Gå til innhold

Mer redd for å få barn nummer to enn med nummer en

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det normalt å få litt angst for at jeg vil få mindre tid til første? Nå er første den eneste og betyr alt i verden for meg. Er det rett å få et barn til og la de konkurrere om min oppmerksomhet? Tenk om jeg blir mindre glad i andremann? Tenk om førstemann ikke føler seg elsket mer?

Anonym poster: a707c315493139c7cc420ea496819e6c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror det er helt normalt å tenke sånn. og det øyeblikket nr. to kommer ut, så vil du tenke at hjertet ditt har blitt dobbelt så stort og at det er like stor plass till begge!

Skrevet

Du er iallefall ikke alene om å tenke sånn! Jeg er så redd at jeg ikke tør å fortelle noen uten om mannen om graviditeten fordi jeg ikke vet om det er riktig av meg å beholde.

Jeg vet selv at det er en helt absurd tankegang, men jeg er så redd for at hun skal føle seg mindre elsket eller at mamma ikke har nok tid til henne.

Anonym poster: 58a0c54e6b7eec55977744966455b580

Skrevet

det der har jeg tenkt mye på... skjønner ikke hvordan jeg kan bli like glad i neste mann, når jeg ser hvordan jeg har det med lille gullet mitt nå.

Anonym poster: 387b5e790b96a8d58be61fe8b737885b

Skrevet

Rart, men jeg forestiller meg ofte å ha den nye babyen i armene og lille frk.ved siden av. Ser ikke noe problem i å elske begge to samtidig...

Anonym poster: 85d4863ef6ef16e30635b025b00f47df

Skrevet

Takk for svar. Jeg er ikke redd for å ikke elske babyen, eller slutte å elske første. Det er mer det med overskudd og tid. Uansett vil første miste mamma litt. Det blir ikke mulighet til lange gåturer med bare oss. Bassengbesøk. Ting som krever full oppmerksomhet. Mamma blir trøtt og mer fraværende. Det føles skummelt. HI

Anonym poster: a707c315493139c7cc420ea496819e6c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...