lillegutt03 Skrevet 14. mars 2013 #1 Skrevet 14. mars 2013 Pga trang forbud vil de nå omskjære min gutt på 9 år. Noen med erfaringer?
annesmil Skrevet 14. mars 2013 #2 Skrevet 14. mars 2013 Nei, ikke med en så stor gutt. Men, har en god venn som ble omskjært når han var i tidlig tenårene. Det gikk helt fint, selvfølgelig litt ømt de første dagene. Men, livet blir mye lettere etterpå, å vil tro at det er mye bedre å få det gjort så tidlig som mulig : ) (Det verste for kompisen min var om han fikk reisning dagene etterpå, å som tenåring skjer jo det gjerne av relativt små ting, dette har han fortalt i voksen alder. Tror ikke han nevnte det for noen når det skjedde...) Lykke til : )
lillegutt03 Skrevet 14. mars 2013 Forfatter #3 Skrevet 14. mars 2013 Huff. Er så nervøs for ham. Er redd for hvordan det vil være i etterkant iforhold til smerte, og når han kommer i tenårene og videre i kjærlighetslivet.. Tenker også på garderobesituasjoner videre i skole og idrett osv. Er jo sjelden omskjærte gutter i Norge, selv om over 60% av hvite amerikanere er omskjært. Hvordan kan en beskytte guttene for mobbing osv..
Corine Skrevet 15. mars 2013 #4 Skrevet 15. mars 2013 For det første: er fullstendig omskjæring eneste alternativ? Det finnes andre metoder for å løse problemet med trang forhud. Gutten din er også bare 9, og hos mange gutter er ikke forhuden atskilt fra penishodet enda ( hos noen ikke før i 12- årsalderen). Det finnes mye info om dette på nett, søk trang forhud eller fimose. Jeg ville også snakket med andre leger. Noen leger er veldig omskjærings- positive, og anbefaler omskjæring selv om andre metoder kan løse problemet. Jeg ville undersøkt andre muligheter først, for en omskjæring er iverrsibelt om kan få negative konsekvenser senere i livet. Dette er en tilstand som ofte retter seg av seg selv, og gutten din er fortsatt liten. Jeg hadde ventet til gutten ble større og selv kunne bestemme. Definitivt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå