Gå til innhold

Hvor fort er 'godt tempo'?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har startet et opptreningsprogram etter lang tids skade/sykemelding. Legen har sagt at jeg bør gå ca 30 minutter daglig i godt tempo. Tenkte i grunn ikke så mye over det, men lurer nå litt på om jeg går fort nok... Hvor fort bør jeg gå?

Anonym poster: 58661e92aab0c1dd74d518c07d01ff87

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Det jeg har fått beskjed om i sånne tilfeller er å gå sånn at det ikke gjør vondt. Vet ikke om du har smerter da, men det har jeg...

Skrevet

Da jeg var på opptrening, fikk jeg beskjed om å gå så fort at jeg kunne snakke i korte setninger, men ikke synge :) Mao, ikke alt jeg hadde, men 75% eller deromkring. Men det kommer sikkert litt an på hva du skal trene opp igjen.

Skrevet

Husker du hvor fort du gikk ca? Det er ikke skaden jeg skal trene opp egentlig. Jeg må starte i det små fordi jeg har vært skadet i 5 år, og vært mer eller mindre sengeliggende i perioden.. Må ta det rolig for jeg kan risikere å få vondt igjen, men jeg vil ikke merke det før etter flere dager antakelig. Derfor er det vanskelig å vurdere synes jeg.. Er redd for å overbelaste, samtidig som jeg ikke vil underprestere og kaste bort unødvendig tid....

Anonym poster: 32cda160bc25d3974e0d948607e27193

Skrevet

Det er vel sånn at du blir ganske anpusten. Skal kunne snakke litt, men ikke lange setninger uten mye pusting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...