Gå til innhold

katt med ekstremt vaskebehov...tips?

Anbefalte innlegg

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg blir snart sprø! Vi har 3 katter, og den ene vasker seg konstant! Jeg er allergisk mot smattelyder og den holder på hele dagen!! Hvorfor? De 2 andre har vett på å sove halve dagen, som normale katter...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

en tur til dyrlegen? kan være lus, lopper, eksem......

Anonym poster: 7a954471b606e110d46689581f148083

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Hmm... Om det er lopper eller lus burde jo de to andre også hatt det? Eksem har jeg ikke tenkt på engang, takk!

Skrevet

min er også sånn... har bestandig vært sånn.. er nok fordi at katter også er forskjellige, og noen er mer "feminin" og ren av seg? som alle andre dyrearter..

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jo, men 90% av den våkne tiden? han er knaptnok ute, hvor skitten kan han bli liksom? He he. Han røyter veldig da, kanskje derfor han gjør det?

Skrevet

Prøv å børste ham litt, om mulig :) Om du får lov, så lett litt på pelsen og undersøk huden.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Ja det kan jeg gjøre. Takk for tips. han er ekstremt kosete, så bør ikke bli et problem ;)

Skrevet

vasker han hele seg eller er det noen bestemte områder som får mer oppmerksomhet enn andre?

er kattene up to date på ormekur?

Skrevet

Katten vår skulle fått noen tips fra katten din. Vår er alt for sløv til å vaske seg og har ofte støvete og skitten pels.

Men som andre sier kan det være hudplager som klør. Foret skal vist ha en del å si i forhold til flass og tørr hud..

Anonym poster: d3e0385d60518e1cb852b63dc977e705

Gjest Sekretøsa
Skrevet

He he, ja kan godt sende over litt kattevask! Kjøper mat av veterinær så det er tilpasset alder, aktivitet, osv osv..

Han får ormkur når han skal og. fikk sist for noen uker siden...

Skrevet

Jo, men 90% av den våkne tiden? han er knaptnok ute, hvor skitten kan han bli liksom? He he. Han røyter veldig da, kanskje derfor han gjør det?

Jepp, vår vasker seg minst 85% av den våkne tiden.. Han får veldig bra fôr, har verken eksem eller orm, og er ellers en kvikk og ren herremann ;)

Skrevet

Vil anbefale å ta han med til kognetiv terapi. Garantert noe han har opplevd som kattunge. Kanskje han bærer på for mye skamfølelse? Ikke unormalt.

Anonym poster: 2f2e3f8e3d46c1a648e134a942090196

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Vil anbefale å ta han med til kognetiv terapi. Garantert noe han har opplevd som kattunge. Kanskje han bærer på for mye skamfølelse? Ikke unormalt.

Anonym poster: 2f2e3f8e3d46c1a648e134a942090196

Festlig.

Får ta han til dyrlegen og utelukke noe hvertfall

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...