Gå til innhold

Tørr hud/atopisk eksem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnenmin har røde,tørre kinn og små prikker. Prøver å smøre og smøre,men ingenting hjelper jo! Redd for at han skal få ødelagt huden sin,fordi den er så tørr.

Har prøvd aderma kremene,LRP sine kremer som hjelper litt,a kremen osv.

Noen som har noen gode tips til dette? Han har jo tydeligvis atopisk eksem,for han har også dette på armene og beina.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tyroler Natursalve har hjulpet meg og mine barn.

Har prøvd alt på markedet, men denne har vært fantastisk.

Du finner den i life,sunkost helsekost butikkene.

Også viktig med mye omega 3.

Lykke til

Skrevet

en liten dæshj med hydrokortison? kommer jo an på hvor gammel gutten din er da.. men jeg har selv vært ivrig bruker av hydrokortison.. mange som er veldig skeptisk.. å man skal jo være litt skeptisk til sterke kremer.. men hydrokortison har vært min livredder...

Skrevet

Vi hadde også det problemet med gutten vår da han var ca 5-10 mnd. Aderma funker supert nå, han er mye bedre (2 år), men da han var baby virket det som om ingenting funket.

Det legen sa var at vi heller skulle bruke kortison (fikk på resept, mildison tro?) i en kort periode, så han ble fin innimellom, det var mye bedre enn å gå rundt med skikkelig eksem hele tida. Kortison tar knekken på alt, spør du meg. Vet at det er skikkelig fy fy å smøre babyer med det, og vi gjorde det nesten ikke i hele tatt, men når hele gutten var illrød og klødde så han gråt var det mye bedre for ham det. Som sagt er han 2 år i dag og nesten helt fin, bare litt tørr på vinters tid :-) Så din også kan jo vokse det av seg.

Du kan også prøve inotyol, som egentlig er for sår stump, og er som tjære omtrent, spør du meg, men det gir huden et tjukt, fett lag. Jeg har selv atopisk eksem, og det som definitivt funker best for meg er Locobase, 70% fett og klissete som F, men du verden det virker!! Mot både tørrhet og rød klø-eksem.

Skrevet

Gutten min har atopisk eksem og fikk ganske store plager rundt 3-4 måneders alder. Prøvde ut mange forskjellige kremer, og kom til at A-derma exomega var den som fungerte best på han. Testet en og en krem...

Måtte også bruke kortisonsalve/krem i peroder. Brukte den f. eks i 5 dager til plagene var nesten borte, så var det å smøre og smøre for å holde det vedlike.

Vi fant ut ettervert at gutten vår var allergisk mot egg. Både han og jeg (siden jeg ammet) kuttet dette fra kostholdet, og han ble mye bedre på ganske kort tid. Det er vanskelig å si om han uansett ville "vokst" av seg eksemet, eller om det å utelate egg var hovedgrunnen.

Ettrehvert "vokste" han også av seg eggallergien, og kan nå spise litt egg uten at han reagerer.

Han kan i en alder av 13 få litt eksem av og til. Atopisk eksem er jo noe som gjerne kommer og går i perioder.

Skrevet

Gutten min er 3 år,men har hatt dette problemet så lenge jeg kan huske! Har smørt litt av og på med forskjellige kremer,men ser ikke ut som det er noen spesielle kremer som hjelper.

Smører morgen og kveld med LRP sin krem nå,men ser ut som han trenger noe med mer fett i.

Kjenner jeg blir stressa i forhold til at han skal få rød og stygg hud når han blir eldre.

Skrevet

Har du proevd med oliven-, argan-, eller jojobaolje? Jeg har atopisk eksem selv (riktignok paa kroppen, ikke i ansiktet), naar det er paa det vaerste bruker jeg kortisonkrem, og saa snart symptomene begynner aa gi seg gaar jeg over til olje. (Men bruk det sparsommelig, ellers blir det bare kliss :) )

Skrevet

Syns dream cream fra lush er veldig bra. Den kan bestilles på nett også hvis ikke du bor i nærheten av en butikk.

Eneste som funker her i huset.

Skrevet

Sønnen min var ekstremt plaget med atopsk eksem tidligere. Brukte derma krem bandet med baby olje. Smurte et tykt lag. Badet han oså i masssssse baby olje her gang. Fungerte veldig bra

Skrevet

Vi har brukt Miniderm i tre år nå og den er helt super:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...