Anonym bruker Skrevet 14. mars 2013 #1 Skrevet 14. mars 2013 Fikk tlf fra legen som sa at jeg måtte ta mer jern for jeg hadde jernlager på 4 og det skulle visst ligge på 18. Er det derfor jeg er så trøtt og sliten og svimmel kanskje? Kan det være farlig? Glemte å spørre legen om det da jeg satt på jobb når han ringte. Anonym poster: abcc8dee371d2c777857fe8a5d946a7e
<3 2G <3 Skrevet 14. mars 2013 #2 Skrevet 14. mars 2013 Vil tro du merker det når du begynner å ta de ja.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2013 #3 Skrevet 14. mars 2013 Minst 18 og gjerne mer. Jern frakter oksygen rundt i kroppen så det er veldig viktig at du tar jern. Anonym poster: a3a0e9194eb10d187fa16043f933ea55
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2013 #4 Skrevet 14. mars 2013 Du har nok funnet grunnen til at du er i dårlig form ja. Ta deg en tur på apoteket og kjøp jern. Vært obs på at jern kan gi hard mage(sånn hvis du skulle være plaget med det til vanlig også). Men det finnes noen typer som er mildere enn andre, men det vet de på apoteket Anonym poster: 3ee9fb71ca30055acb810a1bd66e4d00
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2013 #5 Skrevet 14. mars 2013 Minst 18 og gjerne mer. Jern frakter oksygen rundt i kroppen så det er veldig viktig at du tar jern. Anonym poster: a3a0e9194eb10d187fa16043f933ea55 Ja det var minst 18 han sa. Skal ta tablettene, men liker det ikke:-( Blir då ekstremt dårlig i magen av det men det må man vel bare ta med. hi Anonym poster: abcc8dee371d2c777857fe8a5d946a7e
<3 2G <3 Skrevet 14. mars 2013 #6 Skrevet 14. mars 2013 Lønner seg å snakke med de på apoteket for å få hjelp så du slipper å plages med magen.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2013 #7 Skrevet 14. mars 2013 Minst 18 og gjerne mer. Jern frakter oksygen rundt i kroppen så det er veldig viktig at du tar jern. Anonym poster: a3a0e9194eb10d187fa16043f933ea55 Ja det var minst 18 han sa. Skal ta tablettene, men liker det ikke:-( Blir då ekstremt dårlig i magen av det men det må man vel bare ta med. hi Anonym poster: abcc8dee371d2c777857fe8a5d946a7e Hvilket merke tabletter har du? Anonym poster: a3a0e9194eb10d187fa16043f933ea55
Pinnus Skrevet 14. mars 2013 #8 Skrevet 14. mars 2013 Ta Duphalac i tillegg. Det er et sukkermolekyl som bløtgjør. Fikk anbefalt dette på apoteket da jeg slet med magen og fikk beskjed om å ta jern i svangerskapet.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2013 #9 Skrevet 14. mars 2013 Minst 18 og gjerne mer. Jern frakter oksygen rundt i kroppen så det er veldig viktig at du tar jern. Anonym poster: a3a0e9194eb10d187fa16043f933ea55 Ja det var minst 18 han sa. Skal ta tablettene, men liker det ikke:-( Blir då ekstremt dårlig i magen av det men det må man vel bare ta med. hi Anonym poster: abcc8dee371d2c777857fe8a5d946a7e Hvilket merke tabletter har du? Anonym poster: a3a0e9194eb10d187fa16043f933ea55 Duroferon tror jeg de heter, kan det stemme? hi Anonym poster: abcc8dee371d2c777857fe8a5d946a7e
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2013 #10 Skrevet 14. mars 2013 Ta Duphalac i tillegg. Det er et sukkermolekyl som bløtgjør. Fikk anbefalt dette på apoteket da jeg slet med magen og fikk beskjed om å ta jern i svangerskapet. Takk for tips, det skal jeg prøve. hi Anonym poster: abcc8dee371d2c777857fe8a5d946a7e
uhhuhher Skrevet 14. mars 2013 #11 Skrevet 14. mars 2013 4! Yikes! Bra at du fant ut av det. :-) Jeg ligger på rundt 10–11 nå og må ta jern. Bruker Hemofer, både lege og jordmor anbefalte den. Ta den med et glass jus, da tas jernet lettere opp i kroppen. Og treg mage er the worst, men Duphalac kan hjelpe.
<3 2G <3 Skrevet 14. mars 2013 #12 Skrevet 14. mars 2013 Ta Duphalac i tillegg. Det er et sukkermolekyl som bløtgjør. Fikk anbefalt dette på apoteket da jeg slet med magen og fikk beskjed om å ta jern i svangerskapet. Takk for tips, det skal jeg prøve. hi Anonym poster: abcc8dee371d2c777857fe8a5d946a7e Tror det var den jeg kjøpte for å få fart på magen, brukte en dose og ble super dagen etterpå. Funket godt på meg med andre ord
Pinnus Skrevet 14. mars 2013 #13 Skrevet 14. mars 2013 Ta Duphalac i tillegg. Det er et sukkermolekyl som bløtgjør. Fikk anbefalt dette på apoteket da jeg slet med magen og fikk beskjed om å ta jern i svangerskapet. Takk for tips, det skal jeg prøve. hi Anonym poster: abcc8dee371d2c777857fe8a5d946a7e Tror det var den jeg kjøpte for å få fart på magen, brukte en dose og ble super dagen etterpå. Funket godt på meg med andre ord Hehe, ja vær forsiktig med den. Jeg tar mye mindre enn anbefalt dosering og det holder lenge
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2013 #14 Skrevet 14. mars 2013 Minst 18 og gjerne mer. Jern frakter oksygen rundt i kroppen så det er veldig viktig at du tar jern. Anonym poster: a3a0e9194eb10d187fa16043f933ea55 Ja det var minst 18 han sa. Skal ta tablettene, men liker det ikke:-( Blir då ekstremt dårlig i magen av det men det må man vel bare ta med. hi Anonym poster: abcc8dee371d2c777857fe8a5d946a7e Hvilket merke tabletter har du? Anonym poster: a3a0e9194eb10d187fa16043f933ea55 Duroferon tror jeg de heter, kan det stemme? hi Anonym poster: abcc8dee371d2c777857fe8a5d946a7e Ja det er en av de. Jeg bruker Ferro-retrad og har god erfaring med de. De er også en depottablett som den du har. Anonym poster: a3a0e9194eb10d187fa16043f933ea55
<3 2G <3 Skrevet 14. mars 2013 #15 Skrevet 14. mars 2013 Ta Duphalac i tillegg. Det er et sukkermolekyl som bløtgjør. Fikk anbefalt dette på apoteket da jeg slet med magen og fikk beskjed om å ta jern i svangerskapet. Takk for tips, det skal jeg prøve. hi Anonym poster: abcc8dee371d2c777857fe8a5d946a7e Tror det var den jeg kjøpte for å få fart på magen, brukte en dose og ble super dagen etterpå. Funket godt på meg med andre ord Hehe, ja vær forsiktig med den. Jeg tar mye mindre enn anbefalt dosering og det holder lenge . 15ml var det jeg trengte
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå