Anonym bruker Skrevet 13. mars 2013 #1 Skrevet 13. mars 2013 Anonym poster: 75de13512e412888922ad13cdce7309c
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2013 #2 Skrevet 13. mars 2013 De sjekker om barnet er skoleklart, klarer ta imot en oppgave og gjøre som det blir bedt om, holde en blyant riktig, kan fargene osv. De tar en enkel synstest og hørselstest også snakker helsesøster med barnet. Her satt helsesøster og barnet på hver sin side av et lite bort, barnet fikk velge seg en fargeblyant, måtte si fargene på dem og så gjøre noen enkle oppgaver. Type "Kan du tegne en runding?" Var noen enkle tegneoppgaver og så var det noen oppgaver med telling. Helsesøster snakket med barnet, spurte om hun likte seg i barnehage, om hun gledet seg til skolen, om hva hun pleide spise o.l. Anonym poster: fcebf8a2eafb7fc78a14928e0d15004b
Trimsi Skrevet 13. mars 2013 #3 Skrevet 13. mars 2013 Så vidt jeg husker er det øye og øre test. Høyde og vekt selvfølgelig, og hinking....? De sjekker også testiklene hos gutter. Mener det var skriving av navnet og muligens litt tegning. Så var det litt oppfølging fra 4-års kontrollen, matvaner, søvn etc. Tror også det er litt prating rundt skolestart.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2013 #4 Skrevet 13. mars 2013 Har jeg aldri hørt om. Var sist på helsestasjonen når barnet var 4 år. Og i 1klasse hadde vi en samtale med helsesøster på skolen som snakket om leggerutiner osv pluss vekt og høyde. Men er vel forskjellig fra sted til sted. Anonym poster: e32fee548409dae45ea155faf962f9e3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå