Gå til innhold

Hvorfor er automatisk min feil :/


Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mann skal på firmatur med jobben, nå diskuterte de dette på jobben i går.

Da sier min mann at det ikke er sikkert han blir med.

Da svarte en av de andre

"Hva unner ikke kjerringa de deg deg en tur"

Jo selvfølgelig, men det er ikke bare bare og reise fra, hu blir jo aleine med fire unger.svarte han.

Han her som sa det har en unge og er skilt.

 

 

Jeg har sakt at han bare kan reise, men hvorfor er det automatisk kjerringa sin feil???

 

Anonym poster: 8d638c6f4a6fd0f6db70052f46f8cd99

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke godt å si, men det er veldig trist at det automatisk tenkes slik.

 

Må si det høres ut som du har en fin og omtenksom mann da ihvertfall :)

Skrevet

Det har jeg :)

Hi

 

Anonym poster: 8d638c6f4a6fd0f6db70052f46f8cd99

Skrevet

Er vel typisk breikjefta bitre gubber å komme med slike kommentarer? Er vel en grunn til at han er skilt...

 

Fint du har en omsorgsfull mann. En moden og voksen person vil ta det som en selvfølge at man sjekker med partneren(enten det er en mann eller ei dame...) før man sier ha til å reise på jobbtur eller andre turer...

 

Anonym poster: 654e01466a76b9d66532e8122c093d7e

Gjest sussie77
Skrevet

Ja er ikke det typisk. Sånn er det her også. Har en mann som ikke er så glad i å feste, og opp gjennom årene har jeg fått mye skylda for at han ikke er med av sine fest glade kamerater. Har aldri nektet han noenting, så jeg bare ler av det. Nå har jo kameratene fått seg damer etterhvert og de er faktisk mye "strengere" enn meg. Og det er noe jeg vet med sikkerhet, Så da ler jeg bare enda mer :)

Gjest fjernet-medlem-1402
Skrevet

Min erfaring er at folk som sier slike ting gjerne er singel, og det med god grunn ;)

 

Jeg har en bekjent som ikke skjønner at kvinner blir gravide, det er jo en skikkelig ulempe i arbeidslivet.... Samme bekjent skjønner ikke at et par gjør ting sammen eller for hverandre.

Trenger jeg å si at denne bekjente er singel og uten barn? He he

Skrevet

Den der har mannen fått høre flere ganger også. Han blir skikkelig provosert over at de tror han er tøffel og at jeg krever at hans skal være hjemme når han prioriterer familien foran dem. Jeg har ALDRI bedt ham bli hjemme, og ville aldri blitt sur om han dro ut, men han liker jo oss, derfor han giftet seg med meg og vi fikk barn sammen!

 

Men når man hører hvordan enkelte har det i familien er det kanskje ikke så rart de tror det... Ser flere av dem "ikke får lov" til ditt og datt, og man ser det jo ofte i tråder her inne også, at kona bestemmer at mannen skal komme hjem fra jobb klokken slik og sånn, ikke trene mer enn så og så ofte, ikke ut på fest oftere enn ditt og datt. Har man en sånn kone eller kjæreste tror man vel at det er normalen, men jeg skjønner hverken de mannfolkene som finner seg i å bli hundset på den måten, eller de damene som har lyst å dele livet sitt med en fyr som ikke tilbringer tid med henne frivillig, men fordi hun bestemmer det...

 

Anonym poster: f2ea8482f89bb7b55b908232a03af8b8

Skrevet

Personlig har jeg litt inntrykk av at slike kommentarer ofte er ment spøkefullt, det er de allefall innad i min manns omgangskrets, så jeg bare ler. En gang kom typen hjem med håndskrevet søknad fra kollegene om han kunne få være med på lønningspils, og jeg har heller aldri nekta han å ut. Da vi var på julebord fikk jeg klapp på skuldra og beskjed om at det var så trivelig at the old ball and chain ble med. Alt dette var spøk fra hans single kolleger. Men det blir jo fryktelig slitsomt og irriterende om disse folka faktisk mener det.

Skrevet

Er ikke det bare en typisk kommentar, da? Gutta sier alltid det, at de må sjekke med dama, osv. Spiller da ingen rolle det. Mannen sin sa at han selv ville ta hensyn til deg og det var voksent gjort, tenker jeg :)

Skrevet

Huff, det er det værste jeg vet også!!

Mannen har en kompis som bruker den setningen der rett som det er, og jeg har gitt mannen streng beskjed om at han aldri får lov til å legge skylden på meg om han ikke har lyst til noe med mindre jeg faktisk har sakt det. Å har jeg sakt det så ligger det som regel mye mer bak, som at jeg har hatt en slitsom dag + våkennatt natten før ol. sånn at jeg trenger han hjemme for å avlaste meg litt.

I mine øyne er det nedverdigende for forholdet, blir litt i samme kategori som de som må spørre mannen om han kan "passe barna".

Skrevet

Det der har mannen fått høre også endel ganger fra en kompis. Denne kompien har 3 barn og alle er store.

Vi har 5 barn.....3 av de under 7 år.

Når det er sagt, lar jeg ikke det hindre at mannen reiser på tur iblant. Man børikke få flere barn enn mann kan handtere alene...

 

Anonym poster: b12412d1c5e6565ef84d46359ce633cb

Skrevet

Det var ikke bare ment for spøk da? Her kommer den kommentaren når det er noen som ikke blir med på noe - sagt spøkefullt - både til damer og menn...

 

Anonym poster: 10ec508a3da5251a12cd6e1d7a636d04

Skrevet

Nei dette var ikke ment som spøk dessverre, han liker ikke min mann ( trur det er forde at han har større bil, båt og fått tre barn ( den ene etter at han sterliserte seg) men han og den nye kona får ikke flere barn desv . Så trur det er mye misunnelse ute og går)

Dette er ikke første gang han slenger dritt om meg men også støtt og stadig om min mann, det er derfor min ikke vil være med på tur pga av

Han :/

 

 

 

Anonym poster: 8d638c6f4a6fd0f6db70052f46f8cd99

Skrevet

Den der har mannen fått høre flere ganger også. Han blir skikkelig provosert over at de tror han er tøffel og at jeg krever at hans skal være hjemme når han prioriterer familien foran dem. Jeg har ALDRI bedt ham bli hjemme, og ville aldri blitt sur om han dro ut, men han liker jo oss, derfor han giftet seg med meg og vi fikk barn sammen!

 

Men når man hører hvordan enkelte har det i familien er det kanskje ikke så rart de tror det... Ser flere av dem "ikke får lov" til ditt og datt, og man ser det jo ofte i tråder her inne også, at kona bestemmer at mannen skal komme hjem fra jobb klokken slik og sånn, ikke trene mer enn så og så ofte, ikke ut på fest oftere enn ditt og datt. Har man en sånn kone eller kjæreste tror man vel at det er normalen, men jeg skjønner hverken de mannfolkene som finner seg i å bli hundset på den måten, eller de damene som har lyst å dele livet sitt med en fyr som ikke tilbringer tid med henne frivillig, men fordi hun bestemmer det...

 

Anonym poster: f2ea8482f89bb7b55b908232a03af8b8

 

Hvis du hadde hatt en mann som ville trene ustanselig, feste hver helg eller jobbe til etter barnas leggetid, så ville kanskje du også sette noen krav.

 

Har man fått barn så er man med på et fellesprosjekt og skjønner ikke mannen det, så må nesten dama si ifra.

 

Hilsen ei som heller ikke trenger å nekte mannen noe, fordi han vet at han trengs hjemme.

 

Anonym poster: 9c14324336d6e5f41376e3e652636288

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...