Gå til innhold

Hvordan kan man vite...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan kan man vite helt sikkert at man er ferdig med å få barn? Jeg har tre, ønsker meg fire innimellom. Innimellom, fordi jeg tenker på alderen min, tenker på å kunne nyte eldre barn, ikke ha små hele tiden...

Samtidig gjør det vondt i hjertet når jeg tenker slik, jeg savner nr 4 - hvem det enn er...

Er så redd for å ta et valg og angre. Man angrer aldri på et barn, men er redd for å angre på at jeg ikke fikk det. Og jeg har ikke god tid, må bestemme meg "igår".

Hjelp. Fornuften og hjertet er ikke samstemt...

Anonym poster: eec7bd06d836638f15b6b09de9fa9254

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ønsker egentlig tre men kjenner jeg ikke har kapasitet til det. Har og slitt hardt for de to jeg (snart) har.

Vi stopper nå, selv om jeg sikkert kommer til å tenke på det vet jeg at det ikke blir fler. Har blitt kjent med ett par jenter som er en del år yngre enn meg som er førstegangs så å låne en baby når trangen melder seg går sikkert fint ;)

Sikker på at det er rett valg er jeg i hodet ja, hjertet vil mer. Men sånn er livet.

Skrevet

Jeg var skråsikker på at jeg var ferdig etter tre barn. Så ble jeg gravid med nummer fire og gleder meg kjempemye til han kommer i juni:)).

I forkant av graviditet nummer fire hadde jeg begynt å tenkt tanken om fire barn, men tenkte at det var jo helt crazy!!! Men plutselig en dag, litt overraskende, så var nummer fire på vei:), og glad er jeg for det.

Skrevet

Vi lot naturen bestemme vi...

Hadde egentlig bestemt oss for at 3 holder, de skal følges opp både økonomisk og tidsmessig. Tenkte også på det om vi skulle få et fjerde barn som har ekstra behov, hvordan ville det blir for de tre eldste, hvordan skulle vi klare å følge opp fire stykker om fjerdemann var syk eller noe sånt.

Men hva fornuften sier hører ikke hjertet alltid på, og vi hadde begge et ønske om nr fire.

Så bestemte vi at mannen skulle steriliseres siden jeg tåler hormonpreparater dårlig. Den drøye måneden vi ventet på at han skulle kutte strengen var vi litt uforsiktig, prøvde ikke å få barn, men hoppet bare av i svingen som prevensjon. Jeg hadde ikke fått tilbake mensen etter forrige svangerskap så jeg ante ikke når evt første eggløsning etter den fødselen ville komme...

På den litt uforsiktige måneden ble jeg gravid :)

Så da ble det fire barn på oss, og det er vi så glad for i dag. Ble bare 1,5 år mellom de to siste og de har så stor glede av hverandre. Familiedynamikken er helt perfekt med disse to minste.

Jeg er veldig glad for at det ble fire på oss, og samtidig glad for at sterilisering er gjennomført og vi slipper tenke mer på prevensjon. Nå føler jeg meg veldig fornøyd og ferdig.

Anonym poster: 52cc99f0173669573b80851c44dfc4bb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...