordi han ikke vil ha og heller faar noe han vil ha? Jeg er usikker paa om det blir riktig jeg da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå