Kjærepære Skrevet 14. mars 2013 #1 Skrevet 14. mars 2013 Jeg er fadder for min niese som skal konfirmeres i mai. Lurer på hva som er vanlig å gi, evt beløp. For fem år siden, da nevøen min ble konfirmert, tror jeg vi ga 1500. Han er jeg ikke fadder for, men vi hadde en veldig nær relasjon ( så alle trodde jeg var fadder, til og med faren hans ). Har generelt bedre råd nå, men driver også og sparer til IVF, nytt bad + at reisen koster jo litt. Har dere forslag til beløp vi kan gi, eller eventuelt gaver? Hun har vel relativt typiske tenåringsinteresser ( ja, inkludert JB hehe). Har inntrykk av at hun har ganske mye stæsj, så tror feks ikke at et enkelt smykke nødvendigvis slår an.
Sli1 Skrevet 14. mars 2013 #2 Skrevet 14. mars 2013 Hadde gitt penger hvis hun ikke er interessert i smykker o.l og gitt samme beløp som du ga nevøen din
Kjærepære Skrevet 14. mars 2013 Forfatter #3 Skrevet 14. mars 2013 Takk for svar! Flere som har forslag?
nerdybirdy Skrevet 14. mars 2013 #4 Skrevet 14. mars 2013 Om hun ikke er interessert i smykker, ville jeg droppet det, evt om hun får bunad, går det an å kjøpe bunadssølv? Husker jeg synes det var kjempestas å få penger da jeg ble konfirmert. Evt hva med ipod som er gravert? det er jo skikkelig kult å ha (om hun ikke allerede har dette da). Om dere gir penger ville jeg gitt samme sum som til nevøen. Ungdommer merker seg ofte slike ting, og det kan kanskje oppleves som dumt om en får mer? Om dere gir sølv/ting kan dere jo legge mer penger i gaven, for da er det jo ikke så merkbart. Men synes uansett 1500 er en anseelig sum
Kjærepære Skrevet 14. mars 2013 Forfatter #5 Skrevet 14. mars 2013 Hun låner bunaden til moren min, så tror ikke bunadssølv blir det rette. Moro med gravert iPod hehe. Tror ikke hun har anelse om hva nevøen min fikk, altså, men ser poenget. Takk
dincene Skrevet 14. mars 2013 #6 Skrevet 14. mars 2013 Jeg ville ikke gitt mere, tror jeg. Dei får noe vanvittige summer i dag!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå