Gå til innhold

Familievernkontoret

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis jeg frivillig bestiller en time på familievern kontoret, for at samboer og jeg skal få hjelp til hvordan snakke sammen, blir det meldt videre noe sted?

Vil helsesøster og barnehage få beskjed om dette?

Jeg føler vi trenger hjelp til å snakke sammen.. En ting er hvordan han snakker til meg når det er bare han og meg, da kan jeg lukke ørene og tenke på noe annet så går det ikke inn på meg.

Noe annet er når han starter en krangel foran barna og jeg pent ber han drøye dette til senere på dagen etter jobb når barna er på aktiviteter, men det greier han ikke. Istede kan han kalle meg ting som jævla møkka kjerring eller idiot foran barna mine... Og hans....

Anonym poster: 1939f92a53bdcd344e9fc64b2f743ab5

Videoannonse
Annonse
Gjest sussie77
Skrevet

nei, de har taushetsplikt, Og plikter bare å melde fra til barnevernet om det er noe som tyder på omsorgsvikt. Så de vil ikke si fra til barnehage eller helsesøster. Så du har ingenting å være redd for.

Høres ut som en god i de å bestille time til Familievern kontoret. Har bare gode erfaringer med de.

Skrevet

Hvordan ser slike timer ut?

Blir vi stilt masse spørsmål, skal vi bare snakke om hvordan vi har det, er det øvelser som skal gjøres...? Osv osv...

Anonym poster: 1939f92a53bdcd344e9fc64b2f743ab5

Skrevet

Kan anbefale familievernkontoret på det varmeste. Vi går dit jevnlig og har fått masse hjelp. De har taushetsplikt. Første timen bruker man nok til å kartlegge problemene, og så tar man det derfra. Man lærer å forstå den andre sine synspunkter, hva som ligger under overflaten, teknikker for å kommunisere bedre, ja,alt egentlig. Det er ingen personangrep. Terapeutene er veldig proffesjonelle og tar ingen sin side. Go for it!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...