Gå til innhold

Kan dere regne for meg? Redd jeg ikke faar foreldrepenger likevel:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skulle ha etterbetalt foreldrepenger, vedatket var ferdigbehandlet mandag, men ikke mottatt penger. Kan dere regne for meg for aa se om jeg har krav paa pengene? Jeg trodde det skulle gaa akkurat paa dagen, men begynner aa tvile naa:(

Termin 25 mars 2013 siste arbeidsdag 31 august 2012. Jeg valgte aa faa foreldrepenger fra 12 uker foer termindato. Etter mine beregninger skulle det da gaa akkurat paa dagen.

Jeg snakket med NAV i gaar og de kunne ikke komme inn paa systemet, men bekreftet at det var sendt vedtak mandag. Ville da tro at pengene skulle vaert paa konto naa. ER saa fortvilt:(

Anonym poster: 289d7138eb45a96c3dc23457eab1ea04

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sa de at det skulle utbetales på annen dato enn vanlig? For viss ikke så kommer de vel på slutten av mnd.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Du vet at foreldrepenger fra nav blir betalt i slutten av mnd? Kanskje de kommer da?

Skrevet

Selv om vedtaket er fattet får du ikke penger før nav har neste utbetalingsdag, og foreldrepenger betales vel ut rundt den 25. i hver måned?

Anonym poster: 0cc1746e0fade6b97b403eb37315ed65

Skrevet

Pengene kommer ikke før i slutten av mnd.

Anonym poster: 05e739a01e0904da40864ef845146a6d

Skrevet

Så vidt jeg forstår er du redd for at du har søkt for sent og sånn sett ikke får etterbetalt? Jeg har skjønt det slik at det er tidspunktet for når søknaden er mottatt fra nav som er relevant her, ikke tidspunktet for vedtak. Sånn sett har du uansett fått det til! Dette går nok helt fint. I verste fall går du glipp av en dag eller to, det er ingen krise kanskje?

Skrevet

Uansett om det er godkjent eller ikke får du ikke penger før 18-26 Mars. Ta det med ro:)

Anonym poster: ef9d618f9af3f0c12db709612eb68586

Skrevet

De sa ingenting om naar pengene skulle utbetales, men siden jeg skulle startet aa motta fra slutten av desember, saa regnet jeg med at jeg fikk etterbetalt fram til naa. (lang saksbehandlingstid).Er ikke det vanlig prosedyre eller er jeg helt paa jordet? Kanskje jeg kan puste litt lettet ut likevel?

Takk for at dere tok dere tid til aa svare damer:)

Skrevet

Logg inn på din side på NAV å se hva som står. Der står sum og dato.

Skrevet

Så vidt jeg forstår er du redd for at du har søkt for sent og sånn sett ikke får etterbetalt? Jeg har skjønt det slik at det er tidspunktet for når søknaden er mottatt fra nav som er relevant her, ikke tidspunktet for vedtak. Sånn sett har du uansett fått det til! Dette går nok helt fint. I verste fall går du glipp av en dag eller to, det er ingen krise kanskje?

Jeg soekte i desember, men saksbehandlingstiden har vaert lang. Det jeg er redd for er at jeg ikke har krav paa foreldrepenger likevel, men det skal gaa saann akkurat etter mine beregninger. Faar bare krysse fingrene aa vente paa vedtaket i posten. Kjenner meg litt bedre naa etter alle svarene jeg har faatt:)

Skrevet

[quote name=1G+1G :D' timestamp='1363252799' post='145151073]

Logg inn på din side på NAV å se hva som står. Der står sum og dato.

Godt råd, logg inn på din side på nav og se hva som står på dine utbetalinger. Der står neste utbetaling oppført.

Regner ikke med at du får pengene utenom vanlig utbetalingsdag uten å ha spurt spesielt om det, så du får sikkert ikke pengene før i slutten av måneden.

Anonym poster: 0cc1746e0fade6b97b403eb37315ed65

Skrevet

Men hvorfor tror du at du ikke får allikevel? Og hva vil du vi skal regne på? :)

Skrevet

Du er akkurat innom 6 av de 10 siste mnd når du valgte å ta ut permisjon 12 uker før fødsel.

Du får nok pengene i slutten av mnd.

Anonym poster: fcb7773934fe9701f8e4e7826a05486f

Skrevet

Men hvorfor tror du at du ikke får allikevel? Og hva vil du vi skal regne på? :)

Vel, Jeg jobbet i samme bedrift i 10 aar, foer vi bestemte oss for aa flytte. Jeg sa da opp jobben og jobbet ut august 2012. Jeg har ikke hatt noe inntekt etter dette, derfor soekte jeg om aa motta foreldrepenger fra 12 uker foer termindato for aa komme innenfor "du maa ha jobbet 6 av de 10 siste mnd for aa ha krav paa foreldrepenger".

Altsaa, Jeg sluttet 31.08.12 og termindato er 25.03.13. Jeg soekte da om aa motta foreldrepenger fra 31.12.12. Etter mine beregninger vil dette gaa saann akkurat. Hadde termin vaert 1 dag senere, hadde jeg nok faatt avslag.

Har jeg regnet riktig?

Kompliserte greier;)

Skrevet

tusen takk alle sammen. Foeler meg mye bedre naa:)

Skrevet

Vel, Jeg jobbet i samme bedrift i 10 aar, foer vi bestemte oss for aa flytte. Jeg sa da opp jobben og jobbet ut august 2012. Jeg har ikke hatt noe inntekt etter dette, derfor soekte jeg om aa motta foreldrepenger fra 12 uker foer termindato for aa komme innenfor "du maa ha jobbet 6 av de 10 siste mnd for aa ha krav paa foreldrepenger".

Altsaa, Jeg sluttet 31.08.12 og termindato er 25.03.13. Jeg soekte da om aa motta foreldrepenger fra 31.12.12. Etter mine beregninger vil dette gaa saann akkurat. Hadde termin vaert 1 dag senere, hadde jeg nok faatt avslag.

Har jeg regnet riktig?

Kompliserte greier;)

Herregud.. Unnskyld! Gikk glipp av setningen hvor du forklarte.. Trodde du var redd for at det for lenge siden du søkte jeg :/ Men ja, jeg tror du får dette godkjent på dagen! Flaks :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...