2013 Skrevet 14. mars 2013 #1 Skrevet 14. mars 2013 Jeg har et problem med mine tommelfingre, og kun disse to. Begge er buklete, men jeg finner ikke ut hva det kan være for noe. Har hatt det sånn i noen år nå. Har ikke klemt de eller noe sånt. Så om det finnes en hudlege evt. negltekniker(heter det det?) som har peiling på om dette er vanlig? Litt dårlig kvalitet, men tommelneglene ser sånn ut fra siden. Er normale på farge.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2013 #2 Skrevet 14. mars 2013 Det kan være flere årsaker til slike bulkete negler. En ting som slår meg ut fra bildet er at du kanskje er neglebiter (neglen din er veldig kort), og jeg har ofte sett slike tverrgående bulker på neglebitere, særlig de som gnager rundt hele kanten på neglebåndet. Vekstsonen hvor ny negl dannes får dermed en skade, noe som synes på neglen når den vokser ut. Det samme skjer hvis man får et slag mot negleroten. Neglsopp gir ofte også bulkete negler, men da gjerne med gulaktig misfarging i tillegg og det er jo ikke tilfelle her. Anonym poster: 43c507dddae4e2d252774dffbc04e974
2013 Skrevet 14. mars 2013 Forfatter #3 Skrevet 14. mars 2013 Det er ikke neglsopp. Helt normal rosafarge. Jeg er ikke neglebiter heller. Grunnen til at den er kort er fordi at når den vokser ut og kanten er der hvor "bulken" er på vei opp, så er det så lett at jeg kommer bordi noe og neglen bretter seg bakover. Det er kjempevondt. Derfor må jeg klippe de så korte. Men når du sier det så pleier neglebåndet å flise seg opp på disse to. Og det er kun disse to som nesten mangler neglebånd. Uten at jeg har fjernet dette selv. Vil det aldri komme tilbake? Jeg tenker mer på om det kan være en sykdom eller mangel på noe?
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2013 #4 Skrevet 14. mars 2013 Du har ikke eksem på hendene heller? Mange typer eksem gir utslag på neglene, men isåfall er det jo rart at det er bare på tomlene dine. Tenker det samme om evt sykdommer, det er mye som gir utslag på neglene, men da oftest på flere og ikke bare to. Ville tatt turen innom hudlege og hørt. Lykke til. Anonym poster: 43c507dddae4e2d252774dffbc04e974
2013 Skrevet 14. mars 2013 Forfatter #5 Skrevet 14. mars 2013 Du har ikke eksem på hendene heller? Mange typer eksem gir utslag på neglene, men isåfall er det jo rart at det er bare på tomlene dine. Tenker det samme om evt sykdommer, det er mye som gir utslag på neglene, men da oftest på flere og ikke bare to. Ville tatt turen innom hudlege og hørt. Lykke til. Anonym poster: 43c507dddae4e2d252774dffbc04e974 Ingen eksem heller:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå